tervező

Kiscipők

1027

Ki ő? Emlékeztek a Tisza cipő matyóhímzéses modelljeire? Na azokat Vágó Réka tervezte. Réka a MOME-on végzett, Angliában edzett, és itthon érvényesül. Cipői nőiesek, magassarkúak és kényelmesek. Oké, most biztos azt gondoljátok, hogy magas sarokkal nem lehet kényelmet adni. Pedig lehet, és ha valaki ezt tudja, akkor az egy volt versenytáncos, aki ma cipőket tervez és ő Vágó Réka. Cipői bár nőiesek, mégsem sterilen tökéletes nőiességet tükröznek, inkább a játékosság lehet a legjellemzőbb jelző. Persze vannak lapos talpak is, de a nő és a játék minden cipőbe belefér. Anyagában főleg bőröket használ Réka, néhol kedves stíluskeveredést lehet látni és ezzel az anyagokat is keveri. Nézzétek meg a galériánkat, ami az aktuális rekavago kollekcióból szemezget. Ha szeretnétek a lábatokon látni ezeket a csodákat, akkor az Opera mögött, a Lázár utca 12-ben megvehetitek.

rekavago cipellők

Magyar tervező az élmezőnyben

2381

Megint büszkék lehetünk, hiszen egy magyar divattervező egy nemzetközi verseny döntőjébe jutott. A berlini Goethe Intézet által fiatal tervezőknek meghirdetett versenyen Bicsérdi Ágnes munkáit több mint ezer pályamunka közül választották be a legjobb harminc közé. A döntő 2008. október 18-án kerül megrendezésre természetesen Berlinben, a zsűri tagjai között pedig olyan neves divatszakemberek lesznek, mint a német Vogue egykori főszerkesztője, vagy például a H&M vezető tervezője. Az eseményen négy díj kerül kiosztásra, mégpedig a Best Upcoming Designer Award, a Best Avantgarde Award, a Best Student Award és a Audience Award, ez utóbbi közönségdíj.

Bicsérdi Ágnes a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett még 2006-ban Textil szakon, azóta építgeti saját Lookrecia névvel fémjelzett márkáját. Egyetemi évei alatt volt szerencséje ösztöndíjasként tanulni Angliában a London College Of Fashion-ön. Kollekcióit 2000 óta sok helyen láthatta a közönség, többek között például a Vajdahunyad Várában megrendezett Wella Fashion Show-n is, bemutatói mellett rengeteg pályázatot nyert, és számos helyen állították ki már munkáit. Érdekesség, hogy a többi tehetséges tervezőhöz hasonlóan Bicsérdi Ágnes is hamarabb lett népszerű külföldön, mint itthon, első piacra szánt kollekcióját Németország mellett Belgiumban is forgalmazzák, míg hazánkban nem. Ha érdekelnek a Lookrecia által kínál darabok, akkor klikk ide, a pályázatról pedig bővebben itt olvashattok!

Klikk a ruhákért!

Artista lányok

2506

Az Artista márkanév nyúlik vissza a legrégebbre az Iparművészeti Múzeumban felsorakozott divattervező nevek közül, a márkát még 1993-ban alapította hat fiatal tervező, Imre Katalin, Iván Júlia, Köves Ábel, Rácz Nóra, Schön Edina és Stampf Katalin. Ma már csak négyen, Imre Kati, Rácz Nóra, Schön Edina és Stampf Kati áll a márkanév mögött. A márkanév, az Artista, az egyetemi évek alatt ragadt a csoportra, és ezt később megtartották. A tervezők Magyarország mellett Milánóban is tanultak, ma már Budapest, Skócia és London után  Bécsben is nyitottak üzletet. A csapat fő profilja, a kis szériás szezonális kollekciók tervezése, de ezek mellett egyedi megrendelésre báli és alkalmi ruhákat is készítenek. Az Artista sikere valószínűleg annak köszönhető, hogy egy név alatt egyesül négy különböző tervező.

A kollekció

Az Artista sem szakított az előző tervezőkhöz képest a jól megszokott trendszínnel, a feketével. A puha pamutból készült A- és O-vonalú pólóruhák náluk is megtalálhatóak voltak, a vállak különleges szabását, és az anyagok redőzését ők is előszeretettel alkalmazták. A tunikára emlékeztető barna alapon lilás és rózsaszínes mintákkal díszített deréknál megkötött felsők, kis ruhák megtörték a bemutató egyhangúságát. Nekem az egyik kedvencem az a formabontó icipici mellény volt, amelyet egy magas derekú nadrággal párosítottak egy szettbe a tervezők.

Klikk.

Lollipop Factory

2545

Kezdetben partyflyereken találkozhattunk a nevükkel, később jöttek a ruhák, és végül a bolt is megszületett. Ha valaki Lollipop ruhában van, azonnak felismered.

Beszélgetés E.Klárival és B.Albival

Mikor alakultatok?
Maga a ruhatervezés 2005-ben indult hivatalosan, előtte csak hobbiból csináltunk ruhákat, de  ha beleszámoljuk a buli szervezést is, akkor már 6 éve vagyunk. 

Maga a zene hatott ösztönzően erre?
Az, hogy mi mozgunk zenei vonalon is, nekünk jelenleg már csak egy plusz, de volt ösztönző hatása, persze. Egy-egy darabot készítettünk saját használatra leginkább a bulikra, majd a Retrock-ban kezdték el árulni a cuccainkat. Még nincs egy éve, és  jött a lehetőség, hogy nyithatnánk egy kis boltot, itt a Váci utcában, és azonnal megragadtuk a lehetőséget.

Mindannyian elektronikus zenét hallgattok?
Elég széles skálán hallgatunk zenét, de mikor bulikat szervezünk, akkor szinte csak  az elektronikus zenéről lehet szó. Most a bulik a Mono-ban vannak szerdánként, amúgy meg hétvégenként saját szervezésű party-t már egyre kevesebbet vállalunk, ellenben egyre többet vendég szerepelünk más szervező/dj csapatoknál. Nyáron még ritkábban, mert akkor sok a fesztivál, pang egész Budapest.

Fiúk vagy lányok vásárolnak nálatok inkább?
Mostanra ez nagyjából kezd kiegyenlítődni, mivel egyre több a fiúcuccunk. Bár még mindig a lányoknak csinálunk több teljesen egydarabos holmit.

Korosztály?
Tinédzsertől negyvenig bezáróan, de betévednek akár idősebbek is, akik szintén vásárolnak, bár lehet, hogy nem a legvadabb darabokat. Bár értek már minket meglepetések...

Céltudatosan keresnek titeket vagy csak úgy beesnek?
Érdekes, hogy a múltkor bejött egy angol nő egy angol divatblogtól, és elmondta, olvasott a neten a boltról, és ha már Magyarországon járt, mindenképpen meg akarta nézni. Tegnap volt itt egy francia csoport, ők szintén céltudatosan jöttek, mert előtte szerdán voltak a bulinkban. A turisták nagy része persze csak beesik, inkább a magyarok azok, akik direkt hozzánk jönnek, akik már tudják, hogy van ez a bolt. És persze vannak, akik itt járkálnak a környéken folyton, és az egyetemre mennek, ők is beesnek néha, de nem igazán tartoznak a célközönségünkhöz, a Corvinusosok nem az a társaság, akik nálunk szívesen felöltöznének. Ők inkább csak nézelődni szoktak.

Nézz be a boltba!

Ha jól tudjuk, honlapotok nincs, csak a Myspace oldalon keresztül adtok hírt magatokról? Mennyire tudatos ez?
Csak Myspace oldalunk van, igen, és ez mindenképp tudatos, mert a Myspacen tudod gyűjteni az ismerőseidet, ott nagyon jól lehet promotálni  a dolgaid, kapod a visszajelzéseket, viszont ugyanúgy lehet designolni, mint egy honlapot, semmivel nem kevesebb, mint egy website. Van még a pufff.hu, de az inkább a bulioldal, ahol bulikat ajánlunk, képeket nézegetünk,  a zenékről  írogatunk szűken haverok, ismerősök, barátok. Bár az oldal szünetel, Sakal jóvoltából épp megújul, csak kicsit lassan. (nevet)



olvass tovább

A Chanel pénzt csinál

2640

A Chanel divatház forgalma az egekig szárnyal, de jelen esetben a cím most mégsem erre utal. Karl Lagerfeld a márka jelenlegi tervezője szó szerint pénzt csinál, hiszen pénzérméket tervezett. Míg az angolok királynőjük képmását, addig a franciák divattervezőnőjük arcképét tették érmére, de ez megszokott egy divatnagyhatalomtól.A franciák számtalan divatdiktátort adtak a világnak, de köztük is a legkiemelkedőbb Gabrielle Coco Chanel, a Chanel ház alapítója és a divat megújítója. A húszas évek divattervezője idén ünnepelné százhuszonötödik születésnapját, erről az évfordulóról a franciák méltóképpen emlékeznek meg. Egy limitált szériás öt eurós pénzérmét adnak ki, amelynek az egyik oldalán Coco Chanel arcképe látható, a másikon pedig egy ötös szám. 

Természetesen nem véletlen az érem értéke sem, hiszen az ötös szám utal a márka híres parfümjére, a Chanel No. 5-ra. Bár az érme fizetőértéke öt euró, limitált száma miatt a tényleges ár többszörösével túlszárnyalja majd ezt az összeget.