trend

Stílusosan az íróasztalnál

2725

Sok munkahely befolyásolja, a betöltött munkakör megszabja mit is viseljenek az ott dolgozók. Egy bankban, vagy bármilyen irodában nem dolgozhatnak akármilyen szerelésben a nők, hiszen az ügyfelek és/vagy a cég elvárja a "kellő komolyságot", amit a ruhának is tükröznie kell. Ez természetes, ha belegondolunk minket sem győzne meg egy susogós szabadidős bankos kisasszony - az előítéletek már csak ilyenek, mégis a ruha teszi az embert sok szituációban. Állásinterjúra sem megyünk slamposan, még ha olyan napunk is van, megpróbáljuk a legjobb formánkat hozni, ez az eladási stratégia rész.

El sem tudom képzelni, hogy milyen is lehet az, amikor megszabják, hogy miben dolgozz egész nap, hogy elegáns, csini és tiptop legyél, amikor pedig te éppen egy tornacsukás reggelre ébredtél aznap. Persze a nők szerencsésebb helyzetben vannak ezen a téren, mint a férfiak. A nők ruhatára sokkal szélesebb skálát tud felmutatni az elegáns öltözködéssel kapcsolatban, mint férfiaké. Egy nő csinos lehet szoknyában, nadrágban, blúzban, csili-vili fölsőben, blézerben, kötött kardigánban, boleróban, és még hosszasan sorolhatnánk, egy férfi viszont szinte kizárólag öltönyt húzhat, esetleg még belefér az ing, nyakkendő és kötött pulcsi összeállítás, de semmi más. A nők válogathatnak, lehetnek csinosak, kicsit elegánsak, sikkesek és nagyon elegánsak is, a ruhatárunk szakszerű összeválogatásával mindenféle módon fel tudunk öltözni.

Irodai divatért klikk ide.



olvass tovább

Hú, de baba

3011

A tavasz beköszöntével és ruhatárunk átalakulásával a sminktrendek is megújulnak, igazodnak az időjáráshoz, a természet színeihez, az évszak hangulatához és persze a divatirányzatokhoz is. Utánanéztünk, hogy a 2009-es tavasz-nyári szezonban milyen színek és milyen festési technikák hódítanak majd a sminkelés és a dekorkozmetikumok világában. Persze akárcsak a divatban, ahol egyszerre több irányzat van jelen, a sminktrendek terén is több eltérő színvilág fut egyszerre.

A 2009-es tavasz-nyári szezon színei a rokokó világát idézik, hiszen többnyire a babarózsaszín, a halvány rózsaszín, a barackvirágszín, a halványlila és az enyhe narancs uralja a sminkkollekciókat, de ha egy szóval szeretnénk összefoglalni mmindezt, azt mondhatjuk, a 2009-es tavasz-nyári időszak a natúr smink uralma alá kerül.

Klikkelj a sminkekért!

Arc

Fontos, hogy sminkünk frissességet sugározzon, akárcsak egy virágos, harmatos mező hajnalban. A legfontosabb az arc, 2009-ben tilos bronzosítani, inkább halványabbá tegyünk arcbőrünket, mint sötétebbé, továbbá a túlzott pirosítást is kerülni kell, a legjobb, ha hétköznapi hatást érünk el a pirosítóval, és szép természetesnek ható, enyhén kipirult arcot varázsolunk magunknak. A bőrt alaposan hidratáljuk, hogy szép egészséges legyen, és ne kelljen tonnányi alapozót felvinnünk az arcunkra. A megfelelő ápolás után egy leheletenyi rózsaszín vagy narancsos pírt vigyünk fel az arccsontra.



olvass tovább

Tipikus kamaszok

3632

Amikor írjuk a cikkeket, kitaláljuk a témákat, és figyeljük a kommentjeiteket, arra vagyunk kíváncsiak a leginkább, hogy mi az, ami érdekel benneteket, amiről beszéltek, amire a legjobban figyeltek. A Fanta TrendRiport pont egy éve kezdte kutatni a fiatalok szokásait, értékrendjét Ságvári Bence szociológus szerkesztésével. A múlt héten pedig ezen riportsorozat a negyedik fejezete látott napvilágot. Az első riport a digitális világhoz, divathoz, a zenéhez való viszonyotokat dolgozta fel, legutóbb pedig a fiatalok jövőképét tanulmányozták. A most kiadott összefoglaló a természethez, a természetességhez, a legális káros szenvedélyekhez fűződő viszonyt boncolgatja, valamint azt, hogy a tizennyolc-huszonöt év közöttiek milyen viszonyban vannak saját testükkel.

Infóhullám

Ma már szorosan hozzátartozik kultúránkhoz, hogy a környezeti kockázatoktól hangos világunk, ezt böfögi a zenei csatornáktól kezdve a kulturális magazinokon át a női lapokig minden, és persze mi is. Folyamatosan figyelmeztetnek minket arra, hogy ne pazaroljunk, a Föld erőforrásai végesek. Ezek nagyon fontosak ahhoz, hogy a társadalmi szemléletváltozás megtörténjen ebben a fontos témában. Talán ezeknek az elsöprő információknak is köszönhető, hogy a fiatalok több mint fele - saját bevallásuk szerint - szelektíven gyűjti a szemetet és takarékoskodik az energiával, legyen szó áramról vagy vízről. A fogyasztásban is megmutatkozik a természetességre való igény, még a táplálkozásban is. A reprezentatív kutatásban részt vett minden harmadik csaj és minden negyedik srác elutasítja azokat a kozmetikumokat, amelyek előállítása során állatkísérleteket hajtottak végre. Annak ellenére, hogy leginkább pro és kontra érveket hallunk csak a klónozásról, a génmanipulációról, emiatt a technológia miatt igen magas szintű aggodalom - a lányok hetvennyolc, míg a fiúk ötvenhat százaléka komolyan aggódik a klónozásban rejlő veszélyek miatt -, de a génmódosított alapanyagból készülő ételek elutasítása is több mint ötven százalék. 

Ki vagy? Amit megeszel...

A természetességhez szorosan kapcsolódik az étkezés is. Mindenki egyetért abban, hogy a természetes alapanyagok, a kiegyensúlyozott étrend nélkül elképzelhetetlen a megfelelő életvitel. A megkérdezett fiatalok körében a legnépszerűbb italok az ásványvíz, a tea és a tej. A gyümölcslevek és a szénsavas üdítőitalok a fiatalok felénél beficcennek a mindennapokban. Érdekes eredményt hozott a kávéfogyasztás felmérése: míg a tizennyolc-huszonöt év közöttiek egyharmada minden nap kávézik, csaknem ugyanekkora része a felmérés alanyainak soha nem él a koffeines itallal. Nyilván a koffeinmámor jellemzőbb a dolgozó nőkre és férfiakra mint a diákokra, bár egy-egy vizsgaidőszak tud némi pluszt adni a statisztikának. A lányok hatvan százaléka minden nap eszik némi édességet, csokit, egyéb nyalánkságot, míg a fiúknak "csak" fele hódol ennek a szenvedélynek. A gyorséttermek legfőbb célcsoportja, pont a tizennyolc-huszonöt év közötti - jelen tanulmányban megkérdezett - fiatalok, akiknek az egyharmada ezeket a gyorskajáldákat rendszeresen látogatja. Érdekes eredményt hozott viszont a lakhely szerinti felmérés: a fővárosi fiatalok huszonhét százaléka látogatja csak rendszeresen a burgerest, a megyeszékhelyen élők harmincnégy százaléka, és még a kistelepülésen élők aránya is magasabb, mint a budapestieké, pontosan huszonkilenc. Az urbánus gasztrokultúra szerves részét képezi ma már az olasz és a török ételek mindennapos fogyasztása, rendszeresen eszünk gyrost és pizzát. 



olvass tovább

Fodros ruhához bőrdzseki?

3939

Már a Bershka 2009-es tavasz-nyári kollekciójáról felkerült galériában is láthattátok, hogy a fodros nyári ruhát vagány bőrdzsekivel kell passzintani idén nyáron. A divatházak, mint például a Dior, az Ungaro, a Chanel és Haider Ackermann 2009-es kollekcióiban is sorra láthattunk ilyen szettbe öltözött modelleket. Persze az ötlet, mármint, hogy egy bőrdzsekit lányosan bájos ruhácskákkal párosítsunk nem új, korábban már Kenneth Cole 2002-es tavasz-nyári és Ralph Lauren 2003/2004 őszi-téli showjában is megjelent. 

A trendet a sztárok is követik (vagy éppen ők maguk alakítják), így mostanában egyre többször láthatjuk őket vagány dzsekikben és koktélruhákban a vörös szőnyegen. Ott van egyből Agyness Deyn, aki rockos stílusban viselte, Anne Hathaway púderrózsaszín habos ruhával párosította, míg Eva Herzigova kissé hippisen, kissé vadnyugati csizmával és szoknyával öltötte magára, Kate Moss pedig a földig érő zöld estélyijéhez választott egy fekete bőrdzsekit.

A hírességek mellett a street fashionben is sok csajszit lehet látni dzseki-ruha kombóban. Meglepő módon ezen a téren mi sem vagyunk lemaradva a többi országtól, hiszen már a cotcot utcai divat rovatában is szerepelt egy-egy ilyen összeállítás.

Ruhák és bőrdzsekik itt!

Ennél már nincs rövidebb

4326

Remélem mindenkinek sikerült feldolgozni a rövid haj reneszánszát. Mikor már azt hittük, a rövid hajak nem lesznek rövidebbek, akkor néhány bevállalós celeb csajszi nem egyszerűen olló alá ült be, hanem hajnyíró gép alá tette a fejét. Íme a végeredmény.

Rövid hajjal is nőcisen

Emlékeztek még, hogyan indult a rövid haj divathulláma? Victoria Beckham újszerű vágása, nem szimplán rövid volt: aszimmetrikus és fokozatos. Ezt a fazont nők milliói koppintották le, így hátulról előre fokozatosan hosszabbodó bubiséró jelenség lett. Victoria pedig nem bírt magával, így még jobban felnyíratta hátul, aztán még jobban, végül kikötött a kisfiús pixie sérónál. Mellette, több híresség is megszabadult a hosszú lobonctól: Michelle Williams, Natalie Portman, Keira Knightly és persze a modell ikon Agyness Deyn is egészen rövidre vágott hajzattal pózolt a kifutón (Trapphenciről már nem is beszélve, akit a DM Peace videoklipjében szereplő katonalány ihletett meg.). Sokan már itt hőzöngtek, mondván, hogy a pixie frizura szörnyen egyhangú, nőietlen és amúgy is, miért akar bárki is wash and go sérót? Talán azért, mert megunták az állandó bíbelődést, a hajszárítást és hajvasalást. A wash and go, vagyis mosd meg és menj "filozófia" enyhén szólva népes tábort állított maga mellé. Nincs több macera, csak egy gyors hajmosás, a hajformázókat pedig küldhetjük is a kispadra, élen a hajvasalóval. Ezzel szemben mi a helyzet most?

Az igazi reformerek az ollóval is szembe mentek, hiszen a legtrendibb hajakat már nem ollóval nyisszantják hanem hajnyíróval. Igen, jól hallottátok, még mindig rövidül a frizuradivat. Először Rihannáról láttunk meghökkentő képeket, amiken szinte kopaszra nyírt fejjel pózolt és mint már megszokhattuk, ha egy valaki elkezdi, megy utána a többi bevállalós rövid hajú partizán is: Kate Lanphear, szeretett bloggerünk Karla és Alice Dellal is drasztikus rövidre váltott. Az új fazon mohawk, vagyis mohikán néven vált híressé, lényege, hogy a megszokottnál jóval aszimmetrikusabb vágási mód. Míg a fejtetően egészen hosszú és dúsra hagyott a lobonc, addig oldalt szinte kopasz. Kevésbé drasztikus megoldás, ha ollóval készítik el ezt a frizurát, vagyis a letolt hatás helyett inkább csak rövidre vágott lesz az összkép. Mindegy, hogy melyiket választjuk, lényeg, hogy előtte vértezzük fel magunkat egy jó adag önbizalommal, mert egy ilyen séróval sanszos, hogy mindenki minket bámul majd.

Felhasználónév:
Jelszó: