közlekedés

Gyalog, mint a bogarak

3

Mit tegyünk, hogy elkerüljük a kellemetlenkedő megjegyzéseket csöpögő esernyőnkre a villamoson, hogy ne találkozzunk a hol csöpögő, hol befagyó hónaljakkal, s hogy megússzuk a szúrós tekinteteket s a kiszúrt szemeket a járdán, ha esernyővel közlekedünk?

Az első kihívás egy szürke, esős napon a jól megszokott kérdés: mit vegyek fel? Mit vegyek fel, hogy száraz maradjak, hogy ne fázzak, hogy jól nézzek ki? Hosszú évek tapasztalata kellett ahhoz, hogy ezt pontosan átlássam és még akkor is tuti, hogy a cipőm be fog ázni - mert ez nem rajtam múlik. A réteges öltözködést úgy tűnik, huszonöt év alatt nem tudjuk megvalósítani, kell pár urológussal megesett kaland, hogy belássuk, nem butaság ez az egész. De persze a felsőruházat alapvetően eltalálhatatlan, tuti, hogy a buszon, villamoson nagyon melegem lesz, ha leszállok fázni fogok, ha plázába kell mennem, jó esélyem lesz egy háromnapos megfázásra. Általában viszek magammal extra pulcsit, de ahogy kiérek az utcára megbánom, mert fognom kell, mert tutira nem fér el a táskában. Pláne, ha esik az eső, hisz az ernyő mellé garantáltan semmi nem fér a kezembe.



olvass tovább

Bringázz télen is!

9

Tévedés, hogy a csípős idő beköszöntével félre kell raknod bringádat, kis odafigyeléssel, néhány alapkiegészítővel és persze kellő elszántsággal nagyon lazán átvészelheted az egész telet, s hidd el, kevésbé fogsz fázni, mint a megállóban várva, sőt...
Évszakváltó bringatippek futároktól.

Haladjunk alulról:
Zárt cipő. Nincs mese, nincs apelláta, zárt es meleg cipő kell! Gatyaügy: Ha éppen sztreccselsz, mert mindenki más is, akkor zsír, mert nem kapja be a lánc a nadrágszárat, de ha nem... Ha nem, akkor aerobikzokni, és nem leszel tiszta olaj a jobb lábadon. Ha ez sem, akkor felhajtod a nemsztreccsgatyát térd alá, és a kilógó végtagra mehet egy levágott sízonkni, egy szétvágott ujj, esetleg egy divatos lábszármelegítő. Tanuljunk, az emberfia(-lánya) mindig alulról kezd fel, illetve megfázni! Ha nagyon sokat mennél, és tényleg szibériai hideg uralkodik, akkor a térdnek külön melegítés dukál. Zokniból, ujjból ez is megvan, de már kapni speckó térdmelegítő cuccokat is. A térd nem fázik, de megfázik.



olvass tovább

Metróztunk, bosszankodunk

250

Tisztelt BKV,

szeretném felhívni a figyelmüket a metrón tapasztalható áldatlan állapotokra. Igyekszem megértő lenni, hogy sokan vagyunk munkaidő végeztével, de hasonló megértést és emberi kommunikációt a BKV részéről is elvárnék. Igazán be lehetne mondani a hangosbemondóba egy-egy megállóban, hogy : Kedves utasaink, nagy a tömeg ma este, kérem, akinek nem olyan sürgős, várja meg a következő szerelvényt, ami hamarosan érkezik.

Ehelyett azonban sajnos azt tapasztaljuk, hogy a szerelvény szinte még meg sem állt, mikor felhangzott az ideges utasítás, Igyekezzenek a ki- és beszálással - s ezt négyszer-ötször egymás után. Az ajtókinyílás után már felharsant az ajtók záródnak szignál is, mikor még javában szálltak ki az emberek. A következő utasítás,  miszerint a szabadon levő ajtókat is használjuk, kivitelezhetetlen, mert vagy megpróbálok mindenkit föllökve bevágódni a metróba, vagy elkezdek rohangálni föl-alá, és szabad ajtót keresni. Ez esetben azonban nem tudok igyekezni. A legfelháborítóbb az egészben az, amikor rácsukják az emberekre az ajtót. Nem jelzésértékűen, hanem erősen, ellentmondást nem tűrően, nem csak a felszállókra, de tegnap este olyanra is volt példa, hogy leszállni sem tudtak az emberek, hisz az ajtók bevágódtak. Az már csak hab a tortán, hogy egy megállónál meg sem állt a metró.

Nyilván sokan szidják Önöket, de a fenti esetek egy kis emberséggel elkerülhetők lennének, sok ezer ember feszültségét nem növelnék, és nem kapna mindenki dührohamot a a közösségi közlekedéstől.

Várom visszajelzésüket,

köszönettel,

egy utas

Közlekedj okosan

451

Modern képmese készült a magyar tévén látható is, profi propagandafilm kéretlenül, ajándékba, az ölünkbe pottyanva. Érdemes gőzerővel terjeszteni! Jó munka. (Crtical mass oldaláról)

Kevesebb autót Budapestre!

465

Nem új a gondolat, hogy autók nélkül mennyivel nyugodtabb, csendesebb, dugótlanabb és egészségesebb lenne fővárosunk. Az sem új, hogy egyre méretesebb kocsik bírnak preztízs értékkel, s többségükben csupán egy ember ül. Ráadásul a legtöbb mindössze 15-30 percet gurul vele, hogy aztán 23 és fél órán keresztül álljon valahol. Az sem spanyolviasz, hogy ha ezek az emberek szépen kiszállnának a kocsijukból és tömegközlekednének... Mindezt rég tudja mindenki, aki nem fordítja el a fejét a város problémáiról saját kényelme érdekében. Ennek ellenére érdemes vizuálisan is rögzíteni fejünkben, mi lenne, mi lehetne, ha... A Budapest Jövője című blogot nézegetem már egy ideje, s ezzel a képsorozattal szeretném mások figyelmébe is ajánlani.

A kérdés pedig nyitott: hogyan lehetne rávenni az embereket, legalább egy részüket, aki nem szállít vagy hasonló, hogy vállaljon be egy fél éves, éves békávézást, fizesse rendesen a viteldíjat, szépen és sokan, ezzel többletbevételt okozva a tömegközlekedésért felelős társaságnak, s mindeközben a megnövekedett utasforgalommal arányosan lépésről lépésre harcolja ki (ha esetleg nem menne magától, bocs, ez is felmerül) a szolgáltatás színvonalának emelkedését? Járatsűrítéssel, tisztasággal, utazási kultúra fejlesztésével együtt. Tudom, elsőre álomvilág. De mégis megvalósíthatónak tűnik.

Köszi, Antibaby!