márka

Két csók

2104

A ma már több mint hatvanöt országban kapható Mexx márka története - mint ahogyan az az életben is lenni szokott - egy, jelen esetben pedig két csókkal kezdődött. A Rattan Chada nevű üzletember tulajdonában lévő holland márka 1986-ban két cég egyesüléséből jött létre. 1980-ban ugyanis két vonal indult egyszerre - az Emanuelle, melynek célközönsége a fiatal divatimádó nő, a másik pedig a Mustach, amely a divatkedvelő férfiakat célozta meg. Az egyesülést követően a Mexx márkanevet a Mustach M betűjéből, az Emanuelle E betűjéből és két csókból - XX - alkották meg. 1986. óta a márka csillaga szépen ível felfele, a Távol-Keleti térségben már a kezdetektől fogva jelen volt, de 1995-ben nagy előrelépést jelentett a dubai központ megnyitása, Amerikában pedig 2003-tól kaphatóak a Mexx által kínált kollekciók. A következő nagy változás a céggel kapcsolatban 2001-ben következett be, mikor is a Mexx a mára körülbelül huszonkilenc márkát tömörítő Liz Claiborne Inc. tulajdonába került. 

Az első divatmárkák között volt, amelyek saját honlappal jelentkezett, és ennél fogva élen járt az internetes vásárlás terén is. A világháló mellett a Mexx újítónak számít a reklámiparban is, 2002-ben láthattuk minden idők talán legsikeresebb reklámkampányát, amely a Inspirated by a Kiss címet viselte, meghitt hangulat és különleges hangvétel jellemezte. Ma, 2008-ban már több, mint tízezer üzlettel, szalonnal és outlettel rendelkeznek szerte a világban. A Mexx nem éppen alsó kategóriás tömegmárka, az áraik is ehhez igazodnak, egy blézer ára körülbelül huszonötezer forint, dupla ennyiért kaphatunk kabátot, fele ennyiért pedig szoknyát vagy nadrágot vehetünk.



olvass tovább

Tetkós divat, nem csak celebeknek

2132

Nem sok pénzt szoktam költeni sulikezdésre, a füzeteket most is megúsztam egy ötszázasból, inkább becsomagolom kedvem szerint, ahogy nekem tetszik. Aztán jött a sulitársam Kata, akinek nem csak olyan standard füzetei vannak - mint nekem - hanem a legújabb, amit kapni lehet, mindenféle mintával: koponyás, sárkányos és színes. Márkájuk Ed Hardy. Fogalmam sem volt, hogy mi ez. Bevallom, valami emó utáni újabb őrületnek néztem, aztán láttam, hogy itt a cotcoton is volt már róla nem egy, hanem két cikk is.

A márka kitalálója, a Dél-Franciaországban született Christian Audigier, akinek foglalkozása nem más, mint divattervező. Ő is kicsiben kezdte, farmertervezőként, majd ahogy haladt előre a karrierje egyre több neves márkától kapott felkérést. Dolgozott az American Eagle Outfitterrel, Diesellel, Levi’s-szel, Naf Naffal. Ott a Von Dutch, ami neki köszönhetően vált teherautós sapkából a celebek kedvencévé.

20 évnyi tapasztalattal a divatszakmában úgy döntött, hogy létrehoz egy saját márkát a Rock ’n’ Roll jegyében. Ekkor jött a képbe a híres-neves Don Ed Hardy. Ed Hardy, aki tetováló művész és azért különleges, mert ő volt az első, aki japán tetoválási technikával szintén japán motívumokat varrt a nyugati ember bőrére. A divatgurunak nagyon megtetszettek a tetoválóművész rajzai, feliratai és egyéb munkái, 2004-ben le is csapott rá, megvette a jogot a forgalmazásukra majd pólóra nyomatta mindet. Így született meg a különc márka, az Ed Hardy. Rögtön rákaptak a hollywoodi hírességek: Britney Sperars, Carmen Elektra, David Beckham, Eva Longoria és Fergie is szereti hordani őket. De pontosan miket is szeretnek hordani? Mindent: pólót, cipőt, táskát, órát, sapkát és például szemüveget is.

Christian Audigier tervezett férfi és női illatot is, így lehet parfümöt is kapni a nevével fémjelezve, és persze a cikk elején említett füzeteket, írószereket is. De folytassuk a sort, mert még nincs vége, hiszen beszállt egy francia borászat borainak csomagolásába is, és saját energiaitala is kapható. Hogy mindezek mennyibe kerülnek, azt inkább nem említem meg, mert akkor biztosan nem nézel be a pesti III. kerületi üzletbe,a Crisis Fashionbe, ahol az országban egyedülállóan árulnak Ed Hardy cuccokat.

Az olvasói cikkek tartalmának valódiságáért a cotcot.hu szerkesztősége nem vállal felelősséget. Ezen szolgáltatásunkat olvasóink saját felelősségükre vehetik igénybe.

Szexi boszorkányok

2134

A szerkesztőségben nagy népszerűségnek örvend az Agent Provocateur fehérnemű márka, amely különleges, szexi és ízléses fehérneműket árul pikáns kirakattal rendelkező üzleteiben. A cég 1994-es két alapítója nem más, mint Vivienne Westwood fia, Joseph Corre és felesége Serena Rees. 2006-ban tizennégy év házasság után, a közös gyerek ellenére Serena elhagyta Joseph-et egy bizonyos  Paul Simonon-ért - a The Clash punkbanda basszerosa -, ekkor hatalmi harc ütötte fel a fejét a fehérnemű cég körül, amely végül Joseph kezében maradt, aki megvásárolta volt felesége részét.



olvass tovább

Állati minták

2137

Véleményünk szerint az állatminták sosem voltak divatosak, de valamiért mindig jelen vannak a kifutókon és az utcán egyaránt. Ki tudja miért, de van egy bizonyos réteg, aki rajong ezekért a holmikért. És ha állatminták, akkor a nagyok közül ki másnak a neve ugrana be mindenkinek először, mint Roberto Cavallié?! Cavallinak mindegy, hogy tél van vagy nyár, hogy fürdőruháról, nagykabátról vagy koktélruhákról van-e szó, nem tud elszakadni az ocelot-, a párduc-, a tigris-, zebramintáktól, és a sort elég hosszasan folytathatnánk még. Cavalli kifutóján nem csak női ruhákon, hanem kiegészítőkön - táskákon, harisnyákon, sálakon - és a férfiakon is megjelennek ezek a minták. Nem is értem, hogy lehet egy tervező, jelen esetben Cavalli a hetvenes évektől ugyanazzal a sémával a csúcson? Vagy tényleg ekkora kereslet van az állatmintás ruhákra?

Tavaly kerültek a H&M polcaira a Cavalli által az üzletláncnak tervezett designer kollekció, amely viszonylag nagy sikert aratott, hiszen egy-egy ocelot mintás koktélruháért komoly párharcot vívtak az elszánt hölgyvásárlók, még a youtube.com is tele volt, ilyen hisztérikus videokkal. Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de nekem személy szerint nem tetszenek ezek a minták. Hivalkodónak és közönségesnek tartom őket, ráadásul nagyon nehéz, sőt lehetetlen más darabokkal párosítani, más mintákkal és más színekkel viselni. A másik probléma pedig az, hogy valamiért ezek az állatmintás ruhák, mind szűk, nem sokat takaró fazonnal készülnek, amely egyáltalán nem az én stílusom. De úgy látszik, aki az állatmintákra buknak, pont az ilyen szabásvonalat kedvelik. Nektek bejönnek ezek az állati minták? A döntés meghozása előtt nézzétek végig a galériát, ahol Cavalli fantasztikus állatmintás harisnyáit, koktélruháit és férfiaknak szánt nadrágjait nézhetitek meg!

Klikk a képekért.

Levi's - Kustaa Saksi

2442

A Levi's sem marad le innováció terén a többi márkától, a nagy múltú farmermárka 2008/2009-es őszi-téli kollekciója során Kustaa Saksi designerrel működött együtt. A finn származású tervező a kollekció számos darabjához tervezett mintákat. A Kustaa Saksi által tervezett grafikák kissé szürrealisták, jövőbeliek, furcsák, kuszák és játékosak mégis letisztultnak hatnak. A neonszínek, az érdekes figurák és a minták különleges designt teremtenek. 

A finn designer a Levi's Engineered Jeans vonalának tervezte a mintákat. a Levi'snek ez az irányzata a városi embernek készül, aki élvezi a mozgás szabadságát, a város játékosságát és a független szellemiséget. A mozgás szabadsága alatt a tervezők olyan városi sportokra gondolnak, mint például a gördeszkázás vagy a görkorcsolyázás, amely laza személyiséget takar.

A komorabb színű - barna vagy fekete - pólókon kiválóan mutatnak a neonos színű összevisszaságot sugalló grafikák. Az egyediség és a lazaságot tükröző minták biztos vagyok benne, hogy eltalálnak a célközönséghez, akik rövid időn belül szétkapkodják a boltokból a kollekció darabjait.



olvass tovább