reklám

Antibaby reklámot zabált

136

Nagyon örülök, hogy nyertem, sosem szoktam, és meg sem fordult a fejemben, hogy fanyalogjak, amiért csak egy jegyet kaptam. Elmentem, és nagyon jól éreztem magam. Igaz, nem bírtam tovább két és fél óránál, de az tömör érdekesség volt, vagy inkább szórakozás. Bár azt nem tudom, miért éri meg ez az egész bárkinek is a közel hatezer forintos jegyet (meg a 2 dl üdítő az 500 Ft-ot), de jó sok néző volt.

Már amikor beléptem a Kongresszusi Központba, valami furcsa dinamizmus volt a levegőben, amitől aztán fel-le sétáltam lendületesen, mindenhova benéztem, mindenkire mosolyogtam, ők meg vissza, nem is értem. A bejáratnál mindenki kap egy sípot, amivel onnantól kezdve megállás nélkül sípol. Ha kell, ha nem. Elvileg a reklámfilmek végén, tetszésnyilvánításra kellene használni, de még a klotyón is fújták, én meg biztos öreg vagyok, de egy zárt térben, több ezer sípot kb. 5 percig bírok mosolyogva elviselni. Utána fogösszeszorítva. Mindegy, ez volt az egyetlen negatívum, bár alapvetően poén.

A Kongresszusi Központ folyosóin reklámstandok, a szokásosnál ötletesebb kivitelben. Volt például egy úgynevezett Reklámzabáló Gép, ami egy falat jelent, rajta egy kis ablakkal, és ha betolsz rajta egy akármilyen reklámcuccot (pl. szórólapot), cserébe kiad egy ajándékot. Recycle cuccokat. Én egy "hulladékanyagból készül ékszer" nevet viselő kitűzőt kaptam, számítógép-billentyű van rajta. Aztán hagytam magam belerángatni valami baromságba, fánkkal teli szájjal belemondtam egy mikrofonba valami szlogent, és ez állítólag jó lesz (nekik, nekem biztos nem), majd összevágják és benne leszek a tévében. Ekkor jöttem rá, te jó ég, egyedül vagyok és feloldódva. Semmi, de semmi feszültség, nagyon sok idegen ember között, mikor még "szerepelnem" is kell - ez szokatlan dolog.



olvass tovább

Calvin Klein művészete

146

A Vissza a jövőbe című nagy sikerű alkotás óta tudjuk, hogy Calvin Klein alsói a legszexisebbek. A farmerjai a stílus megtestesítői. Plakátjai, hirdetései, reklámjai mindig mesterművek voltak és kihívóak. Legújabb kampányuk szintén ezt a vonalat hozza. Mostani plakátkampányuk a divatot összeházasítja a graffitivel, így művészet születik. Pár napja New Yorkban a Lafayette és a Houston sarkán található Calvin Klein plakátot fokozatosan ellepi a rózsaszín festék.

Első pillantásra úgy gondolhatjuk, hogy valamiféle ellenzéki akcióval állunk szemben, de ez a festékpacsni szerves része a hirdetménynek, ezzel akarják szimbolizálni a modern művészetekhez való vonzalmukat. Mivel New Yorkban december elsején nyílik meg a 60 ezer négyzetméteres New Museum, ahol kizárólag modern alkotásokkal találkozhatunk, így Calvin Klein – vagyis a Clothing Kingpins áruház – és az új múzeum együttműködik és mindketten propagálják a másikat. Egyszerű, feltűnő, hatékony, hiszen még mi is észrevettük.



olvass tovább

Iggy Poppal kelendőbb?

170

Vera Wang új kollekciójának dallama Iggy Pop Passenger nótája lett, amely a ruha, ékszer és lakberendezési tárgyakat készítő designer szerint nagyon jól kifejezi az új kollekció üzenetét. Iggy amúgy is népszerű a reklámkészítőknél, láthattuk már mobiltársaság és egy kreatív csapat hirdetésében is. Csak a zene számít, hiszen a látványa ...

LV a tévében

511

A világ első Louis Vuitton üzlete 1854-ben nyílt a párizsi Operaház szomszédságában. A márka már jó másfél évszázada létezik. Ehhez képest csak most, 2008-ban jelentkeztek először reklámfilmmel, amit tévécsatornákon és a mozikban fognak vetíteni február közepétől. Szereplői nem kisebb ikonok, mint Catherine Deneuve és Gorbacsov. És, hogy őket miként hozzák össze? Az utazással és az élettel kapcsolatosan, így aztán bármelyik hírességet vagy akár hétköznapi arcokat is beletehettek volna.

Kotonreklámok

529


A legkreatívabb óvszerhirdetések ranglistája.