máv

Fertőből Fertődre

4042

Szeretem a városi pörgést, eleve városban élni. Éltem kisebb városban is, rengeteg időt töltöttem falun is, összehasonlítási alapom tényleg van. Mindentől függetlenül időről időre megkívánja az agyam a falusi nyugalmat, a természet természetes közelségét, a szmogtalan, zajtalan terepet. Kora nyári, első meghosszabbított hétvégém a Fertő-tóhoz vezetett, méghozzá felbátorodva barátnőm tavalyi élménybeszámolóján, bringával! Na ne úgy képzeljétek el, hogy Budapesten felpattantam a nyeregre és eltekertem a tóhoz, nem! Igénybe vettem a MÁV csodálatos szolgáltatását, ami külön fejezetet érdemel!

Hív a vasút, vár a MÁV

Mielőtt utazom a közelbe - Európa ezen területe-, és tervezgetek, akkor a vasúti közlekedés menetrendje a kiindulópont, mikor, mivel, hogyan, ugye fontos. Mivel egy ideje nem használok autót - bár néha elbizonytalanodom, hogy vajon ez helyes döntés volt-e részemről -, a vonat és a busz a opcionális jármű, ha elhagyom Budapestet. Internet, menetrend, részletes keresés. Mivel biciklivel szerettem volna tekerni a Fertő-tó körül, egyértelműen olyan vonatot kerestem, amin lehet bringát szállítani, lehetőleg kényelmesen, átszállás nélkül elérni a célállomást, ami Fertőszéplak volt. Nos, a menetrend szerint ez átszállás nélkül kivitelezhetetlen, viszont Fertőszentmiklósig lehetséges, onnan pedig már csak öt kilométer tekerés, és célt is érek. Hát legyen! A vonat, amit megjelölt az online menetrend, alkalmas kerékpár szállításra - gondoltam, akkor van egy vagon, ahova betehetem a bringát -, és átszállni sem kell. Nos, vagon nem volt és Győrött bizony át kellett szállni. A bringát az utolsó vagonban lehetett elhelyezni, és Győrött pontosan három percem volt megtalálni a vonatot, leszaladni az aluljáróba, majd le és feltenni a bringát az utolsó vagon, hátsó traktusába, mindezt egy hatalmas hátizsákkal tarkítva. Budapest fele már sokkal okosabb voltam, felhívtam a MÁV tudakozót és huszonhatszor rákérdeztem, hogy biztosan nem kell átszállni-e! Nem, nem kell. Remek. 

Kár, hogy az illatot nem tudom megmutatni...

Tehát visszafelé azért indultam 18.20-kor - gyakorlatilag későn -, mert ez volt az egyetlen vonat, ami egyenesen Budapestre vitt. Kicsit aggódtam, hogy miként készülök fel a hétfőre, ha ilyen későn - 21.20-kor - érkezem a Keletibe, de hát megemésztettem, vártam a vonatot, ami be is futott pöccre. Mivel megint nem volt bringaszállító kocsi, már automatikusan irányba vettem a leghátsó vagon fenekét, amikor a kalauz rám ripakodott, hogy húzzak a legelsőbe a bringámmal együtt! Rohanás, cipekedés, fenn a bringa, hopp a táska lenn maradt, hopp leugrom, aztán fel, ajtó csukódik, és start! Kallernél még csekkoltam, hogy valóban nem kell átszállnom és nyugodtan ültem a vonaton a bingám mellettem. Elértük Győrt, gondoltam már csak uszkve két óra és végre lezuhanyozhatok, megpihenhetek. A fenéket! Ember tervez, a MÁV végez. Már vagy húsz perce állt a vonat Győrött, amikor egyszer csak figyelmes lettem egy ismerős hangra: "Tájékoztatjuk a tisztelt utazóközönséget és a vonatra várakozókat, hogy a Győrből, Budapest Keleti Pályaudvarig közlekedő gyorsvonat, műszaki okok miatt előreláthatólag ötven percet késik. Türelmüket és megértésüket köszönjük!" No comment! Este tizenegy után értem haza. Utálom a MÁV-ot! Ráadásul nekem, a bringámnak, a pasimnak, a bringájának a vonatozás kicsit több, mint tizenhatezer forintba került. Tényleg olcsóbb a benzin, és akkor mindenki gondolkodjon el rajta, hogy pénz vagy szmog!



olvass tovább