napszemüveg

Hogyan sötétíts?

669

Minden évben ránk tör a pánik, amikor az első éles napsugarak megtámadják a retinánkat. Az aktuális trendeket már a téli, szürke hónapokban meg lehet ismerni, hogy épp milyen szemüvegdivat lesz a napsütéses hónapokban. Nem gondolnánk, de már az ókori rómaiak is védekeztek a napsugárzás ellen, hiszen Itália évezredekkel ezelőtt is épp ilyen napsütéses volt, mint manapság, legfeljebb az UV-sugárzás nem volt ennyire veszélyes. Színes áttetsző kövekkel takarták el a szemüket, nekünk ennél jóval egyszerűbb dolgunk van a szárra, nyeregre szerelt lencsékkel. 

Az első, színezett lencséjű napszemüveg a XX. század elején készült. A hadsereg segítsége kellett azonban ahhoz, hogy divattá váljon ez a kiegészítő. A második világháborúban az US Air Force rendelt napvédő eszközöket a nagy magasságban repülő pilótái számára.  A napszemüveg  "repülős divattá" vált és McArthur tábornok állandóan napszemüvegben nyilatkozott a sajtónak. Így sokan megkedvelték ezt a darabot. A klasszikus formájú pilótaszemüvegek, amelyeket a Ray-Ban kezdett gyártani idén nagy divattá lettek újra.

Celeblencse



olvass tovább

Oakley. Szeretem.

726

Akin egyszer volt már Oakley, többé nem akar másik napszemüveget - így voltam ezzel én is. Szerencsére a nagyon sportos fazonok mellé ma már olyan formák is társulnak, amiket egy szuper csinos csaj is megengedhet magának, ugyanis beleillik bármelyik szettbe. De mitől annyira szerethető ez a márka? Már a megszületése is megér egy mesét.

1975-ben Jim Jannard motocross versenyző, aki egyébként egy motoros szaküzletben árult szemüvegeket, kitalált egy új anyagot, ami jobban tapadt, hogyha nedvesség érte. Ezt az anyagot ma a szemüvegeknél szárgumiként használják. Mivel a fickó a motorsportban volt jártas, evidens volt, hogy markolatot készít a frissen feltalált anyagból, így jobban lehet majd a kormányra tapadni, hiszen az új cucc alkalmazkodik a kéz formájához is. Mivel Jim felettesei nem örültek az új találmánynak, ezért otthagyta őket, és négyszáz dollárból elindította saját vállalkozását, amit elhunyt ebéről Oakley-nak keresztelt el.

Az elején fű alatt, motorversenyeken árulta gripjeit, azaz markolatait, s mivel eléggé furán nézett ki, ahogy ott áll, hamar felkeltette a motorosok érdeklődését. Sokan kérdezték Jannard-tól, miért csak ezeket gyártja, hiszen több kiegészítő is készülhetne a praktikus anyagból, így aztán a tanácsokat megfogadva az Oakley elkészítette az első google-t, magyarul a zárt szemüveget. Így született meg az Oakley O Frame, 1980-ban. Később készítettek egy sport napszemüveget, neve Eyeshade lett, s hatalmas színválasztéka elbűvölte az egész világot. Ráadásul rugalmas volt, hisz atlétáknak készítették.

Az Oakley nagy titka a kutatás és a fejlesztés. Minden Oakley lencse véd az UVA, UVB, UVC és káros hatású fényektől, a síszemüvegek nem párásodnak be és a szemüveg ergonómiai kialakítása maximalizálja a periférikus látószöget. Külső mechanikai hatásoknak maximálisan ellenáll a lencse, pl. ha egy kavics csapódik fel biciklizés közben - akkor is védve vagy. 



Az Oakley-nak sikerült egyesítenie a stílust és a védelmet. Az Oakley ruhákat, szemüvegeket, cipőket, táskákat is gyárt, de Jim nem fogyott ki az ötletekből. Manapság a a számítástechnikát is ötvözik a szemüvegekkel, s már nálunk is kapható az Oakley Thump, ami egy napszemüveg MP3 lejátszóval. A Motorola és az Oakely közösen kifejlesztette a blutooth-os szemüveget, amivel telefonálni is lehet. A lehetőségek végtelenek, a dizájn is egyre kifinomultabb és ma már mindenki megtalálhatja a saját Oakley-ját.

Egy limitált példányszámban készült, graffitivel díszített Oakley csomaggal kedveskedünk most nektek. Regisztrálj és játssz! Egy síszemüveg, egy utcai szemüveg, egy t-shirt és tokok, díszdobozok kombóját állítottuk össze. A limitált példányszámú utcai napszemüvegből csupán ötezer darab készült, ebből az összeállításból, amit megnyerhettek, pedig csak ötszáz. Különlegesség a szett dizájnja is. A GasCan London Police mintái a kilencvenes évek végén Amszterdamban születtek meg: angol geezerek elmentek a holland fővárosba, és kidíszítették az unalmas szürke amszterdami utcákat. Ezeket a mintákat nevezik LADS-nek, melyek hamarosan ikonikussá váltak a street artban. Megjelentek ezek a jelek már Londonban, Barcelonában, Berlinben, Milánóban, L.A-ben és N.Y-ban, de fellelhetőek tollakon, matricákon, különböző tárgyakon is. Ezek a fekete-fehér karakterek ikonok most megjelennek az Oakley szemüvegszárakon, a törlőkendőn, a tokon és a pulcsin is.

Tetszik a Ray-Ban?

1772

Ez az 1952-es Ray-Ban modell kézzel készült Olaszországban. Lencséje száz százalékosan UV szűrő tulajdonsággal rendelkezik, kétszínű műanyagkeret, nagyon trendi, totál klasszikus. El tudom képzelni valami rockabilly figurán, de egy cuki kis csajon is, persze lófarokkal. Neked tetszik? Hordanád, vagy neked ez már kicsit túlzás?

Napszemüveges cikk

3694

A napszemüveg vásárlás legalább olyan tortúra bír lenni, mint a fürdőruhás kör, meg kell találnunk a nekünk leginkább előnyös darabot az éppen aktuális trendeknek megfelelő szemüvegek közül, és a minőség-ár érték arányt is el kell találnunk!

Ma már számos helyen vehetünk napszemüveget a ruházati üzletektől kezdve az optikákon át a márkaboltokig mindenütt, s újabban már a magyar tervezőktől is vásárolhatunk szemcsiket. A választék óriási, dönteni pedig még nehezebb! Legyen csinos, legyen divatos, álljon jól nekünk, és persze nem utolsó sorban a naptól is kellő mértékben óvjon, hiszen a napszemüvegeket a divat mellett a szemünk szikrázó napsütéstől való megóvása miatt viseljük ugye.

Fontos, hogy ne vegyünk olcsó és silány minőségű darabot, hiszen tartósan viselve az még akár árthat is. Ha csak a látható fényt szűri ki az olcsó szemüveg lencséje, akkor a pupilláink kitágulnak, és még több káros sugárzás jut a látószervünkbe. A lencse alakja is fontos, hiszen ha az torzít, akkor akár fejfájást is okozhat.

A jó napszemüvegeknek majdnem teljes mértékben ki kell szűrnie a káros sugarakat, valamint csökkentenie kell a szemünkbe kerülő fény mennyiségét, viszont elvárás még az is, hogy az eltérő színeket egyenletesen szűrje. Tehát ne csak a divatot tartsuk szem előtt, áldozzunk rá, ne ezen spóroljunk! Szerezzünk be egy jó tokot a napszemüveghez, így megnövelhetjük az élettartamát, és hátha elhagyni is nehezebben fogjuk! Vásárlás előtt, ízelítőnek nézzétek meg a galériában összegyűjtött napszemüvegeket!

Napszemüvegek itt!

Police napszemüvegek

4007

A Police-univerzum középpontjában a személy egyedisége áll, és az, hogy mindenkinek lehetősége van kiemelkedni a tömegből, ezzel teremtve személyre szabott és egyedi életstílust. A vadonatúj irányvonalú órák, ékszerek, bőráruk, ruházati cikkek és illatok, a 2009-es női, férfi és gyerek napszemüvegek óriási kínálata mellett mondhatjuk, hogy a Police mára teljes körű életstílus-márkává nőtte ki magát.

A feltűnő, merész és szexi tulajdonságokkal elhíresült nagyvárosi márka a 2009-es kampányában új trendet publikált: a főszerep többé nem a régmúlt sztárjaié, hanem az átlag fiatal embereké a világ minden pontjáról. Ezek az emberek szokatlan és egyedi munkájuk vagy hobbijaik miatt válhattak trendalkotóvá, úgymint cápa-fogorvos, elefánt-babysitter, sampon-tesztelő, stb. A lopott pillanatok a mindennapi életből, városi díszletekkel, divatfotókká válnak, a Police szemüvegek meggyőző személyes kisugárzásának köszönhetően.

Modern, eredeti és kreatív technikák alkalmazásával a 2009-es Police napszemüveg kollekció a ’80-as évek best-sellerjeire emlékeztet, de kalapot emel a 70’-es évek előtt is. 

Másrészről pedig, a mélyebb fazonú modellekhez a ’70-es évekből merítettek ihletet. 

Napszemüvegek itt!



olvass tovább
Felhasználónév:
Jelszó: