online

A legjobb netes rádiók

811

Nem kell tekergetni a potokat, elég ha bepötyögsz egy-két betűt a keresőbe és a legkülönfélébb zenéket hallgathatod. A rádiózás újra divat.

Last.fm

A nemzetközi zenei adatbázissal rendelkező rádiót regisztráció nélkül is tudjuk hallgatni, de csakis a listen menüpont alatt. A rádió lényege, hogy a felhasználók által feltöltött dalokat játssza le, stílus szerint tagelve. Csakis a hasonló zenéket, zenészeket játssza le, hiába van konkrét nóta a fejedben. Szomszédokkal, barátokkal akár üzenőfalon is cseveghetsz vagy éppen már létező csoportokhoz csatlakozhatsz, és hallgathatod a saját rádiójukat. Regisztráció nélkül a weboldalról is hallgathatod, de érdemes letölteni a saját szoftverüket, amit szintén neten keresztül érsz el. Megjelölheted, melyek azok a számok, amik tetszettek, mi az, amit nem akarsz hallani, és ráadásul skippelni is van lehetőséged - így alakíthatod folyamatosan és dinamikusan saját rádiódat. Saját playlistet is összeállíthatsz, és beillesztheted a blogodba is. Ha ez még mind nem elég, rengeteg előadóról megtudhatod, kik alapították a zenekart, mikor és milyen albumokat adtak ki, akár te magad is szerkesztheted az információkat. Saját rádió összeállítása előfizetéshez kötött, az összeg minimális, és megéri. Összességében ez egy óriási zenei online közösségi oldal, ami jól használható, interaktív felületeket kínál, és sok mindent elárulhatsz barátaidnak zenei ízlésedről.

Musicovery

Ahogy kinyitottuk, rácuppantunk, bár messze nem olyan kifinomult, mint a last.fm. A grafikája a legtutibb, amit valaha láttunk, stílusos, színes, mindenféle formában használható, és nem kell regisztrálni ahhoz, hogy zenét tudjunk hallgatni. Mood, dance és me - azaz saját ízlés szerint alakuló - főkategóriákban és ezek alkategóriájában választhatunk zenéket, s ha ez még mind nem lenne elég, az időben is utazhatunk. Nem kell regisztrálni, nem építesz semmilyen közösséget, csak és kizárólag hallgatod a legjobb zenéket, amiket valaki tényleg gondosan kiválogatott. Arra nem jöttünk rá, hogy vajon a zenék frissülnek-e vagy mindig ugyanazokat tudjuk hallgatni, amiket most, mindenesetre a legjobb választás, ha csak háttérzenének kell valami, és nincs kedved bíbelődni vagy gondolkodni, mit is hallgatnál.

Deezer.com

Az ingyenes és legális zenehallgatás - magyar felülettel és magyar előadókkal - már elérhető egy francia szájton is. Itt rövid regisztráció után, szintén a saját zenelejátszó felületén állíthatsz össze tracklistet, amit aztán kedvedre hallgathatsz. Online rádió szekcióval is rendelkezik az oldal, ami gyorsan és egyszerűen kezelhető. Rádióhallgatáshoz a zene menüpontba kell menned, az oldalsó sávban találsz egy Rádiók menüpontot, erre klikkelve választhatsz több zenei stílus közül: rock, hip hop, jazz, live, electro, disco, heavy metal, reggie, és még filmzene rádió is van. Ajánljuk azoknak, akik zenei hírekben is érdekeltek, s az online közösségeket hagyományos funkciókkal szeretik használni.

iTunes

A klasszikus Apple csoda használható minden gépen, így a Windows operációs rendszereken is. Az iTunes rádiós opciója nagyon felhasználóbarát. Leginkább a stílusok között tudsz szemezgetni, van itt alternatív, ambient, blues, rock, klasszikus, country, dance, elektronik, folk, hiphop, pop, de még sportrádió is. Stílusonként legalább ötven rádió közül választhatsz, egyszerűen lenyitod az adott stílus menüjét, kiválasztod a rádiót, rákattintasz és hallgatod. A iTunes felülete letisztult, nem bombáznak hirdetésekkel, nem csúsznak a szemed elé különböző bannerek, szóval light. Próbáld ki! Ingyen letöltheted a felületet, innen.

Onlányok vagyunk mind

4512

Az állandó körforgás, ami minden egyes számítógép bekapcsolással elkezdődik. Ezekből mit használtok?

Majd a gép felöltöztet

6968

Nézhetsz akárhány sztárfotót példaképeidről, divatanyagot a legújabb kollekciókról, egész oldalas reklámot vagy tudósítást a posh ruháknak szentelt eseményekről, azért nyilván a te életedben is akad egy-egy pillanat, amikor elbizonytalanodsz és megkérdezed magadtól: mit venne fel Ashley Olsen? Szóval néha mindenkinek jól jönne egy személyi stylist, főleg, ha nem kell érte fizetni, éjjel-nappal a rendelkezésre áll, lelkesen és folyamatosan tanulja stílusod, hogy egyszerre kiszolgálja és fejlessze azt. Utópia? Dehogyis. Válaszd a Google-t.

A vállalat fejlesztői pontosan tudják, hogy a jövő nem az előre összeválogatott, megszerkesztett és mindenki számára ugyanúgy felszolgált tartalmaké, hanem a személyre szabott, a felhasználót megismerő és ezek alapján önmagukat szerkesztő szolgáltatásoké. Ilyen oldalak már vannak zenés és filmes témákban, tudjátok, amikor folyamatosan jelölgetitek, mi tetszik és mi nem, a háttérben futó szoftver pedig ezen információk alapján ajánl hozzátok illő és jó esetben addig ismeretlen hallgatni- és néznivalókat. Miért ne lehetne ugyanezt megtenni a divattal is?

olvass tovább

A papír halála

7757

Hányan állnak sorban az újságosstandoknál hétköznap reggelente? Hányan gyalogolnak át a kerten papucsban-pizsamában, csak hogy behozzák a friss, ropogós Népszabit a postaládából? Egyre kevesebben, és az is valószínű, hogy aki korábban fogyasztott papíralapú médiát, de már abbahagyta, az az utóbbi öt-hat évben tette ezt.

A nyomtatott újságok komoly válságban vannak manapság. Ezt mindenki tudja, érzi: az olvasók, akik már nem olvasnak (annyit), az árusok, a terjesztők, a nyomdák, de legfőképpen a lapkiadók és azok munkatársai: szerkesztők, újságírók. Szóval azok a tartalomfelelősök, akiknek nap mint nap azt kell üzenniük: mi írunk a legfontosabb dolgokról a leggyorsabban és legérdekesebben, ha minket olvasol, nagyjából képben leszel, mi folyik ebben az országban és világban. Magyarországon egyelőre csak a számok aggasztóak, a környező államokban azonban az események is. Romániában például két év alatt négy jelentős napilap szűnt meg, vagy állt át teljesen az internetre, a legutóbbi éppen pár hete.

olvass tovább

A Tesco megcsinálta!

8025

Zseniális ötletet agyalt ki a Tesco a forgalom növekedése, és ami a legfontosabb, a kényelmes vásárlás érdekében. Az új módszer egyelőre csak Dél-Koreában működik, de reméljük, hamarosan világszerte elterjed. Az ottani piac egyébként speciális: két nagy lánc verseng az elsőségért, a Tesco (amelyet arrafelé Home plusnak hívnak) csak a második az E-Mart mögött. Az ország populációja a világ második legtöbbet dolgozó lakossága, egy átlagos felnőttnek még a heti nagybevásárlást is külön meg kell szervezni és beszorítani a napirendbe. A népsűrűség ráadásul a nagyobb városokban akkora, hogy kész rémálom végigállni egy-egy sort a kosárral. Emellett pedig mindenkinek van okostelefonja - naná, a legnagyobb gyártók ott székelnek. Ez pedig épp elég volt a vállalatnak.

A virtuális üzlet, az internetes rendelés és házhozszállítás kifejezések évekkel ezelőtt beépültek a köztudatba, de ilyet még akkor sem láttunk. A virtuális üzlet fizikailag is létezik, a Tesco teljes választékát kiplakátolták ugyanis a forgalmasabb metróaluljárókban, szortírozva, logikus sorrendben, kézzel is elérhető magasságban.  A képek lehetőség szerint méretarányosak. A termékinformációkat és az árat természetesen szintén kiírták, de ezeket tartalmazzák a képekhez csatolt kétdimenziós vonalkódok (QR-kódok) is. Elég, ha a vásárló regisztrál az oldalon, a megfelelő kódokat leolvassa telefonjával és megy a dolgára, a Tesco pedig kiszállítja neki az egész pakkot, miután hazaér. Fizetni szintén mobilról lehet, a rendeléskor, természetesen egy kattintással. Az egyetlen hátrány, hogy nem lehet megszagolni-megtapogatni a termékeket, de ez a jelek szerint nem sokakat zavar: már tízezren regisztráltak, az online eladások pedig 130 százalékkal nőttek. Elképzelhető, hogy ez a nagybevásárlás jövője.