közvélemény-kutatás

A legjobb konyha

8358

Egy nemzetközi közvélemény-kutatás szerint az olasz konyha a legkedveltebb a világon, utána következik a francia, majd a thai. Kíváncsiak voltunk, hogy saját házunk táján mi a helyzet, ezért útjára bocsátottunk egy online kérdőívet a Facebookon. Igaz, annyi szavazót nem sikerült megmozgatnunk, mint a valóságshow-knak és tehetségkutatóknak, mi mégis elégedettek vagyunk az eredménnyel, hiszen egészen tisztességes közvélemény-kutatást sikerült kerekítenünk: 182 szavazat érkezett. Ezúton köszönjük minden szavazónak, hogy megosztotta velünk a véleményét.



olvass tovább

Valentin-nap, mi így szeretünk!

8590

Az utóbbi napok vitáit és eszmecseréit alapul véve bátran kijelenthetjük, hogy a Valentin-napról mindenkinek rendkívül határozott véleménye van, és ki is áll mellette. Van, aki szerint a világ legromantikusabb ünnepe, mások szerint Amerika majmolás az egész, és legalább ilyen erős az a tábor mely azt hangoztatja, hogy kiváló alkalom ez a nap a virágosoknak és az ajándékboltosoknak, hogy némi extraprofitra tegyenek szert a holtszezonban. Ezeken a vitákon felbuzdulva úgy döntöttünk, hogy tiszta vizet öntünk a pohárba: útjára bocsátottunk egy online kérdőívet, hogy megtudakoljuk, hogy is álltok a Valentin-nappal. Ezúton köszönjük mindenkinek a válaszadást.



olvass tovább

Inkább nagy mellek, mint magas IQ

8620

A 18 és 25 év közötti nőknek majdnem a fele a nagy mellekre szavazna, ha választania kellene a jelentősebb észbeli adottságok és a látványosabb dekoltázs között. Ez derült ki egy közelmúltban végzett kutatásból.

A szakértők szerint az egyre rögeszmésebb celeb kultusz és a plasztikai sebészet soha nem látott virágzása tehető felelőssé a megrendítő adatokért. A közvélemény-kutatás, melynek során közel ezerötszáz nő véleményét firtatták a szépség és az intelligencia vonatkozásában, további megrázó eredményeket is hozott. A megkérdezettek egynegyede úgy vélte, hogy boldogabb lenne, ha bőkezűbb lett volna vele a természet mellesleg, 60 százalékuk pedig meg van győződve arról, hogy nagyobb mellekkel jobban felhívnák magukra az ellenkező nem figyelmét.

Nemcsak a mellméret jelent azonban kardinális kérdést, hanem az ideális ruhaméret is. A válaszadók 40 százaléka azt mondta, hogyha választhatna a magasabb intelligencia és a karcsú alak között, az utóbbira szavazna, mégpedig azért, mert magabiztosabb lenne ilyen karosszériával. Annak ellenére gondolkodtak így, hogy a többség szerint az intellektuális képességek is számítanak a pasiknak egy kapcsolatban. A külcsín meglepő fontossága minden bizonnyal azzal magyarázható, hogy kétharmaduk azt tapasztalta, sokkal nagyobb jelentősége van a kinézetnek, mint az észbeli adottságoknak. Ugyanígy nyilatkoztak a munkahely vonatkozásában: a többségnek az a tapasztalata, hogy egy nő a karrierjét a külsejével is előmozdíthatja. Majdnem 80 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy a külsejét jobban elismerik, mint az intelligenciáját.

Nem meglepő, hogy az eredmények sokkolták a női szervezeteket, és közülük többen is aggodalmuknak adtak hangot. Főként azzal magyarázzák a látványos hangsúlyeltolódást, hogy a reklámok és magazinok soha nem látott nyomást gyakorolnak a nőkre.  „Az is fontos lehet, hogy a kinézetet állítják a középpontba. A nőknek már nagyon fiatal koruktól fogva azt tanítják, hogy a külsejük sokkal jobban számít, mint az, amit tesznek.” - kommentálta az eredményeket Kat Banyard, egy brit feminista csoport tagja. „Ezeknek az adatoknak a következményei lehetnek az étkezési zavarok, illetve a plasztikai beavatkozások soha nem látott mennyisége.” – tette hozzá.