nyaralás

Turisták bárhol

1443

A turizmus idegesítő szokás vagy fogalom. Mindenki jön, megy, kattintgat, kérdezősködik és néz bambán. A turizmus gazdasági fogalom. Érdekes meghatározást ad a szabad enciklopédia: A turizmus fő szereplője nem a hódító vagy véglegesen menekülő, hanem a külvilágot békésen megismerni vágyó és az állandó környezetébe visszatérő emberről szól. Megismerés. Vajon meg lehet ismerni egy országot, egy várost egy rövid kirándulás alatt? Vajon az a valóság, amit a Halászbástyáról lenézve látunk vagy az, amit a szegregált kerületekben, kocsmaturizmus címszóval megmutatnak? Vajon mennyi idő kell ahhoz, hogy megismerjünk egy helyet? Persze életvitelszerűen kell ott lenni, de akkor már nem vagy turista. Nekem bevált az a módszer, ha mondjuk van öt napom egy városban - arányos a történet a három, kettő nappal, vagy sokkal többel is - akkor az első három napon csak úgy megyek, se térkép, se útikönyv, se kérdezősködés, persze a szállásomat mindig megjegyzem valahogy, ha pedig mégsem, akkor kérdezősködöm csak. Ezek alatt a napok alatt úgy lehet megismerni a várost, hogy az miként működik, milyenek az ott lévők, milyen a tempójuk, mi van reggel, délben, este. Az utolsó két nap, vagy annyival több, amennyivel nagyobb a város, pedig a turistakönyvekben szereplő, illetve korábban hallott nevezetességekre megy rá.

Turisták nálunk

Budapesten sok a turista, minden évszakban. Evidens, hogy hol: Halászbástya, Váci utca, Hősök tere, Andrássy. Vannak olyan figurák, akik kérdezősködnek, vannak akik bandákba verődnek, és vannak, akik egyedül üldögélnek és feltűnően ismerkednek a helyi csajokkal. Budapest ugyanis az európai szexturizmus központja. A távol-keleti nyaralóhelyekhez hasonlóan, itt vannak olyan balatoni bungalótulajdonosok, akik szexi lányokkal csábítanak turistákat, leginkább külföldieket, hiszen ott a zsé. Nudi, gruppen, masszázs, swinger klubok, kukkoldák. Budapest is telis-tele van ezekkel a helyekkel. Számtalan olyan bár van, amik mellett mi elmegyünk, hiszen megszoktuk a látványát, nem is izgat, de a külföldiek felkapják a fejüket. Menj végig a József körút - Ferenc körút szakaszon, szinte megszámlálhatatlan peep show van itt. És akkor még nem említettük azokat a szállodákat, ahol néhány órára is lehet szobára menni és a rövidtávú albikat, néhány órára is szintén. Mivel a magyar lányok szépek és olcsók, ezért a külhoniak nagyon szeretik őket.

Herkentyűke

1614

Pár éve Tunéziában, a telepített idegenvezetőtől hallottam egy állati vicces történetet: igaz magyar család felkerekedett, és last minute, all inclusive Tunéziába utazott. Papa, mama, gyerekek, ahogy kell. Minden rendben ment, egészen addig, míg nem, első nap a szálloda éttermében a vacsorához érkezett a mese. Ott ugyanis felütötte fejét a borzalom. Nem volt rántott hús. Volt helyette 348 féle helyi étel, és körülbelül ugyanennyi édesség és gyümölcs. Igen ám, de az igaz magyar család gyomra rántott húsra vágyott. De úgy igazán. Elő is vették az idegenvezetőt, és magyarázatot kértek: hogy fordulhat ez elő? Hiszen ők teljes ellátásra fizettek be. Ez meg így...rántott hús nélkül...nem az igazi. Odáig fajult a történet, hogy a rántotthús elvonástól szenvedő gyerek üvöltve verte kis testét a földhöz, és a szülei, ahelyett, hogy a kicsiny hiszti görcsét orvosolandó, megkínálták volna arcocskáját egy pohár jeges vízzel, a legkomolyabban kérték számon a helyieket a történtek miatt.

Nézd meg a képeket!

Mi ez? Holt-tenger

3405

Az összes tenger szintjénél négyszáztizenhét méterrel alacsonyabban helyezkedik el a Holt-tenger - ez a Föld legmélyebb területe, innen lejjebb nincs semmi. A tenger következésképpen lefolyástalan, tehát a folyók vízével érkező sók, ásványi anyagok ott maradnak a Holt-tengerben. Ennek köszönhető, hogy átlagosan háromszáz gramm kilogrammonként a só koncentrációja. A magas sótartalom miatt élőlények nemigen élnek a Holt-tengerben, ahogy a Jordán-folyóból beúsznak a halak, rögtön elpusztulnak, ezért is halott ez a tenger. A Holt-tenger sója nagy mennyiségben tartalmaz kloridot, nátriumot, magnéziumot, brómot és káliumot. Ezek miatt az anyagok miatt a víz jellegzetesen kesernyés ízzel és olajos tapintással bír.

Hőhullám

3883

Szinte itt van a forró, szikrázó napsütéses nyár, amit már olyan régóta várunk! Végre nyár, nyaralás, strand, lángos a tóparti büfében, új fürdőruha, napfürdőzés, nyári szerelem és szex. A sort még sokáig folytathatnánk a nyárral kapcsolatos fogalmakkal, elfoglaltságokkal, tavaly már a legtöbb témát érintettük, és akad olyan is, amit többször kiveséztünk. Nem szeretnénk ismételni magunkat, így egy csokorba gyűjtöttük a nyárral kapcsolatos cikkeket, hogy minden szempontból felkészülhessetek a legpörgősebb, legvadabb évszakra!

Nyaralás

Ha máskor nem is, de ilyenkor szinte mindenki ellátogat valahova. Akár külföldre, akár belföldre, akár három hétre, akár csak egy hosszú hétvégére mentek, tőlünk kaphattok utazási tippeket. Korábban számos belföldi várossal, hellyel megismertettünk titeket, amelyek kitűnő úticélok lehetnek pár napra, de akár egy hetet is kellemesen eltölthettek ezeken a helyeken. A Balatont mindenki jól ismeri, így nem kellett különösebben bemutatnunk Magyarország legnagyobb tavát és környékét, de azért korábban már megosztottuk veletek kedvenc balatoni helyeink listáját, és persze a jóval kisebb Velencei-tóhoz készítettünk nektek útikalauzt, sőt még egy ökostrandot is ismertettünk a tónál. A tópartok mellett néhány városról is írtunk, Henci szerelméről Pécsről, de Lilla szülővárosáról Békéscsabáról is olvashattatok a fiatalok között csak Sun citynek nevezett Szeged és Miskolc mellett.

Külföldi üdülőhelyekről olvasói cikkekben és a mi írásainkban is olvashattatok. Gozoval és Stockholmmal mi a ti írásaitokon keresztül ismerkedtünk meg, de azért mi is megpróbáltunk kedvet csinálni nektek egy-egy olyan külföldi helyhez, ahol jártunk. Tehát, ha Rómába, Isztambulba vagy éppen Münchenbe készültök ezen a nyáron, akkor klikk a linkekre, hiszen sok hasznos információhoz juthattok!

Akik nem úticél szerint szeretnétek válogatni, hanem a költségek befolyásolják a döntésüket, azoknak itt egy összefoglaló írás, ami ötvenezertől egészen háromszázezerig vázol utazási alternatívákat!

Ha megvan már, hogy hova, még korántsincs vége a nyaralás szervezésének, hiszen megannyi kérdés felvetődik. Ott van például a repülés. Az olcsó fapados légitársaságoknak köszönhetően nagyon sokan repülővel utaznak, és vannak olyanok is, akik idén nyáron szállnak életükben először a felhők fölé, nekik itt egy jó tanácsokkal fűszerezett összefoglaló a repülésről. Aztán mi a teendő, ha hátizsákkal vágunk neki a nyaralásnak? A fiatalok a legtöbbször hátizsákos túrára mennek, mert kalandos és olcsó, a Hátadon a házad című cikk erről ad hasznos infókat. Tavaly még magáról a turistáról is elmélkedtünk, turisták a világban, turisták itthon, és mi mint turisták.

Ha nyaralni nem jutsz el, akkor se búsulj, hiszen várnak a csodásabbnál-csodásabb strandok, ahol gyönyörű adoniszok szelik a habokat, legalábbis reménykedjünk, hogy ahogyan mi, ugyanúgy a srácok is készülnek a nyárra, és buzgón izzadnak a konditeremben. Strandolásról itt olvashattok bővebben, a medencék partján ránk leselkedő veszélyekről, mint a gomba, a leégés vagy a gyomorrontás pedig itt informálódhattok. Ne felejtkezzünk el a napfürdőzés ma már kötelező kellékéről sem, a napolajról. Különböző termékeket és árakat itt találtok, ha pedig már megvan a baj, tehát leégtél, akkor itt vannak néhány tuti tipp a piros bőr kezelésére.

Szex, szerelem, kapcsolat

A legtöbbünk pasival megy nyaralni, egy közös kiruccanás igazi próbája egy kapcsolatnak, elkel néhány jó tanács, hogy ne fulladjon katasztrófába az egyébként romantikusnak indult túra. Tervezgessetek, beszéljétek át, és készülj fel a konfliktuskezelésre is, ja és szexeljetek sokat, de a strandszexxel vigyázzatok, mert közel sem olyan idilli és romantikus, mint a Kék lagúnában.

Ha a csajokkal mentek nyaralni, akkor is fel kell készülni az érzelmi viharokra, hiszen a parton a koktélt szürcsölgetve a naplementében könnyebben összemelegszel bárkivel. A nyaralás alatti több szex nem csak a párokra igaz.

Kaja-pia

Nyáron előszeretettel fogyasztunk tipikus nyári kajákat, és tipikus strandos ételeket, mint például a hekk, a lángos vagy a főtt kukorica. Nincs is jobb, mint a parton a büfében kézzel enni a halat vagy a sajtos-tejfölöst. De ez az évszak is, amikor sokszor összegyűlnek a baráti társaságok valakinek a kertjében, és grillpartyt tartanak. Egy ilyen bulihoz Juli adott tippeket, tanácsokat, recepteket még az előző évben. Ha pedig faszénen sült húsok, akkor el ne felejtkezzünk a hozzájuk dukáló salátákról! Koktélozási tanácsok is elkelnek, hiszen számos szabadtéri helyen előszeretettel fogyasztunk nyaranta koktélokat.

Divat

A nyaralás, a strand és a grillpartyk mellett mi még a legjobb a nyárban? A válasz nagyon egyszerű, az, hogy lecserélhetjük a vastag ruháinkat, lenge nyári és nőies darabokba bújhatunk, azt hiszem a fiúk nagy örömére. Az új évszak beköszöntével jönnek az új trendek is, így indulhat a shopping túra. Ebben is a segítségetekre vagyunk, összegyűjtöttünk nektek miből érdemes egy-egy darabot mindenképpen beszerezni! Itt olvashattok egy divatos előrejelzést 2009 nyarára vonatkozóan! Ahogyan az előrejelzésből is kiderült hosszú ruha alapvető kelléke lesz az évszaknak, persze saruval párosítva. Tökéletes napközbeni, és esti viselet. És, hogy a strandra se kelljen a tavalyi fürdőrucitokban és napszemüvegetekben mennetek, erről is készítettünk nektek egy-egy galériát a közelmúltban!

Fapados fesztiválok

4023

Szerintem a fesztiválozás lecsengett. Azt tapasztalom a baráti körömben, hogy már csak akkor mennek el egy-egy több napos zenei buliba, ha az ott fellépők nagyon-nagyon érdeklik őket. Csak a buli kedvéért egyre kevesebben mennek fesztiválozni. Persze vannak olyan kötelező körök, mint a Sziget - főleg azoknál jellemző, hogy mindenképpen kimennek egy-két éjszakára, akik már nagyon régi szigetes arcok, és azt hiszik, hogy a Sziget az augusztus szerves része. Pedig nem. Lehet, hogy egy külföldi fesztivál, ami egy brutális nyaralással is felér, sokkal nagyobb élmény, mint elmenni a kismilliomodik hazai fesztiválra. Persze elhiszem én, hogy sokaknak nincs csömörük. Mindenesetre egy lehetséges nyaralási opciónak összeszedtem a érdekesebb külföldi - európai - fesztiválokat.

Európai fesztiválok királynője a Glastonbury fesztivál, ahonnan néhányszor már mutattunk nektek fotókat, igen, gumicsizmás sztárokkal. Ezen a fesztiválon ötven szÍnpadon lépnek fel a világ legnagyszerűbb zenei formációi, - a jelenlegiek -, rengeteg művészeti program van, színház, kabaré, cirkusz, milliónyi zöld téma és vibráló spontaneitás, sok-sok színes emberrel. Drága. Körülbelül kétszáz font, és június 24-28 között lesz. Majd mutatunk képeket megint, de nézzük a neveket! Blur - újra! -, Neil Young, Kasabian, The Ting Tings, Lady GaGa, Peter Doherty, The Prodigy, Yeah Yeah Yeahs, Doves, Just Jack, Manu Dibango, Stereo MCs, The Communicators.... áh! Itt a program! És, ha már Anglia, simán be lehet iktatni egy tenger melletti nyaralást. Ha nem is Ibiza, de érdekesebb is lehet.