közösségi média

Ne állj szóba idegennel!

8040

Ugye, mindenkinek elmondták minimum ezerszer kiskorában ezt az intelmet, és úgy tűnik, lett is foganatja. Míg szüleink, még inkább nagyszüleink idejében mindennapos volt, hogy egy-egy utazás vagy várakozás alkalmával szóba elegyedtek egymással az emberek, és váltottak néhány szót azok, akik naponta összefutottak a lépcsőházban, kutyasétáltatás közben vagy a buszmegállóban, addig napjainkban kihalófélben van ez a szokás. Pontosabban áttevődött a közösségi média területére; ott ugyanis minden további nélkül kommunikálunk számunkra teljesen idegen emberekkel.



olvass tovább

Facebook = világvége

8113

Beszélhetünk róla, amennyit akarunk, két dolog biztos. Az egyik az, hogy a Facebook, a Twitter és a hasonló megosztásalapú szolgáltatások 2011 minimálisan is fejlett társadalmainak megkerülhetetlen tényezői. A másik, hogy mindenki, aki legalább egy közösségi oldalra regisztrált, és legalább pár tucat ismerőse van, követ minimum egy döbbenetesen idegesítő arcot. Ha szigorú szemmel nézzük végig a falunkat (Twitter-főoldalunkat, Tumblr dashboardunkat, kinek hogy), rájöhetünk, hogy ismijeink többsége kilencven százalékban a racionális logika szerint megindokolhatatlan dolgokat oszt meg (persze főleg magáról), ezek között pedig mindig ott vannak azok, akik sportot űznek mindebből.

Nem csak a készülő kajákról mobillal lőtt képekről, a háziállatot ábrázoló, külön mappába rendezett, 116 darab fotóról, a mindenkori lelkiállapot legapróbb rezdüléseiről írt státusz-haikukról, vagy a napi tizennyolc operametál-videóról van szó. Vagy arról, hogy az illető nyíltan szinglivé válik és várja a lájkokat az erről szóló rendszerüzenetre. Láttunk már olyat is, aki – rébuszokban ugyan – de igyekezett mind az ezervalahány ismerősével megosztani az előző napi szexuális élményt (élményeket), de van, aki képes kiposztolni a pontos időt.



olvass tovább

Jövőre nem posztolok részegen

8522

Mindenki által ismert közhely, hogy a közösségi média mindennapjaink része, sőt egyre inkább azzá válik. A Harris Interactive rendkívül kreatívan közelítette meg a problémát: arra voltak kíváncsiak, hogy az újévi fogadalmak között szerepelnek-e közösségi médiával kapcsolatos fogadkozások. Az eredményen maguk is meglepődtek, ugyanis a kétezer megkérdezett felhasználó 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ő bizony megfogadott valami ilyesmit, sőt olyanok is voltak, akik több ilyen tartalmú fogadalmat is tettek.



olvass tovább

A legcikibb bakik 2011-ből

8529

2011-et nevezhetnénk a nagy Social Media bakik évének is, hiszen cégek közösségi oldalai, színészek, sőt még egy Google fejlesztő is áldozatául esett egy-egy félresiklott, nem kellőképpen átgondolt Tweetnek, kampánynak, Facebook posztnak. Így megy ez a láthatatlan individuumok világában.

A nép kíméletlenül bírál, és azonnal meghozza az ítéletét, függetlenül attól, mekkorát buknak ezen a cégek, márkák, celebek. Az egyik pillanatban még egy több tízezres aktív közösséggel rendelkeznek, majd egyszer csak magukra maradnak az oldaladon, amibe egy kisebb falu büdzséjét beleölték. Ugrott a renomé, a jól felépített imázs és a sok befektetett munkaóra. Még a legnagyobb cégek profi csapatai is mellényúlnak néha, mert elég egy figyelmetlen marketinges, egy átgondolatlan szabályzat vagy félreérthető szófoszlány, és máris dől a rendszer. Nézzük meg, tavaly kik húzták a legrövidebbet, és hogyan lehetett volna elkerülni a digitális kamikázét!

olvass tovább

Várom a párom

8555

A 21. századi digitális forradalom visszafordíthatatlanul a számítógéped elé szegezett és új társaddá vált mindennapjaidban. Vele osztod meg örömödet, bánatodat – és lassacskán a kütyüd lesz a stabil párkapcsolatod. De ha mindez így van, miért is ne próbálkoznál azzal, hogy a nagy Ő keresésében szárnysegédedül fogadd kompjútered?

Geolokációs randi alkalmazások - hogy becsekkoljon az igazi

Gondolkoztál már azon, hogy az utcán hányszor sétálhatott már el melletted az igazi, és te észre sem vetted? A geolokációs randi alkalmazások GPS koordinátáid segítségével bemérik, hogy merre jársz. Feltérképezik a terepet, hogy van-e potenciális randipartner a közelben, aki használja az alkalmazást. Ha van, máris indul a Cupidó-hadművelet.

olvass tovább