tervezők

Színpadról jött tervezők

802

Nem meglepő, hogy az énekesek, gondolva azokra az évekre, amikor már nem lesznek sikeres popperek, rockerek, átnyergelnek más-más kreatív terültre. Korábban sok énekes lépett kamerák elé, színpadra - színészként, ám mivel ezek a kísérletek nem voltak túl emlékezetesek, vagy talán csak egy-két esetben, most új területeket próbálnak meghódítani. Ilyen a divat világa, ami hosszú távon gyümölcsözőbb, és talán kevesebb energiabefektetéssel is jár, mint a folyamatos filmezés. Senki nem kapja fel a fejét, ha Gwen Stefani, J-Lo, Beckhamné, az Olsen-ikrek, Madonna, P Diddy vagy épp Paris Hilton kollekcióit emlegeti a média, viszont azt már biztosan kevesen tudják, hogy Lenny Kravitz és Justin Timberlake is ruhatervező. Nézzünk még meglepetéseket.

Justin Timberlake is igazi reneszánsz ember, zeneszerzőnek, énekesnek, fiúcsapattagnak és színésznek is elmegy, ráadásul szexi farmereket tervez formás fiúpopsikra. Izgalmas kollekciót készített legjobb barátjával, Trace Ayala-val. Ezek a ruhák egyesítik a country-design-okat a sikkes utcai öltözettel. A divatmárka - mely elsőként novemberben jelenik meg a Bloomingdale áruházláncban - a William Rast nevet kapja, Timberlake és Ayala nagyapjai után, akik nagyon jó barátok, és még ma is összejárnak sakkozni.

Ha már a szexi férfiaknál tartunk, mindenképpen eszünkbe kell, hogy jusson Lenny Kravitz. Ő is saját divatmárkát készül létrehozni, és azt reméli, hogy ugyanolyan sikereket ér majd el vele, mint a többi zenész. A rocker kipróbálta már magát az építészet területén is, egy belsőépítészeti céget is létrehozott, de úgy tűnik kreativitása határtalan. Lenny egy teljes divatstílust szeretne a saját neve alatt megjelentetni. Állítása szerint nem a nevével akarja eladni a ruhákat, hanem az alkotói képességével. "Mindenki divattervező lesz. Puffy, J-Lo és Gwen Stefani is jó munkát végzett, most eljött az én időm is. Érdekes lesz. Ez inkább egy életstílus, mint divatmárka, egy újabb üzlet. Nem azért csinálom, hogy az én nevem legyen rajta, és így adjam el. Persze, nagy üzlet, de én a kreativitásomat élem ki benne." - magyarázza a rocker.



olvass tovább

Nagy legendák, új tervezők

2433

Tavaly ősszel jött a hír, hogy a világhírű Valentino márkanév mögött álló olasz tervező Valentino Garavani hetvenöt évesen visszavonul a pályáról. Történt már ilyen azelőtt is, hogy egy személy, egy tervező élete munkássága során felépít egy márkanevet, amely luxust és egy meghatározott stílust képvisel, aztán megöregszik, visszavonul, és egy fiatal tervezőnek adja át a helyét a cégnél. Egy-egy ilyen lépéshez iszonyatosan nagy bátorság kell, hiszen meg kell találni a legmegfelelőbb embert, akire nyugodt szívvel bízhatja rá az addig felépített márkát. A Valentino divatháznak nem sikerült elsőre megtalálni a feladatra legmegfelelőbb személyt, hiszen Alessandra Facchinetti mindössze tizenhárom hónapig állt a cég élén, őt a kiegészítő részleg korábbi vezetői Maria Grazia Chiuri és Pier Paolo Piccioli követték. Valentino úgy nyilatkozott az esetről, hogy bár Alessandra Facchinetti tehetséges és kreatív tervező, nekik olyan szakemeberek kellenek, akik tisztelik a divatház hagyományait.



olvass tovább

Bemutat a magyar divat

2698

A hétvégén megint Fashion Weekezni voltunk, idén másodjára, ezúttal a három nap alatt huszonegy tervező kollekcióját láthatta a közönség. A legnagyobb érdeklődés talán vasárnap volt, de a szakma képviselőin kívül nem nagyon tolongtak a nézők, s mi is ambivalens érzésekkel zártuk a hétvégét. A három nap alatt láthattunk kiemelkedően jó kollekciókat, amelyeknél tényleg látszott, hogy van elképzelés, fantázia, kreativitás, és mindez igényes kivitelezéssel párosul. De végignéztünk jó néhány olyan show-t is, amelyeket egyszerűen nem tudtunk hova tenni, hiányzott belőlük az ötletesség és az az elképzelés, jelmondat, motívum, ami összefogta volna a különálló kreációkat, és magukban a szettekben sem volt semmi különleges.

Coterie Studio

A pénteki első napon a Fashion Week a Coterie Studio bemutatójával vette kezdetét. Erős kezdés volt. A Coterie márkanév mögött az akkor még Könnyűipari Műszaki Főiskola néven működő intézményben tanult tervezőpáros, név szerint Martin Krisztina - öltözéktervező - és Schöff Mónika - cipőtervező - áll. A tervezőpáros pret-a-porter kollekciója került bemutatásra. Nekünk tetszett, minimalista stílus, merev szabásvonal, harmonikus színek és a hangsúlyos vállszabások tették különlegessé a ruhákat. A fazonokat a merev tartású kézelők és gallérok, valamint jellegzetes vállmegoldások jellemezték, de a nőies vonalakat is kitűnően hangsúlyozták.


Klikk ide a Coterie Studio kollekciójáért!



olvass tovább

A bolt, minek neve Bolt

2704

A város vonószőrözőkkel telehintett utcájában, a VII. ker. Kertész utca 42-44. szám alatt van egy kicsiny bolt. Már akkor hallottuk hírét, mikor még ott sem jártunk, s már a kérdést is szerettük. Ismered a Boltot? És te? Ismered? Ha nem, itt az ideje, hogy felkeresd, kedvcsinálónak Majoros Zitával beszélgettünk.

Mikor nyitottatok? Mikor nyitott a Bolt?
A Boltot tavaly év végén nyitottuk meg, először csak egy pár tervező munkájával. Azóta nagyon sokat bővültünk, és mostanra már saját tervezésű munkáim is meghatározóak a kínálatban.

Miért az lett a neve hogy Bolt?
Eredetileg irodának használtuk ezt az üzlethelyiséget, mert én ugye grafikus vagyok, és egy másik grafikus lánnyal meg egy építészfiúval úgy láttuk, hogy ha Bolt lesz a neve, az egyrészről kifejezetten vicces, másrészről viszont tulajdonképpen ugyanúgy meg lehetett vásárolni a munkánkat, mint most a Boltban - például ezeket a táskákat vagy dizájncsempéket -, úgyhogy teljesen valóságosnak tűnt ez az elnevezés. Mostanra persze bolttá váltunk a szó legklasszikusabb értelmében is. Sok félreértés van abból, hogy a honlapcímünk viszont boltmuhely.hu, ez egyfajta kényszer volt, mert sok, a bolthoz hasonlító cím már foglalt volt. Úgyhogy az utcán Bolt vagyunk, a világhálón meg boltmuhely.hu.

Nézz cuccokat a Boltból!



olvass tovább

Elszállt árak

3045

Már hírt adtunk arról, hogy a nagy szezonvégi leárazások alkalmával a Je Suis Belle őszi-téli kollekciója ötven és hetven százalékos kedvezménnyel kapható több helyen is, köztünk a Mono Fashionben. A Mono Fashionben természetesen nemcsak a Jew Suis Belle szettjeit szerezhetjük most be jutányos áron, hiszen január kilencedike óta tart a leárazás az üzletben, ahol Nubu, Miju, Nanushka és Use modellekhez juthatunk hozzá akár harminc, ötven vagy éppen hetven százalékkal olcsóbban. Az akció természetesen a készlet erejéig tart, így nem ár sietni, ha egy egyedi, magyar designer darabra vágyunk.

A Mono Fashionben árusított Miju márkájú ruhákhoz most kedvezményesen az interneten is hozzájuthatunk, nem kell mást tennünk mint feliratkozni a brands.hu nevű oldalra. A brands.hu egy olyan online zártkörű vásárlói klub, amely tagjainak harminc, hetven százalékos kedvezményt biztosít márkás termékekre. Ha szeretnél a klub tagja lenni, akkor iratkozz fel, és ha valamelyik klubtag meghív már szabad is a pálya és január 25-től öt napon keresztül te is kedvezménnyel vásárolhatod meg a Miju termékeit az oldalon keresztül.