kolelkció

Abszintos kábítás

4078

Az Alter & Kissről külföldi divatblogokban már olvashattak a fanatikus divatbolondok, de a friss hazai márkával itthon még nem nagyon találkozhattatok. Pedig az Alter & Kiss igazán figyelemreméltó, és valóban nemzetközi sikerekre esélyes márka, ami a 2009/2010-es őszi-téli szezonban jelentkezik első kollekciójával. A kollekció egyesíti a kelet-európai régió értékeit, a múlt hagyományait, ugyanakkor nagyon mai és modern is egyben. Érdemes kicsit alaposabban belekukkantani az izgalmas kezdeményezésbe, így összehoztunk egy interjút az Alter & Kiss kreatív csapata néhány tagjával. A brandről, az első kollekcióról és az indulásról faggattuk a kreatív igazgatót, Mei Mei Dinget, valamint a team másik két tagját, Lakatos Márkot és Mojzes Dórát.

Hogy jött a márka ötlete?
Mei Mei Ding és Lakatos Márk: Igazából mindannyian valamilyen formában kapcsolatban vagyunk-voltunk a divatszakmával. Amikor az új brand alapításáról volt szó, azt gondoltuk, hogy ez az európai régió olyan pluszt képes adni a divatpiac színeihez, amihez hasonlót még nem nagyon láttak nemzetközi szinten. Pontosan a közép-európai kultúra ezen glamourját, történelmi örökségét próbáltuk meg valamilyen szinten újjáéleszteni, amikor kerestük a brandet, amikor azon gondolkoztunk, mi is legyen a név, hogyan is fogalmazzuk meg mindezt.

Tehát az örökségeket szerettük volna újraértelmezni, és ezt az újraértelmezett formát próbáljuk eljuttatni a nemzetközi piacra. Mindezt pedig olyan fiatal tervezőkkel, vagy tervezői csoportokkal élesztjük újjá, akik innen származnak, ebből a régióból, vagy itt laknak, de mindenképpen a legjobb iskolákban tanultak, mint például St. Martinban, vagy a Royal Collage of Artban. Ilyen például a Dóri is (az egyik tervező - szerk.), aki bár itthon diplomázott, de ösztöndíjjal tanult Londonban a London Collage of Fashionben.

Elég nemzetközi a stáb, mivel magyar és külföldi tervezők is helyet kaptak benne...
Mojzes Dóra: Mindenképpen erősen internacionális, így is szerettük volna, szeretnénk felépíteni a márkát. Minden kollekcióban más-más tervezőkkel igyekszünk együtt dolgozni. Én mindkét, tehát az első és a második kollekció tervezésében is részt vettem (az első kollekció a 2009/2010-es őszi-téli, de már készül a 2010-es tavasz-nyári - szerk.), de igazából arra törekszünk, hogy nagyon friss maradjon a márka, és ehhez elengedhetetlen, hogy mozgásban legyen a csapat.

Mennyire vesztek részt a későbbiekben a kollekciók megalkotásában?
M.D.: Itthon van egy alap team, egy kreatív csoport, aminek tagjai között van Lakatos Márk, Mei Mei, én és még egy páran. Mi hozzuk az összes lányegi döntést. A tervezők igazából külsősként dolgoznak nekünk,  megvesszük a terveiket, de ez az itthoni kis kreatív csapat rakja össze magát a kollekciót.

L.M.: Kitaláljuk a kollekció alapjait, és ez a kreatív ötlet az, ami aztán elkerül a tervezőkhöz. A tervezők egy olyan alap ötlettárból dolgoznak, amit mi határoztunk meg a következő szezonra. Ez természetesen ugyanúgy kidolgozott és átgondolt, mint másoknál. Az aktuális színpaletta, az Intercolor által meghatározott trendek mind-mind befolyásolják az irányvonalat. A trendfigyelő cégek és ügynökségek a divatban előrevetítenek egy-két évre, s innen inspirálódunk mi is az ötletek, irányvonalak terén, de úgy, hogy közben az alap, az örökség folyamatos kölcsönhatásban legyen az új ötletekkel, amelyek a világ minden pontjáról érkeznek.

Ez az első, 2009/2010-es őszi-téli kollekció bemutatkozó kollekció. Ezért is választottuk témának a húszas-harmincas évek art deco hangulatát, mert azt gondoljuk, hogy a közép-európaiságnak, a közép-európai kultúrának ez volt az egyik legfontosabb időszaka.Ekkor volt leginkább látványos, glamouros a kultúra, amit szeretnénk megmutatni. Így szerettük volna magunkat bemutatni, és ebből kiindulva lépkedünk a későbbiekben jobbra-balra.

Az Alter & Kiss női darabjai itt!



olvass tovább