sztártervező

Filléres luxus?

6991

Miért vennék sztártervezőtől méregdrága áron ruhát, jóval olcsóbban juthatok hozzá olyan darabokhoz, amelyek címkéjén ugyanaz a név szerepel?! Ez az a hatalmas ötlet, amelyikre az egyik legnagyobb svéd ruhamárka, a Hennes and Mauritz – azaz a H&M – felhúzta a világ egyik legnagyobb ruhaipari bizniszét. Az utóbbi években minden szezonban más-más sztártervezővel dolgozó H&M sikerhez, a tervezők még nagyobb reflektorfényhez, a márkafüggő vásárlók pedig méregdrága tömegcuccokhoz jutnak, amelyeket lényegében mindössze a címkében található név különböztet meg a többi ruhától. Na, de pont ez a lényeg!

Tegnap reggel azon voltunk, hogy még nyitás előtt a Vörösmarty téri H&M üzletéhez érjünk. A tavalyi Jimmy Choo kollekció sikerét látva arra számítottunk, hogy az üzlet előtt kígyózó sorokat, a boltban habzó szájú, egymás kezéből a legutolsó darabokat kitépő divatfanatikusokat találunk. Erre utalt az a rengeteg Facebook-komment és blogbejegyzés is, amelyiket a napokban olvastunk arról, hogy mindenki repesve várja a H&M és a Lanvin közös kollekcióját, a svéd divatmárka legújabb dobását. Ezzel szemben délelőtt tízkor sehol a tekergő sorok, sehol az egymást tipró nők százai. Tény, hogy nem vagyunk túl gyakorlottak a dizájner kollekciók kérdésében, hiszen akkor tudtuk volna, hogy az üzlet – felkészülve a rohamra – reggel nyolckor nyitott. A boltba belépve kedves asszisztens állít ott meg. Elmondta, ha érdekel a kollekció és szeretnék a kordon mögé kerülni, ahol meg is tapogathatom a látásból már ismert darabokat, akkor kérjek karszalagot. A karszalag színe megmutatja, hogy melyik időintervallumban kerülök majd sorra, de mindössze tizenöt percem van arra, hogy mérlegeljek, aztán pedig vásároljak. Persze ha tapasztalt dizájner kollekció fanatikus lennék, akkor már most pontosan tudnám, hogy melyik ruhát, melyik színben és milyen méretben akarom – hiszen a neten hetek óta látható a teljes Lanvin for H&M kollekció.

Alber Elbaz és a kollekció egyik darabja (fotó: H&M)



olvass tovább