mellrák

Pólóval a mellrák ellen

6120

Magyarország egyik legnagyobb közvetlen értékesítő kozmetikai cége 1998 óta élen jár az emlőrák elleni küzdelemben. A kampány fő célja a figyelemfelhívás és az adománygyűjtés. A vállalat tudatosítani szeretné a nőkben, hogy az emlőrák megelőzhető, és az egészséges életmódra való odafigyelés mellett nagyon fontos a rendszeres önvizsgálat és a szűréseken való részvétel. Az idei kampányhoz kapcsolódóan az elmúlt évek egyik legexkluzívabb adománygyűjtő terméke kerül a tanácsadónőkhöz: a USE unused tervezőcsoport által készített póló. A cég a befolyó teljes haszonból az emlőrák elleni küzdelmet támogatja.

Kötelező tapizás

6218

A világon évente egymillió új emlőrákos beteget regisztrálnak évente, Magyarországon minden hetedik nő érintett – olvasom a legújabb statisztikákat. A halálozási arányról nem szól a fáma, de amikor felvetem hangosan a kérdést a szerkesztőségben, háromból két lánynak van olyan közeli, húsz és harminc év közötti ismerőse, akinek a melléből egy éven belül operáltak ki csomót. Hál’istennek, jóindulatút. Mégis, elég megrázó, hogy az ember „eldob egy követ”, és máris daganatot talál.

Ezért talán nem elvetemült gondolat, hogy újra felhívjuk a figyelmet a szűrések és a tájékozódás fontosságára. De még mielőtt ezt firtatnám, nézzük, mivel állunk szemben. 



olvass tovább

Te hol szereted?

6793

"Ez mi, hogy 'I like it on...'? Már huszadszorra látom" - kérdezik sorra Facebook-kommentekben a Google intézményét elutasító felhasználók. Valóban futótűzként terjedtek el az "I like it on the floor" ("a padlón szeretem"), "I like it on the barstool" ("a bárszéken szeretem") és hasonló állapotkijelzések, amikről persze mindenki a szexre asszociál és meglepődik, hogy nőismerősei milyen kitárulkozóak lettek hirtelen.

Ha valaki még nem járt volna a jelenség végére, most lerántjuk a leplet: egy ügyes vírusmarketingről van szó, amely a mellrák elleni küzdelemre invitál. Az erről szóló Facebook-csoportot egy hete hozták létre, hogy a mém villámgyorsan elterjedjen. A lényeg: a nők azt írják ki, hova szeretik tenni a kistáskájukat. Az "I like it on..." kezdetű mondatok ráadásul összecsengenek a legnagyobb közösségi oldal védjegyével, a Like gombbal. Ha tehát a ti üzenőfalatokra is elér a jelenség, ne kérdezősködjetek, inkább üzenjetek, dőljetek hátra és szórakozzatok jól az értetlenkedőkön.

Rózsaszín október

6805

Az október színe a rózsaszín, aminek apropója nagyon komoly: a mellrák elleni küzdelem. Manapság a legkülönbözőbb szervezetek és cégek minden alkalmat meg is ragadnak, hogy a betegségre és a megelőzésre felhívják a figyelmet. Mivel a mellrák elleni harc szimbóluma a rózsaszín szalag, így nem kérdéses, hogy miért választották a kozmetikai cégek a hónap színének a pinket. Miközben magunkat kényeztetjük, gondoljunk azokra, akiknek még több törődésre van szükségük, és így az öncélú költekezés helyett mi is hozzájárulhatunk gyógyulásukhoz, de legalábbis megkönnyítheti a kezelés alatti időt az alapítványok segítsége.

A rózsaszín smink használata egy gesztus is lehet, még ha közvetlenül pénzbeli segítséget azzal éppen nem nyújtunk. A Manhattan Cosmetics szemhéjpúderei között kutatva akadhatunk csodás árnyalatokra, de a MAC Girlie névre keresztelt szemhéjpúdere is tökéletes más pink árnyalatok mellett. Ezek mellett pedig ott az OPI Pink of Hearts körömlakkja,  amelynek megvásárlásával szintén a mellrák elleni harcot támogatjuk. És minden magát sminkelő nő, aki ismeri az AVON-t, jól tudja, hogy a kozmetikai márka hosszú ideje támogatja e küzdelmet. Sminktermékeik könnyen elérhetőek sok hölgy számára, és a kitűző mellett rendszeresen más és más termékek árának bevételével is gyűjt alapítványok számára. Álljunk mindannyian a nemes célért harcolók mögé!

Fotó: Flickr

A fél mell is pornográf

7006

Anna Antell 43 éves, három gyerek anyja, hiányzik a jobb melle és nagyon büszke: túlélte a mellrákot, pedig nem sokon múlt. Úgy döntött, a tudását és régi-új testét közösségi célra bocsájtja – szó szerint. Több más túlélővel összefogva ugyanis modellt állt egy aktfotó-kiállítás kedvéért, amely a súlyos betegségen és hasonlóan súlyos kezelésen átesett nők bátorságának állít emléket, némileg sokkoló és provokatív, de mindenképpen ízléses módon. Az oxfordi Malmaison Hotelben kiállított képek valószínűleg hatásosabban hívják fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre, mint a visszafogott és metaforákban kommunikáló plakátok és tévészpotok – főleg úgy, hogy a Facebook elbaltázott döntésének hála valóban világhírűek lettek. A vállalatnak ugyanis van egy elég merev és a jelek szerint ész nélkül betartott szabálya, mely szerint meztelen fotók nem szerepelhetnek a felhasználók adatlapján, ő viszont feltöltött párat a tárlat számára készült képek közül.

Annak rendje és módja szerint el is távolították Anna képeit, amelyek ellen az egyetlen érv tényleg csak az lehetett, hogy meztelen rajtuk, mert egyébként túlzott magamutogatásról szó sem volt. A nő ráadásul nem is „kifelé”, csak barátaival osztotta meg az ominózus fotókat. Nagyon gyorsan lekerültek egy hivatalos üzenettel, amely szerint meztelenségével megsértette az oldal felhasználási feltételeit. „Minél többet gondolkodom azon, amit tettek, annál dühösebb leszek. Tulajdonképpen azt állítják, hogy mi, mellrák-túlélők sértőek vagyunk. Szerintem a rák sértő, a Facebook sértő, a képek azonban nem. Vajon ugyanez történne egy sebhelyes mellkasú férfit ábrázoló képpel?” – nyilatkozta az esetről.

olvass tovább