plakát

Plakát 1904-ből

740


Ez a plakát több, mint száz éves!

Beszélő bútorok

2914

Az Ikeat sokan sok mindenért szeretik, vagy nem, de más lehetőség hiányában mindig mindenki ott köt ki, ha kell valami a háztartásba, ha felújítunk, ha átrendezünk, vagy csak hangulatosabbá tesszük a lakásunkat. Az Ikea számos előnnyel rendelkezik, jó cuccok, környezettudatos vállalat és még jótékonykodunk is, ha ott vásárolunk, mert például a plüssállatok eladásából bizonyos összeget az UNICEF-nek ad az üzletlánc. Az Ikea számtalan jó ötlettel előrukkolt már, most például a lent látható ötletes plakátokkal árasztotta el Európát.

Ugye emlékszel?

4439

Diáksziget, Pepsi Sziget, ma pedig csak simán Sziget, ahová kimenni épp annyira hozzátartozik a nyárhoz, mint a fagyi, vagy a Balaton. 1993 óta sok minden változott, évről-évre újabb plakátokkal és spotokkal találkozunk, sőt a Sziget már nemcsak a honi fiatalság játszótere, hanem Európa ifjúságának bázisa. Plakátok és reklámfilmek következnek. Emlékeztek rájuk?

Csillag csücsörit és elődeit, itt találod!

A plakátokról, most evezzünk át jóval izgalmasabb vizekre, hiszen az évről évre megújuló reklámspotok azok, amik lépten-nyomon felbukkanak a tévében, a rádióban és persze a neten. Az idei év megamájer, susogós melegítős, pillepapucsos arca úgy tűnik az eddigi legsikeresebb Sziget-ikon, de ne feledkezzünk meg elődeiről sem.

2001

2002



olvass tovább

Arcoskodás

6619

„Régen volt olyan izgalmas a kiállítás, mint most. (…) Talán a válság miatt kirajzolódtak bizonyos gondolati vonalak" – mondta Geszti Péter a 11. ARC megnyitóján. Az első mondatban igaza volt: a kiállított műveknek legalább a fele vicces, esetleg simán hatásos, itt-ott még látványos is. A másodikban kevésbé: az idei plakátkiállítás titka nem az volt, hogy történtek bizonyos dolgok az elmúlt egy évben, amire mindenképpen reflektálni kellett, hanem az, hogy egyszerű és mindenki által hozzáférhető témára kérdeztek rá: "Hol élsz te?” „Kinek képzeled magad?” Ha nem neheztelő hangsúllyal mondjuk ki a mottó mondatait, mindjárt egész másképp hangzik: a versenyzőknek nem megoldhatatlan feladattal kellett szembesülniük (nem úgy, mint a tavalyi világmegváltós RESTART  témával, amellyel láthatón nehezen tudtak mit kezdeni a kiválasztott művészek, vagy éppen semmit sem), hanem egyszerűen csak bele kellett gondolniuk, kik ők és mit keresnek itt.

olvass tovább

Ne füstölögj, mert…

8769

1987 óta május 31. hivatalosan a nemdohányzók világnapja. Ezen a napon azt hangsúlyozzák, hogy a dohányosoknak nincs joguk ártani káros szenvedélyükkel a nemdohányzóknak. Azok vannak tehát fókuszban, akik nem füstölnek, ám más dohányzásellenes megmozdulásokhoz hasonlóan ez is, jó alkalmat teremt arra, hogy az erre szakosodott szervezetek és fórumok felhívják a figyelmet a dohányzás veszélyeire. Hogy milyen hatásfokkal, az más kérdés. Sorra kerülnek napvilágra ugyanis azok a kutatási eredmények, melyek bizonyítják, hogy az elrettentő kampányok teljesen eredménytelenek. Állandó kihívást jelent tehát, hogy megtalálják azt a stílust és formát, ami valóban eljut az érintettekhez és képes hatni is rájuk. A vicces, meghökkentő plakátok jó alternatívának tűnnek, hiszen nehéz figyelmen kívül hagyni őket. Didaktikus frázisok helyett ezekből gyűjtöttünk egy csokorra valót, és arra kérünk mindenkit, hogy cselekedjen józan belátása szerint ezen a napon (is).

Még több plakátért katt a galériára!