koncert

Woody's glandula on croute

318

Ültem a Woody Allen koncerten, a sznob karzat kellős közepén, és az első gondolatom az volt, hogy ha Hannibal Lecter professzor itt lenne, akkor pár óra múlva már Woody mirigyeiből lakmározhatnánk.

Egyszerűen botrányosan játszik. Ezt nem lehet szépíteni. A repertoár alapból úgy volt összetéve, hogy egy átlagos műveltségű embernek ne legyen benne semmi új. Mondjuk ezt szívből pártolom, mert így mindenkinek volt esélye kitölteni a helyes hangokkal a fejében a rosszakat. Nem csak nekem és annak a 20 %-nak, akik még vélhetően rajonganak a műfajért, és 10 percen belül, folyamatos áramlással hagyták el a koncertet.

Három módon lehetett volna megmenteni az estét. Tánc lehetőséggel, mert talpalávalónak jó volt. Étel felszolgálással, hogy legalább orálisan fixáljanak, ha az audio nem jött be. Woody sztorizgatásával.

Persze egy sztorit sem sütött el (még jó. ez csak vicc a részemről), viszont nagyon szépen beszél angolul. Simán értettem minden szót és nem kellett görcsölnöm a kiejtésén, hogy vajon mit mondhatott. Miért nem tud mindenki ilyen szépen beszélni? Na jó nem is mindenki. De legalább a színészek? Egyébként Eddie Davis egy cukorbaba. Imádtam. Zseniális. Miatta megérte az egész.

Köszönjük ana!

Slam-szűzek estje

558

A slam poetry-ről mint műfajról már tettünk említést a Műcsarnok által nemrégiben kiadott Budapest Slam 2 – Szolidaritás DVD kapcsán. Azóta örömmel figyelhetjük, hogy valami valóban megmozdult kis országunkban a Spoken Word terén. A Ludditák kezdeményezésére a Kőleves minden hónap utolsó vasárnapján rendszeres slam estet tart. Az első már meg is volt.

„Bizony, elgondolkoztunk egy páran, hogy mennyire ciki, hogy a Műcsarnok-esteken kívül nincs semmi. Minden fordítva működik, mint máshol: ideális esetben a Műcsari egy jó nagy merítésből választhatná ki a legjobbakat. Sajnos fordítva van: "felülről" jön létre valami, ami egyébként nincs "alul" reprezentálva. Na, ezen szeretnénk változtatni azzal, hogy rendszeresen összejövünk és mindenkinek lehetőséget biztosítunk arra, hogy megmondja a magáét” – fejtette ki Tita a Ludditákból, miért is fontos, hogy az önjelölt slammerek érvényesülhessenek a Kőleves pincéjében, vagyis szó szerint underground környezetben. Ez év első hónapjában meg is történt az áttörés, ha nem is vulkanikus erővel, de lelkesen és hathatósan. Érezhetően forrongott a föld alatti magma, ahogy a tudatalatti ritmusok a felszínre kerültek, és a jövőben várható, hogy a lelkekből kitörő verses lávafolyam nem hajlandó egyhamar megállni és élettelen kőzetté szilárdulni, hanem ömlik majd, amerre lát, határokon át, egyre több mindenkit magába olvasztva.




olvass tovább

Magashegyi Underground, Metha és Clairvo egy helyen

852


Magashegyi az undergroundból táplálkozva, újító szándékú, de mégiscsak popzene. Ez egy olyan zene, ahol friss levegő van, ahova jó eljönni, ott lenni, és lenyugodni a város zajától. Egy jól táncolható zene, Kardos (Kaukázus) szövegei által pedig, egy normális értékekkel feltűzdelt popzene. Március 22-én este a Cökxpôn Ambient Café Theaterben - (1095 Bp.,Soroksári út 8-10. (Boráros tér) lesz még: Praxinoscope élő videómix vs. Tangram (ambient live act); Dj Metha (nubeatz,antropos.hu); Dj Clairvo ( mustbeat)

Karl Bartos - DJ-szett

1144

A diplomás ütőhangszeres az elektronikus zene születésében komoly szerepet vállaló Kraftwerk oszlopos tagja volt a zenakar fénykorában, 1975 és 1991 között. Azóta különböző formációkban és szólóban végzi munkáját, a zenélés mellett tanít és kutat is. Fellépése a BrandFestival záróestjén nem az első magyarországi akciója, azonban a VAM Design Centerben nem koncertezni fog, hanem egy audiovizuális DJ-szettet vezet elő. Az est folyamán két magyar kolléga is beáll majd a diszkóspultba, Chrom és Cadik szórakoztatja az egybegyűlteket.

Horrorpunk a hajón

1145


A Misfits az amerikai zenei színtér egyik legősibb, legkultikusabb műfajteremtő horrorpunk együttese, amely népszerűségét bővérű metálbeütésű punk zenéje mellett annak is köszönheti, hogy rothadó hulláknak festve ki magukat lépnek fel, valamint egy igazi ördögi hajviseletet találtak fel, amely azóta Devilock frizuraként vonult be a rock történetébe.

Az együttest Glenn Danzig énekes, dalszerező és Jerry Only basszusgitáros alapította 1977-ben. A banda punk és heavy metál berkekben egyaránt nagy sikerre tett szert, s bár 1983-ban feloszlottak, 1995-ban újra összeálltak, ezúttal immár Danzig nélkül.

Rafinált hangzásuk a punk és a metál mellett más gyökerekből is táplálkozik, így az énekes Mario Lanza olasz tenorénekest tartja mesterének, a számokban pedig a rockabilly pörgős rock’n’rollja teszi dalaikat befogadhatóvá és lelkesen táncolhatóvá, miközben a torzított gitár és a fémes basszus, valamint a gyomronvágó dob kellő mértékben gondoskodnak arról, hogy dalaik mégse veszítsenek horrorisztikus hatásukból.



olvass tovább