Divat

Fashion Street

89

A Deák téri aluljáróból a Le Meridien Budapest Hotel felé már a lépcsőfokokon olvashatjuk, immár Budapestnek is van olyan utcája, mint Milánónak a Via Montenapoleone, azaz saját  divatutcánk lett. Az Immobilia Zrt. 2001-ben tűzte ki a célt, hogy Budapest is a divatvilág szerves részévé váljék a központi helyen lévő utcában megjelenő divatmárkák, üzletek által. A cég szem előtt tartja a minőségi szolgáltatást, melynek folyamatos betartásáról is gondoskodik, így ők választják ki, milyen cégek legyenek az utcában, az ingatlanok ugyanis egy tulajdonos kezében vannak. Mindehhez szükség volt a kerületi pogármesteri hivatallal való szoros együttműködésre.

A Deák Palotában -mely a divatutca legszebb része- először az Hugo Boss és a Max Mara magyarországi képviselete költözött be, közel ezer négyzetmétert uralva. A patinás Deák Ferenc utcában a felújított homlokzatok, épületek aljában olyan divatmárkák laknak, mint a Lacoste, Benetton, Tommy Hilfiger, Sisley, s.Oliver, Puma, Mexx, a Cream butikban pedig beszerezhetünk Cavalli bőrdzsekit vagy épp Lagerfeld valamelyik ruhakölteményét csodálhatjuk meg a Ferré márka alatt.  A kollekciók ugyanolyan árfekvésűek, mint bármelyik más üzletben a városban, azonban a Fashion Streeten megtalálható boltok különlegessége, hogy ugyanúgy vannak berendezve, mint bármelyik más világvárosban, tehát ugyanazt a képet kapjuk, mint mondjuk Tokióban.

Másik különlegesség, hogy nyílt az utcában egy PUMA Concept Store, ami az egyetlen az országban. Az előremutató design nevében felsőkategóriás darabok kerültek elérhető közelségbe, sátortól kezdve biciklin át a farmerig mindenféle egyedi cucc. A trenddiktálás jellemző a divatutcára egy olyan közegben, mintha külföldön járnánk. Az újdonságokról és az utca híreiről negyedévente olvashatunk a magazinukban, melyet újságárusoknál és az utca üzleteiben is megvásárolható.

Norman Mailer: Faith of Graffiti

56

Írt már szépirodalmi művei mellett életrajzot Marilyn Monroe-ról, Picassoról és a Kennedy gyilkossággal vádolt Oswaldról, volt vietnami háború ellenes aktivista, mégis meglepetésként ért, hogy kiderült, 1974-ben két fotóssal karöltve megjelentette Faith of Graffiti című albumát. Norman Mailer szövegekkel látta el a 96 oldalas kihagyhatatlan üzeneteket közvetítő művet, ezzel a sokat támadott falfirkászok alkotásai előtt hódolva.



olvass tovább

Igazold magad! 50 éves a Givenchy parfüm

38

„Az illat az elegancia személyi igazolványa.” Hubert de Givenchy nem csak jókat tudott mondani, de az orrával sem volt sok probléma. A Parfums Givenchy cég 50 évvel ezelőtt jelent meg első, legendássá lett parfümjeivel.  

Hubert de Givenchy 1927. február 20-án, arisztokrata családban született. Első divatszalonját 1952-ben nyitotta meg Párizsban. A klasszikust a fantáziadússal tökéletes egyensúlyban keverő stílusa új szabadságot kínált a nők számára. Egy évvel később találkozott Audrey Hepburn-nel, akiben felfedezte a nőiesség és az elegancia tökéletes megtestesülését. Ebből a legendássá lett barátságból született az a kifinomult stílus, mely örökre jellemzi a divatház szellemiségét. Givenchy szerint „egy nő illat nélkül nem felismerhető”, így 1957-ben megnyitotta a divatház illatrészlegét. Az első két parfümöt, amit egyébként egy garázsban alkotott, a Le De és a L’Interdit névre keresztelte. Utóbbit múzsájának, Audrey Hepburn-nek ajánlotta, különleges barátságuk szimbólumaként. A színésznő volt 1958-ban a reklámkampány arca, ezzel az első híresség, aki részt vett egy illat bemutatásában. 1970 fordulópont volt a cég életében: a Parfums Givenchy megnyitotta első gyárát Párizstól északra, Beauvais városában. Az új női illat, a Givenchy III készült itt először, ami azt ígérte viselőjének, hogy „a férfi emlékezni fog rá”. Ez volt az első olyan termék, amin megjelent a négy G betűt ábrázoló logó, mely a mai napig a Givenchy szimbóluma.

Forrás: Givenchy

Az utolsó illat az alapító közreműködésével 1980-ban készült, mert a mester aztán eladta az illatrészleget és a gyárat. Ami aztán 1983-ban csatlakozott a Champagnes Veuve Clicquot céghez, melyet három évvel később megvásárolt az LVMH, a világ legnagyobb luxusmárkákban utazó konglomerátuma. Többek között övék a Louis Vuitton, a Moët et Chandon, és a Hennessy is… Ez az egyesülés lehetővé tette a márka világméretű fejlődését, amely a luxus, a francia elegancia és kifinomultság, merészség sikeres ötvözetének jelképe. 

A Givenchy – hagyományaihoz híven – roppant stílusosan ünnepli meg első parfümjének 50. születésnapját: egy erre az alkalomra tervezett üvegben újra kiadja a cég azokat az illatokat, melyek a Givenchy történelmét formálták.

Headset hangulathoz

61

A headset kevésbé tűnik unalmas, hétköznapi, pusztán funkcionális tárgynak Jabra BT160-as változattal. Lehetőség van harminchárom már meglévő designból választani, ám nárcisztikusok akár saját fotójukat is feltölthetik rá, öt másodperc az egész. Csak az a kérdés, hogy vajon valóban magának díszíti az ember, hisz nemigen látható, ha a fülön van.

Térképből ruhát

64

Divat volt már a hawaii ing, melyhez sokáig földgömbös bermuda nadrág dukált autóstáskával, és most egy tervezőnő merészet gondolt, Elizabeth Lecourt, térképekből kreált ruhákat. Utazásai során ezekből merített ihletet, egyszerű formájú ruhákat és ingeket tervezett, természetesen papírból.

első előző ...376377378379380... következő utolsó
Felhasználónév:
Jelszó: