verseny

Magyar tervező az élmezőnyben

2381

Megint büszkék lehetünk, hiszen egy magyar divattervező egy nemzetközi verseny döntőjébe jutott. A berlini Goethe Intézet által fiatal tervezőknek meghirdetett versenyen Bicsérdi Ágnes munkáit több mint ezer pályamunka közül választották be a legjobb harminc közé. A döntő 2008. október 18-án kerül megrendezésre természetesen Berlinben, a zsűri tagjai között pedig olyan neves divatszakemberek lesznek, mint a német Vogue egykori főszerkesztője, vagy például a H&M vezető tervezője. Az eseményen négy díj kerül kiosztásra, mégpedig a Best Upcoming Designer Award, a Best Avantgarde Award, a Best Student Award és a Audience Award, ez utóbbi közönségdíj.

Bicsérdi Ágnes a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett még 2006-ban Textil szakon, azóta építgeti saját Lookrecia névvel fémjelzett márkáját. Egyetemi évei alatt volt szerencséje ösztöndíjasként tanulni Angliában a London College Of Fashion-ön. Kollekcióit 2000 óta sok helyen láthatta a közönség, többek között például a Vajdahunyad Várában megrendezett Wella Fashion Show-n is, bemutatói mellett rengeteg pályázatot nyert, és számos helyen állították ki már munkáit. Érdekesség, hogy a többi tehetséges tervezőhöz hasonlóan Bicsérdi Ágnes is hamarabb lett népszerű külföldön, mint itthon, első piacra szánt kollekcióját Németország mellett Belgiumban is forgalmazzák, míg hazánkban nem. Ha érdekelnek a Lookrecia által kínál darabok, akkor klikk ide, a pályázatról pedig bővebben itt olvashattok!

Klikk a ruhákért!

Kötszer a kifutón

2655

Már korábban írtunk Bicséri Ágnes divattervezőről, aki a Lookrécia márkanév mögött áll, és bejutott a legjobbak közé a Goethe Intézet és az Eunic Berlin által fiatal divattervezőknek hirdetett versenyen. A legjobbak még október 18-án egy nagyszabású, Berlinben rendezett gálán mutatták be kreációikat, íme egy kis összefoglaló a gáláról és Ágnes szerepléséről.

Bicsérdi Ágnes és a többi résztvevő pár nappal a gála napja előtt érkezett Berlinbe, ahol folytak az előkészületek, és az utolsó igazításokat végezték a ruhákon. A verseny nagy figyelmet kapott Németországban, a világon számos adó élőben közvetítette az eseményt. Bicsérdi Ágnes a bemutató előtti napokban tucatnyi interjút adott angol és német nyelven, népszerűsítve ezzel saját márkáját és hazánkat.

A versenyen a zsűri inkább a hétköznapokban is hordható ruhákat díjazta, így Ágnes kreációi nem nyertek díjat, ám ennek ellenére profitált a versenyből, hiszen megkereste egy amerikai üzletember, aki Los Angelesben szeretné árulni darabjait. Érdekesség, hogy ez az üzlet csak ökológiai textilekből készült ruhákat forgalmaz, így nagy valószínűséggel a következőkben Ágnes ilyen anyagokból is tervez majd kollekciókat. 

A kollekció

A Lookrécia tervezője által a versenyre megálmodott kollekció négy ruhából állt. A ruhák szabásán és színén kívül igazán az anyaguk tette őket különlegessé, hiszen a ruhák az egészségügyben is használatos gézből készültek. A kreációk ezért is különlegesek, hiszen a géz egy új felhasználási módját kísérletezte ki a tervező az alkotás során. A gézt a kék, a fekete és a szürke árnyalataira festette be, mozgalmasságot és színt adva ezzel az egyébként fehér anyagnak.

Ők nem bénázták el

3114

A farsangi bulik alapvetően jók, csak nem vesszük őket komolyan. Oviban, általánosban még csak-csak, ha szerencsénk volt, olyan baráti társaságunk volt, ahol szerveztünk ilyesmiket, de mostanában nem ez a jellemző. Ahány jelmezes bulin voltunk az elmúlt években, azt láttuk, hogy a többség utcai ruhában feszít, és furcsán szemlélgeti a kosztümösöket, akik ettől nyilván feszengenek. Hétvégén viszont kellemeset csalódtunk, a Budapest Funzine buliján, ahova jelmezben ingyen, nélküle ezerötért lehetett bejutni, így voltak alibijelmezezők is természetesen. De a többség valóban komolyan vette, és nem csak a külföldiek, és nem csak jelzésértékűen, hanem ötletet, energiát nem sajnálva.

Összeállítottunk egy kis jelmezversenyt nektek, tessék megszavazni a legjobbat!

Klikk a jelmezekért!

Ha belejöttél, alant nézhetsz még több jelmezt, még több bulit, hátha kedvet kapsz egy farsangi mulatsághoz.

Még több jelmez

Palackozott divat

3826

Még április elején a USE és a Coca Cola Light közösen szervezett póló tervező akciója indulásakor hívtuk fel a figyelmeteket erre a kreatív versenyre. Az április 6-án kezdődött online tervezési program keretén belül azóta tizenhétezer pólóterv készült el mintegy tízezer regisztrált magyar felhasználónak köszönhetően. A verseny nagy, de nyugalom, május 31-ig még mindenkinek adva van a lehetőség, hogy megtervezze az egyik győztes, forgalomba kerülő pólómintát!  A hello you collection néven futó kezdeményezéssel a Coca Cola Light az olyan fiatal nőket akarja megcélozni, akik nem félnek a kreatív tevékenységektől, és divattervezőként is szívesen kipróbálnák magukat, ha te is ilyen vagy, akkor klikkelj és tervezz!

Kipróbáltuk

Egyik nap egy reggeli keretében a Use tervezőivel együtt mi is kipróbálhattuk az internetes tervezői felületet, és kiélhettük kreativitásunkat. A nagyon is könnyen használható program szinte végeláthatatlan számú póló tervezését teszi lehetővé, tényleg csak a fantáziánk szabhat határt. Mivel ahány nő annyiféle ízlés, már a pólótervezés elején választhatunk a sportos, az elegáns, a romantikus, az utcai vagy az extravagáns stílusok közül. Órákon keresztül lehet bámulni a monitort, és variálni a mintákkal, fazonokkal, formákkal és színekkel, nagyon szórakoztató.

A nyertes pályamunkákból egy mindenki számára elérhető kollekció jön létre nem kis hírnevet hozva ezzel az eddig lehet, hogy ismeretlen kreátornak, és e mellett a nyertesek öt darab felsővel, valamint egy százezer forintos személyre szabott USE unused szettel lesznek gazdagabbak.

Tervezgetők, pólók és a palack itt!

Egyedi palack

Miközben mi is belekóstolhattunk az online tervezői felületen a divattervezésbe, megtekinthettük a Coca Cola Ligth történetében az első magyar limitált szériás alupalackot is. A Tweed light névre keresztelt csomagolást a USE unused tervezői alkották meg. Hatalmas megtiszteltetés egyedi palackot tervezni a cukormentes colának, hiszen külföldön már olyan világhírű kreátorok álmodták újra az üveget, mint például Manolo Blahnik, Roberto Cavalli vagy Nathalie Rykiel.

A csillogó szürkés-ezüstös tyúkláb-mintás köntösről a következőt mondta Tóth András, a USE egyik tervezője: "Próbáltunk „ruhás” szemmel közelíteni ehhez a palackhoz. Ez a tyúkláb-minta abszolút klasszikus, az ötvenes-hatvanas évek francia divatjából származik és a mai napig jelen van. Miután mi nagyon sokszor dolgoztunk olyan elemekkel, amelyeket az ötvenes-hatvanas évekből emeltünk át a mába, ezért kézenfekvő volt olyan mintát keresni, amely ebben az időszakban alakult és élte virágkorát. Szerintem külön jót tesz a palacknak, hogy ezt a nagyon organikus, ívelt felületét megtöri egy viszonylag geometrikus minta."

Graffiti verseny

3956

Tetszik vagy sem, a graffiti a mai városkép része. A takarító akciók ellenére is ott van a falakon, és továbbra is ott lesz, mert ez a műfaj a városi kultúra kitörölhetetlen és meghatározó eleme. Független, egyéni hangot visz a tömegmédia és a reklámok által uralt köztérbe, illegalitásával az autonómiát képviseli a mindent szabályozó hatalommal szemben.

A városlakók sajnos általában nem a legigényesebb alkotásokkal találkoznak az utcákon, ahol egészen egyszerűen a lebukás veszélye miatt nincs idő igazán szépet festeni. Ráadásul sok az önjelölt firkász kissrác, akik a füzetük helyett szívesebben gyakorolnak házfalakon, az eredmény pedig inkább kosz, mint rajz.

Ha az ember valódi graffitit akar látni, akkor vagy a legális falakat (pl. Filatorigát), vagy pedig hivatalos graffiti versenyeket kell felkeresnie.



olvass tovább