magyar

Szép vagyok

2410

A már bemutatott USE és Nanushka mellett a Je Suis Belle kollekcióját is láthatta a közönség a Design Héten a Kortárs kifutón. A Je Suis Belle annyit tesz, "Szép vagyok", a név mögött pedig két tervező, Dévényi Dalma és Kiss Tibor áll, akik 2005-ben alapították a márkát. A márkanév kiválasztásakor a hangzás játszotta a fő szerepet. Diplomájukat 2007 nyarán szerezték meg a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem öltözéktervező szakán. Első kollekciójukat még 2005-ben készítették el, amelyet a Retrock Deluxe kezdett árulni, ma már a Mono Fashionben is kaphatóak ruháik. 2007-ben már az egyik legnagyobb hazai elismerésnek számító Év Fiatal Divattervezője díjat zsebelhették be a Fashion Awards-on.

Je Suis Belle a kifutón

A kollekció

Bár a fekete, akárcsak a USE-nál vagy Nanushkánál, itt is domináns volt, de előfordul a lilának két, a türkizkéknek pedig egy pompás árnyalata is. A ruhák szabása többnyire egyszerű a mostani kollekcióban, de számos fogás mégis különlegessé tette őket.

A kiegészítők terén először is odavoltam a kötött anyag-tüll párosítástól! Ennél két különbözőbb tapintású, tartású, textúrájú anyagot össze se lehetett volna párosítani, és az összhatás mégis tökéletes lett. Az is nagyon tetszett, hogy a laza kötött sapkáknak vad eleganciát kölcsönöztek a tüll masnik. A sapkák és a masnik mellett a másik különleges ötlet a palástos megoldás. A felsők hátsó része egy az egyben egy hatalmas anyagból készült, ami járás közben oldalra lebegett, akár csak egy palást, így elölről és hátulról egész más képet ölt a ruha - egy ilyet elfogadnék partyszerelésnek. Egy-két sortnak és nadrágnak is igazán különleges volt a szabása mégpedig azért, mert két féle anyagból úgy voltak kialakítva, mintha két nadrág lenne egymás fölé felhízva. A trükkös nadrágok mellett itt is láthattunk a kifutón mell alatt szabott ruhákat, redőzött anyagokat.

Az egész kollekció tökéletes, nem túl harsány színek - de végre színek - tökéletesen harmonizáló szabások, anyaghasználat és természetesen kreatív ötletek jellemzik az egészet! Innen nem tudjuk megmondani, hogy melyik darab is kellene mindenképpen, hiszen mindegyikben van valami különleges, valami szerethető, ami miatt vágyat formálnánk rá!

Nanushka új ruhái

2431

Nanushka, alias Sándor Szandra is bemutatta 2008/2009-es őszi-téli szezonra szánt kollekcióját a Kortárs kifutó rendezvény keretein belül. Nanushkának Budapest mellett Los Angeles-ben is van showroomja, s karrierjét nagyban befolyásolta, hogy tizennyolc évesen a London College of Fashion-ön kezdett divattervezést tanulni, ott szerezte meg diplomáját is. Showroomja édesanyja babaruharaktárából lett, ahol diplomamunkái egy részét és egyéb terveket valósítottak meg először. Itthon 2006-ban nyerte el az Év Fiatal Divattervezője díjat, de persze a külföldi piacra ő is hamarabb tört be, mint a hazai tudatba. Külföldön Amerikától kezdve Tokión át egészen Madridig azóta is jelen van kollekcióival. Uralkodó színe többnyire a fekete, amelyet nem tud mivel magyarázni, talán csak azzal, hogy a kreatív emberek szeretik a feketét, és a fekete nem foglal állást, az csak fekete, egyszerű és mindennel kombinálható szín, vagyis nem is szín.

Klikk a képre!

Az idei kollekció

Nanushka 2008/2009 őszén és telén sem szakad el a jól bevált borongós fekete színtől, ugyan egy kis szürkével és fehérrel, néhol barnával töri meg a komorságot. A kényelem és a formabontó szabás ennek a kollekciónak is alappillére. A ruhák egyszerűek, színükben sincs semmi különös, amik mégis érdekessé, egyedivé teszik őket azok a kiálló vállrészek, a különleges zseb megoldások, a gyűrött anyagok és azok rétegezése. A mell alatti szabás és az A-vonal több darabnál is megjelenik, valamint az O-vonal is, ahol a bő forma alul gumis sávban végződik, nekem ezek a kedvenceim. Akárcsak a ruháknál, a kiegészítőknél is a fekete dominált - fekete táska, fekete kötött sapka, fekete pamuttal borított gumis öv, sötét minimalista nyaklánc és hozzá passzoló karkötő. Nekem legjobban a fekete gyöngyből és/vagy textilből készült fejpántok tetszettek, én viselnék ilyet! Nektek a kollekció melyik darabja kellene?

Lollipop Factory

2545

Kezdetben partyflyereken találkozhattunk a nevükkel, később jöttek a ruhák, és végül a bolt is megszületett. Ha valaki Lollipop ruhában van, azonnak felismered.

Beszélgetés E.Klárival és B.Albival

Mikor alakultatok?
Maga a ruhatervezés 2005-ben indult hivatalosan, előtte csak hobbiból csináltunk ruhákat, de  ha beleszámoljuk a buli szervezést is, akkor már 6 éve vagyunk. 

Maga a zene hatott ösztönzően erre?
Az, hogy mi mozgunk zenei vonalon is, nekünk jelenleg már csak egy plusz, de volt ösztönző hatása, persze. Egy-egy darabot készítettünk saját használatra leginkább a bulikra, majd a Retrock-ban kezdték el árulni a cuccainkat. Még nincs egy éve, és  jött a lehetőség, hogy nyithatnánk egy kis boltot, itt a Váci utcában, és azonnal megragadtuk a lehetőséget.

Mindannyian elektronikus zenét hallgattok?
Elég széles skálán hallgatunk zenét, de mikor bulikat szervezünk, akkor szinte csak  az elektronikus zenéről lehet szó. Most a bulik a Mono-ban vannak szerdánként, amúgy meg hétvégenként saját szervezésű party-t már egyre kevesebbet vállalunk, ellenben egyre többet vendég szerepelünk más szervező/dj csapatoknál. Nyáron még ritkábban, mert akkor sok a fesztivál, pang egész Budapest.

Fiúk vagy lányok vásárolnak nálatok inkább?
Mostanra ez nagyjából kezd kiegyenlítődni, mivel egyre több a fiúcuccunk. Bár még mindig a lányoknak csinálunk több teljesen egydarabos holmit.

Korosztály?
Tinédzsertől negyvenig bezáróan, de betévednek akár idősebbek is, akik szintén vásárolnak, bár lehet, hogy nem a legvadabb darabokat. Bár értek már minket meglepetések...

Céltudatosan keresnek titeket vagy csak úgy beesnek?
Érdekes, hogy a múltkor bejött egy angol nő egy angol divatblogtól, és elmondta, olvasott a neten a boltról, és ha már Magyarországon járt, mindenképpen meg akarta nézni. Tegnap volt itt egy francia csoport, ők szintén céltudatosan jöttek, mert előtte szerdán voltak a bulinkban. A turisták nagy része persze csak beesik, inkább a magyarok azok, akik direkt hozzánk jönnek, akik már tudják, hogy van ez a bolt. És persze vannak, akik itt járkálnak a környéken folyton, és az egyetemre mennek, ők is beesnek néha, de nem igazán tartoznak a célközönségünkhöz, a Corvinusosok nem az a társaság, akik nálunk szívesen felöltöznének. Ők inkább csak nézelődni szoktak.

Nézz be a boltba!

Ha jól tudjuk, honlapotok nincs, csak a Myspace oldalon keresztül adtok hírt magatokról? Mennyire tudatos ez?
Csak Myspace oldalunk van, igen, és ez mindenképp tudatos, mert a Myspacen tudod gyűjteni az ismerőseidet, ott nagyon jól lehet promotálni  a dolgaid, kapod a visszajelzéseket, viszont ugyanúgy lehet designolni, mint egy honlapot, semmivel nem kevesebb, mint egy website. Van még a pufff.hu, de az inkább a bulioldal, ahol bulikat ajánlunk, képeket nézegetünk,  a zenékről  írogatunk szűken haverok, ismerősök, barátok. Bár az oldal szünetel, Sakal jóvoltából épp megújul, csak kicsit lassan. (nevet)



olvass tovább

Izgalmas tél ...

2641

Nemrég megtudtuk, hogy a Mono Fashionben számtalan vendégtervező mutatkozik majd be a következő hónapokban, az üzlet többek között ezzel is szeretné segíteni a feltörekvő fiatal tervezőket.

Mi is a Mono Fashion?

A Mono Fashion 2007 decemberében nyitotta meg kapuit, és ettől kezdve ad otthont a divattervező és iparművész fiatalok munkáinak és saját márkás cuccainak. Az üzletben az a jó, hogy mivel sok-sok kreatív magyar tervezőtől árulnak darabokat ezért stílusban, anyaghasználatban, formavilágban igen széles skálán mozog a kínálat. Sok sajátos kis világ keveredik a falakon belül, hiszen kaphatunk a különleges szabással készült Nanushka, USE vagy Artista darabokat vagy bohókás szetteket a Je Suis Belle-től, de megvásárolhatóak még - a teljesség igénye nélkül - a Miju, a Nos., az Ingkay & Onssay vagy például a Tyra Clothing streetwear-es darabjai is.

Nemcsak ruhákat, de kiegészítőket is beszerezhetünk a Monoból, hiszen kaphatóak a Nubu és az Artista különleges táskái, s Anh Tuan elegáns darabjai is. A táskák mellett cipőket is forgalmaznak, válogathatunk például Hajdú Anett lábbelijeiből. A bolt mellett szól még az a nem utolsó szempont is, hogy így nem kell jó néhány designer boltba ellátogatunk szerte a városban, hiszen egy helyen válogathatunk mindenből.

Vendégtervezők a Mono Fashionben

Mint már a bevezetőben is említettük, októbertől a Mono Fashion új programsorozatot indított, mert nem csak a ruhák és egyéb kiegészítők forgalmazásával akarja segíteni a fiatal hazai tervezőket, hanem lehetőséget is szeretne biztosítani a feltörekvő designerek bemutatkozására.

A novemberi vendégtervező nem más, mint a színes, fiatalos, de kifinomult szetteket tervező Fóris Barbara, aki a saját Barbro márkaneve alatt tervez. A kollekciónak már az anyaghasználata is érdekes és izgalmas,  hiszen szívesen párosítja a rusztikus felületű, kézzel szőtt vagy kötött kelméket a természetes fonalakkal. A Barbara által tervezett szettek célja a hagyományok és a kézműves értékek megőrzése, természetesen egy mai fogyasztható, modern formába bújtatva.

Közös Mono Fashion és Je Suis Belle kollekció

Megtudtuk, hogy a következő hónapokban más különlegességet is tartogat a Mono Fashion a vásárlóknak. A Je Suis Belle márkanév mögött álló Kiss Tibi és Dévényi Dalma különleges karácsonyi kollekcióval jelentkezik, ez kizárólag a Mono Fashionben lesz kapható. A Mono és a Je Suis Belle közös karácsonyi kollekciója, nyolc-tíz női szettből áll, s a bohókás stílusú, de a megszokottnál letisztultabb darabok várhatóan december első felétől kerülnek majd a boltba. A ruhák anyagaikban és színeikben kissé eltérnek a tervezőpárostól eddig megszokottaktól, de különleges az ünnepi minikollekció azért is, mert a vásárlók egyedi ajándékot is kapnak a ruhák mellé, egy-egy egyedi divatképet, amit az ifjú tervezők készítettek, s amik évtizedek múlva feltehetőleg vagyonokat érnek majd.