mtv

A "közszolgálati" Music Television

158

Cél volt, hogy az MTV is reklámozza a Ne vásárolj semmit világnapot, de reklámozni egy olyan dolgot, amelyből nincs anyagi profit, nehéz. Ugyan melyik multi, kereskedő, termelő szeretné, hogy ne vegyünk semmit? Kevés tudatánál lévő ember tesz lakatot az üzletére ezen a napon, de vannak sokan. Az Adbusters, amely szervezet '93-ban létrehozta az eredeti nevén Buy Nothing Day-t, az MTV-n is szerette volna promótálni ezt az évente egyszer, világméretűre duzzad vásárlási böjtöt.

Az MTV először - mivel pénzt fizettek volna a felületért - belement az üzletbe, majd lemondta, olyan indokkal, hogy az ő célcsoportjuk nem egyezik meg a Adbusters célszemélyeivel. Tehát, aki MTV-t néz - az MTV szerint - nem lehet környezettudatos, csak ostoba vásárló, fogyasztó és ügyfél. Szószerint azt mondták, hogy a közszolgálati reklámszpotok nem méltóak a nézőikhez.

Karányi az MTV-n!

453

A zenéket összeszerkesztő Dj-ként nem túl ismert, de a CLS Recordsnál zenéket – általában jól – válogató fiatal fiú a magyar MTV Party Zone című klub magazinjában kapott egy blokkot, pontosabban blogot. A szombat esti dance ismertetőben Karányi Dani részét az Electro Blog című fejezetben veszi ki. Minden héten bemutat két nemzetközi dance újdonságot és egy hazai dalt. Daninak küldhettek be dalokat is amit, ha ő arra érdemesnek tart, jól beválogat a műsorába. Vizuál videókat is nézhetünk blokkjában, ami Karányi szerint azért fontos, mert: „2008-ban már nincs jelentősége annak, ha egy dalhoz nem készült videó. Azzal, hogy nem klipeket, hanem vizuál videókat használunk a zenék képi anyagaként, szeretnénk ha amatőr, vagy profi vizuálos brigádok is küldenének be nekünk munkákat. Ezeket pedig erre a címre várjuk: vizual@mtvne.com” Szóval zeneőrültek és képi nindzsák, lehet alkotni!

Madonnától a horrorig

6613

A világért sem szeretnék fotelben nosztalgiázó keserű öregembernek tűnni, de lassan lezárul egy korszak a popzenében, pontosabban elkezdődik egy új. A videoklipekről van szó, a 3-4 perces, MTV-kompatibilis, rosszabb esetben illusztratív és reklámszagú, jobb esetben művészi alkotásokról, amelyek nem csak sztárokat és sikersztorikat gyártottak, hanem útjára indítottak egy csomó azóta befutott rendezőt, akik képesek voltak ilyen szűk időbeli keretben kreatívan gondolkodni, és hozzáadni valamit ahhoz a százéves katyvaszhoz, amit mozgóképnek hívunk.

olvass tovább

Akkora ribanc vagy!

7723

Lehet, hogy elcsépelt, unalmas és minden legalább nagyjából egészséges embernek az jut eszébe, hogy ez őt nem érinti. A helyzet azonban az, hogy a legtöbb, közösségi média szempontjából előrehaladott országban nagyon komoly gondokat okoz a Facebookon és hasonló oldalakon elkövetett bunkózás – bullying –, amely elég kemény pusztítást végez az érintettek lelkivilágában még akkor is, ha azt poénkodásnak szánják. Sokan ugyanis egyszerűen képtelenek felfogni, hogy ha az üzifalon beszélnek ki valakit, az nem olyan, mintha in real life a háta mögött tennék ugyanezt, hiszen az illető olvashatja – és valószínűleg olvassa is. Az MTV, amelynek célközönsége különösen érintett, most háromrészes spotsorozattal jelentkezett, ami egészen plasztikusan tálalja a jelenséget. A szereplők egyszerűen élőben teszik ugyanazt, amit online is elkövetnek, így azonban már egész másként fest a helyzet. Szájbarágós, persze, de mindenképpen érdemes rászánni összesen két percet.



olvass tovább