Közösség

Kulcsosházak

31

Ha nincs pénzed wellnessre, vegyél fel egy gumicsizmát, ülj be egy kocsiba és szállj meg egy kulcsosházban, így nyersz egy hétvégét olcsón, általában a tulajdonos jelenléte nélkül, akár egy egész társasággal. Nem kell idegenekkel osztozkodni a konyhán vagy a fürdőn, nincs recepciós, nincs feszengés. A kulcsoshaz.hu weboldalon tájegységekre bontva találhatóak a szállások, van amelyik kandallós és teljes konyhai felszereléssel kiadó, ám van olyan, ahol emeletes ágyas, régi tábori hangulat vár a kikapcsolódni vágyókra.

A legtöbb szállásadónak, a választást megkönnyítve, már külön weboldala van fotókkal, napi 1500-tól egészen 5000 forintig találunk szállásokat. Ha már kiválasztottuk, érdemes megkérdezni, hogy milyen a fűtés, van-e melegvíz, és ha szükséges, kérjük meg hogy már az indulás napja előtt fűtsenek be. A kandallós házat csak gyakorlott tűzrakóknak ajánljuk, a füst ugyanis hamar ellepi a házat egy hozzá nem értő kezétől vagy egy nem megfelelően épített kályhától. Mindenképpen kérdezzünk rá a szállásadónál, hogy milyen túralehetőségek vannak a környéken, hogy beszerezhető-e turistatérkép a faluban, és ha esik az eső, mit lehet a környéken csinálni. Fontos megtudni, hogy van-e bolt a közelben, vagy felkészülten kell mennünk, hétvégente kisebb falvakban megesik, hogy csak előjegyzésre kapunk pékárut. A kulcsosházak felölelik a Nemzeti Parkokat szerte az országban, így a környékek mindenhol páratlan szépségűek nappali túrákon, a hűvös estéken pedig közös alaphangot adhat a forralt bor vagy grog készítése és fogyasztása.

Próbáltuk és ajánljuk:
Liget Vendégház Mogyoróska

A "közszolgálati" Music Television

158

Cél volt, hogy az MTV is reklámozza a Ne vásárolj semmit világnapot, de reklámozni egy olyan dolgot, amelyből nincs anyagi profit, nehéz. Ugyan melyik multi, kereskedő, termelő szeretné, hogy ne vegyünk semmit? Kevés tudatánál lévő ember tesz lakatot az üzletére ezen a napon, de vannak sokan. Az Adbusters, amely szervezet '93-ban létrehozta az eredeti nevén Buy Nothing Day-t, az MTV-n is szerette volna promótálni ezt az évente egyszer, világméretűre duzzad vásárlási böjtöt.

Az MTV először - mivel pénzt fizettek volna a felületért - belement az üzletbe, majd lemondta, olyan indokkal, hogy az ő célcsoportjuk nem egyezik meg a Adbusters célszemélyeivel. Tehát, aki MTV-t néz - az MTV szerint - nem lehet környezettudatos, csak ostoba vásárló, fogyasztó és ügyfél. Szószerint azt mondták, hogy a közszolgálati reklámszpotok nem méltóak a nézőikhez.

első előző ...376377378379380 következő utolsó
Felhasználónév:
Jelszó: