lanvin

Porold le a Martenst!

4366

Tegyük a szívünkre a kezünket és valljuk be szépen: mi is átestünk punk, vagy rocker korszakon. Nem szégyen ez, így évekkel később inkább szórakoztató, pláne ha kezünkbe akad néhány emblematikus ruhadarab a rockolós időkből. Biztosítótű, neccharisnya, sok-sok fekete és persze a legfontosabb: a bakancs. Tizenéves hülye gyerek énemen bármikor képes vagyok felháborodni, tekintve, hogy a legelső fizetésem majdnem egészét költöttem egy Shelly's Rangersre. Azóta már jó párszor vállon veregettem magam, sőt azt is eldöntöttem, hogy megőrzöm a becses lábbelit hátha a környezetemben meghülyül valaki, így könnyen hozzávághatom az amúgy több kilós acélbetétes vadállatot.

Már bevallottuk nektek, hogy elég sok divatblogot nézünk és mostanság egyre többször találkozunk bakancsos, miniruhás, farmeres, nőcis kiegészítős, egyszóval eklektikus szettekkel. Tök mindegy, hogy profi streetstyler fotósok oldalait nézzük, vagy önjelölt divatbuzik által beküldött fotókat, a konklúzió mindig ugyanaz: a bakancs reneszánszát éli. Ha már egy olyan nívós divatcég, mint a Lanvin, belecsempészi a kollekciójába a bakancsot, ott már divathullámról beszélhetünk. Az említett darab persze nem tizennégy soros és még csak nem is acélbetétes, de az alapmotívum ugyanaz. Személy szerint nem lepne meg ha azok, akik mély filozófiai megfontoltságból hordanak bakancsot, felháborodnának a divathullámon, bár sanszos, hogy ők nem bújnak divatblogokat napi öt órában. Elég hülyén hangzik feltenni a "hogyan hordjuk a bakancsot" kérdést, hiszen ez a típusú lábbeli alapvetően nem a trendiséget szimbolizálja, mi mégis megpróbáljuk körülírni a fura trendet.

Ők így hordják, nézd!

Van a punkosabb vonal, vagyis a cuppanós koptatott ceruzafarmer, mellény, kockás ing és bakancs kombó. Ez ugye elég kézenfekvő, ha mégsem, fel kell csúszni a Youtube-ra, megnézni néhány Clash-videót, és kinyílik a világ. A kombinációk érthetetlenebb fele a lányos puhaság és a rockos durvulás fúziója: eklektikus, bizarr, egyelőre nem tudjuk hová tenni.

A H&M-nek tervez a Lanvin

6615

A H&M egy ideig újra lázban tartja a divatrajongókat. A  népszerű high street fashion márka már napokkal ezelőtt kiszivárogtatott két videót, amelyből azt a következtetést vonták le a fanatikusok, hogy a Lanvin lesz az a következő nagy divatház, amely kollaborálni fog a skandináv márkával. Azóta több médium, többek között a The New York Times is megerősítette ezt a híresztelést.

olvass tovább

Kinek kell gyémánt?!

6891

Korábban megírtuk, miszerint a Lanvin lesz a következő  híres divatház, amellyel a H&M együtt szeretne dolgozni. A híresztelésekről később kiderült, hogy még véletlenül sem kacsa, így már csak a napokat kellett számlálnunk, hogy a kollekció is napvilágot lásson és a boltokba kerüljön. Jelentjük, a kollekció már megtekinthető és három hét múlva már az üzletekben is elérhető.

Az sem véletlen, hogy ekkora várakozás előzte meg a "Lanvin for H&M"-ruhák és -kiegészítők kollekcióját. Eddig csak sejtettük, a videó alapján viszont most már tudjuk is, hogy az eredmény csodaszép lett. Minden darab telis-tele  van fodorral, színekkel, eleganciával, bájjal. Nem lehet betelni velük! Fidres-fodros szoknyákból és ruhákból akad bőven: szűkebb, bővebb, puffos ujjú, vállat szabadon hagyó, rövidebb és hosszabb is. Ezekhez csinos magas sarkú cipő is dukál, és szerencsére választék lábbelikből is akad: szintén a nőiesebb vonalból masnis, vadmacskás fazon állatmintával, feltűnő vörös lakkcipő és kicsit szolidabb fekete bőrből. Fiús lányok se csüggedjenek, hiszen nadrágok és pólók is helyet kaptak a kreációk között. A kabátok között is akadnak klasszikusabb fazonok, de megtalálható a zebramintás is, ahogy a duplagombolásos, szigorúbb feketék is.

Cipőmániások mellett a táska- és ékszerfüggők is örülhetnek, mert – a szó mindkét értelmében – igen színes kollekcióval van dolgunk. A virágminta néhány ruha mellett retikülökön és finom nyakláncokon, gyűrűkön is visszaköszön. És ha magunknak már sikerült kiválogatni néhány darabot, akkor a fiúnknak is nézhetünk egy vagány pólót vagy kardigánt még november 23-ig, amikor is megrohamozhatjuk a kijelölt H&M üzleteket.

 

Pénztermelő piperék

6984

A nagy divatházak közül több is rendelkezik saját kozmetikai vonallal is. Az okokat tudja már mindenki, hiszen sokszor írtunk róla mi is. Hiába tűnik olyan kicsinek a feneketlen táskák és vállhangsúlyos ruhák árnyékában egy-egy rúzs vagy körömlakk, a „sok kicsi sokra megy” örökérvényű szabálya érvényesül és a bevételek nagy hányadát teszi ki az ezek eladásából származó pénz. A Marchesa divatház és a Le Métier de Beauté közös kollekciója 2010 szeptemberétől érhető el, nemrég pedig Diane Von Furstenberg divattervezőnő is bejelentette, hogy jövőre szeretne beszállni a szépségiparba. A StyleCaster összegyűjtötte azokat a nagynevű tervezőket, akik szerintük mind szeretnének egy szeletet a luxuskencék és elitpempők alkotta tortából. Némelyikük már rendelkezik saját illatvonallal vagy belekóstolt már a szépségiparba valamilyen formában, és valószínűleg a jövőben még többet találkozhatunk majd a nevükkel. Vagyis... jó lenne.

Itt van elsőként Michael Kors, aki több slágerillattal is büszkélkedhet. Egyik legnagyobb sikere a gigantikus gyémántgyűrűnek álcázott parfüm volt, amelynek létezett kevésbé ismert, limitált példányszámú parfümceruza változata is. A tervező egy ideje az Estée Lauder csoportot vette szárnya alá, és már nagyon itt az ideje, hogy valami újdonsággal jelentkezzen. Nos, ha minimum annyi ötlet lesz benne, mint a gyűrűben, akkor már rosszul nem járhatunk.

Tom Ford vörös rúdja (fotó: Fashionising.com)



olvass tovább

Filléres luxus?

6991

Miért vennék sztártervezőtől méregdrága áron ruhát, jóval olcsóbban juthatok hozzá olyan darabokhoz, amelyek címkéjén ugyanaz a név szerepel?! Ez az a hatalmas ötlet, amelyikre az egyik legnagyobb svéd ruhamárka, a Hennes and Mauritz – azaz a H&M – felhúzta a világ egyik legnagyobb ruhaipari bizniszét. Az utóbbi években minden szezonban más-más sztártervezővel dolgozó H&M sikerhez, a tervezők még nagyobb reflektorfényhez, a márkafüggő vásárlók pedig méregdrága tömegcuccokhoz jutnak, amelyeket lényegében mindössze a címkében található név különböztet meg a többi ruhától. Na, de pont ez a lényeg!

Tegnap reggel azon voltunk, hogy még nyitás előtt a Vörösmarty téri H&M üzletéhez érjünk. A tavalyi Jimmy Choo kollekció sikerét látva arra számítottunk, hogy az üzlet előtt kígyózó sorokat, a boltban habzó szájú, egymás kezéből a legutolsó darabokat kitépő divatfanatikusokat találunk. Erre utalt az a rengeteg Facebook-komment és blogbejegyzés is, amelyiket a napokban olvastunk arról, hogy mindenki repesve várja a H&M és a Lanvin közös kollekcióját, a svéd divatmárka legújabb dobását. Ezzel szemben délelőtt tízkor sehol a tekergő sorok, sehol az egymást tipró nők százai. Tény, hogy nem vagyunk túl gyakorlottak a dizájner kollekciók kérdésében, hiszen akkor tudtuk volna, hogy az üzlet – felkészülve a rohamra – reggel nyolckor nyitott. A boltba belépve kedves asszisztens állít ott meg. Elmondta, ha érdekel a kollekció és szeretnék a kordon mögé kerülni, ahol meg is tapogathatom a látásból már ismert darabokat, akkor kérjek karszalagot. A karszalag színe megmutatja, hogy melyik időintervallumban kerülök majd sorra, de mindössze tizenöt percem van arra, hogy mérlegeljek, aztán pedig vásároljak. Persze ha tapasztalt dizájner kollekció fanatikus lennék, akkor már most pontosan tudnám, hogy melyik ruhát, melyik színben és milyen méretben akarom – hiszen a neten hetek óta látható a teljes Lanvin for H&M kollekció.

Alber Elbaz és a kollekció egyik darabja (fotó: H&M)



olvass tovább