zara

Köszönjük Zara!

4963

Néhány perccel ezelőtt megdöbbentő felfedezést tettünk. Bár a hipotézis már napok óta állt, ma reggel végre sikerült bebizonyítanunk: Lilla fekete csizmája, amit kínaiban vásárolt 2890 forintért, és Rita piros Zarában vásárolt csizmája egy és ugyanaz a típus. A gond persze csak az, hogy a piros csizmácska közel 7990 forintba került, és enyhén szólva felháborítónak találjuk, hogy pusztán néhány talpba nyomtatott betűért kell plusz 5000 forintot számol fel a spanyol nagyüzem.

Képek a csizmákról itt!



olvass tovább

Te is beletetted a magadét

5312

Többségünket mágnesként vonzza ez a négy betű. Hatalmas fém betűk, amiket már tíz méterről is könnyen kiszúrunk, beazonosítunk és gyakran magunk sem tudjuk, hogy miért, de vásárlási körutaink során betérünk a ruhaparadicsomba.

A spanyol Zara megcsinálta a maga szerencséjét, hiszen szinte még gyerekcipőben járt a cég, amikor a spanyol nők nem a divatlapokból, hanem a Zara kirakatából tájékozódtak az aktuális trendekről. Jolly Jokerüket húzták elő a zsebükből, mikor felismerték, hogy a luxus divatházak kollekcióit érdemes olcsóbb, a nagyközönség számára is elérhető áron kínálni. Ezek után már nem meglepő, hogy Amancio Ortega rövid idő alatt lett nagyon tehetős ember. A tehetős jelző nem a legmegfelelőbb a spanyol úriemberre, hiszen a Forbes magazin idei listája a tizedik helyre sorolta a milliárdosok között. Itt az ideje hát, hogy közelebbről megismerkedjünk ezzel a pocakos spanyol öregemberrel, akinek pénztárcájába időről időre mi is csorgatunk némi pénzt.


Annyit biztosan tudunk, hogy ruhaipar, kereskedelem, Spanyolország, Zara. Oké, de ezen felül? Pedig a lényeg ezeken túl kezdődik, nevezetesen az Ortega család konkrét vagyonánál. Most lehet kapaszkodni, hiszen a világ hetvenegy országában működő mintegy négyezer Zara üzlet bevételéből 18,3 milliárd dollárt kapart össze a divatérzékeny família! Idáig viszont hosszú és rögös volt az út, hiszen Amancio egyszerű munkáscsaládba született, apja vasúti dolgozó volt, ő maga pedig már egészen fiatalon dolgozni kényszerült. Jobb híján kifutófiúként dolgozott egy szabóságnál, ahol szép lassan kiforrott a ruhák iránti érzékenysége. Később feleségével saját nappalijukban kezdtek ruhákat, fehérneműket és törölközőket varrni. Egyre bővülő vevőkörük miatt 1975-ben nappalijukból kiköltöztették az üzletet, amit Zarának kereszteltek. Az anyacég később csoporttá alakult, ami mindmáig az Inditex Group nevet viseli, és minden bizonnyal Ortega 59.29%-os részesedésével javarészt ennek köszönheti igen vastag pénztárcáját. Több helyütt is tapasztaltuk már, hogy a milliókkal bizony jön a perspektíva szélesítése is, nincs ez másként az Ortega családnál sem, akik mára már befektetésben, gáz-bizniszben, turizmusban, bankokban és az ingatlanpiacon is igen befolyásosak.



olvass tovább

Ömlesztve tálalt illúzió

5834

Itt a cotcoton már többször megemlítettük, hogy nagyon szeretjük a Topshopot és tanácsoltuk is nektek, ha angolszász országban jártok mindenképp nézzetek be egy üzletbe, mert mesés cuccokat lehet halászni, leértékelés idején kifejezetten jó árakon. Aki eddig is szerette a brit márkát, és a sminkcuccokat is kedveli, annak hát íme még egy ok amiért rajonghat a Topshopért, hiszen nagyjából két hónap múlva polcra teszik a saját márkanév alatt futó dekorkozmetikumokat.

Míg idehaza nem szakít át gátakat a Topshop, kénytelenek vagyunk külföldön betérni valamelyik ruhaparadicsomukba, így ennyit a Topshop kozmetikumokról, de csak a briteket küldjük kispadra, hiszen a nálunk is működő H&M és Zara üzletek szintúgy kínálgatják saját sminktermékeiket.



olvass tovább

Divatos betűk

7502

Nap mint nap elsétálok mellettük, beszélek róluk, vágyom rájuk, viselem őket, és annyiszor mondom ki a nevüket, hogy csak nemrég esett le: tulajdonképpen fogalmam sincs, miről van szó. Merthogy nem tudom, mit takar a C&A, csak tippem van, minek a rövidítése az s. az Oliver előtt. És svéd nyelvismeret hiányában csak vakargathatom a fejemet, kik is azok a Hennes és Mauritz, akiknek a nevéből kovácsolt márkanevet az egész világon ismerik. Ötperces gyorstalpalónk következik öt fast fashion márkáról.

olvass tovább