illat

Illatfelhőben

3302

Minden évszakban évről évre új illatok jelennek meg a polcokon, szép üvegcsékben. Ma már a divatházak legújabb illatkreációi is elérhető árakon mozognak, így aztán nem csoda, ha sokan minden télen és minden tavasszal más-más parfümfelhőbe burkolóznak.

Limara és a 8x4

Gyerekkorunkban a piacon kapható dezodorok közül körülbelül három márkából választhattunk, így lett mindenki kedvence a lila Limara, vagy a fehér Limara dezodor. Az Impulse is óriási rajongásnak örvendett, a tesi órák után az öltözőkben emlékszem elképesztő bűz áradt, ahogy ezek keveredtek a siheder testből áradó izzadság szagával. Sikerét feltehetően az akkori La Bouche popslágernek is köszönhette, a Be my lovernek, hiszen a dezodor reklámfilmjéhez ezt a dalt választották a kreatívok. Később aztán a spray-k helyett az üvegcsékre váltottunk, de azokból is szinte mindenki ugyanazokkal fújta magát. 

NafNaf és Gabriela Sabatini

A szép üvegcséjű illatok minden nőt és serdülő lányt elkápráztattak, mifelénk szinte mindenki ebben a két illatban úszott, télen-nyáron. Nem volt más választásunk, hisz a kapható parfümökből még ezek voltak a legjobb illatok. A NafNaf olyan erős volt, hogy csípte a szememet, a Sabatinit pedig a tanári kar összes nőtagja magán viselte, így aztán oltári illatok keringtek a suli folyosókon.



olvass tovább

Gerjesztő illatok

3513

A külső változás mögött persze ott van a belső átrendeződés is, szeretnénk felhívni magunkra a figyelmet. "Minden madár társat választ" és társat választ az ember lánya is. Arról meg nem kell hosszasan mesélni, hogy a párválasztást nagyon is befolyásolja az illat. Illatunkkal szavak nélkül kommunikálunk, egy jól megválasztott parfüm olyan mint egy menő kiegészítő: mesél rólunk. Nem hiába hát, hogy a legtöbb nő több parfümmel van felvértezve. Az egyiktől szende lolíta, míg a másiktól a végzet asszonya, a harmadiktól tekintélyt parancsoló nő. Szóval fontos, hogy hozzánk illő illatot válasszunk, mert a parfümöt is tudni kell viselni, csak úgy mint a vörös rúzst, vagy azt a bizonyos kis fekete ruhát.



olvass tovább

Üvegnyi esszencia

3580

Szeretem a szép üvegeket főleg akkor vagyok hajlamos design alapján csábulni, amikor parfümöt keresgélek. Persze fontos, hogy a szépen tervezett, kivitelezett üvegen kívül az illat is elcsábítson. Így jártam az áprilistól kapható Diesel Fuel for Life névre hallgató illattal is. Klasszikus, tenyérbe simuló üveg, gyönyörű gyöngyházfénnyel, az üveg nyakán egy finom kis lánc fityeg. 

Illatokról olyan nehéz beszélni, hiszen szinte lehetetlen leírni, de most mégis megpróbálom. Azt biztos tudjátok, hogy minden emberen másként szaglik az parfüm, így csak azokat a tapasztalatokat tudom megosztani veletek, amelyek az én bőrömön keletkeztek. Első szaglásra olyan praliné illata van, mintha csak édesség lennél. Mivel én inkább a citrusos illatokért vagyok oda, nagyon kellemes volt a citrus, a mandarin fellelhetősége, ezenkívül némi körte és fahéj teszi igazán intenzívvé az illatot. Nagyon érdekes, hogy mennyire más illatot ad a parfüm közvetlenül a bőrödre permetezést követően, és mennyire a "sajátodénak" tudod érezni mondjuk fél óra múlva. Ezért is meggyőződésem, hogy parfümöt nem lehet öt perc alatt választani. Amikor új illatra vágyom, mindig smink nélkül megyek a drogériába. Hogy miért? Mert bemegyek, választok egy parfümöt, letesztelem papíron, ha tetszik a kézfejemre permetezem, és elmegyek a bolt másik részébe, kisminkelem magam, mire végzek az illat is beérik. Az sem mindegy miket fogyasztunk, ha olyan ételeket eszünk, értelemszerű, hogy a testszag is eszerint változik, gondoljunk csak a hagymás izzadságszagra.

A Diesel Fuel for Life határozottan csajos illat, buja virágillat és olyan felkavaró... Ahogy a levadászott reklám is mutatja, tényleg nagyon nőies illat, szenvedélyes, lüktető. Imádom! Persze senki ne a reklám alapján vásároljon parfümöt legalábbis, amíg nem illatoznak a kijelzők.

Illat, szerelem, utazás

3777

Ki más is lehetne az idén nyolcvannyolc éves Chanel No. 5 nevű parfüm kampányarca, mint Audrey Tatou? Már egy évvel ezelőtt írtunk a felröppent hírről, hogy például Catherine Deneuve, Marilyn Monroe és Nicole Kidman után a fiatal francia színésznő lesz a legendás illat arca. A színésznő bájos, természetes és elegáns szépség, olyan aki kiválóan testesíti meg a parfüm üzenetét. Audrey egyébként is kézenfekvő választás, hiszen szerte a világon most mutatják be a Coco Chanel életrajzából készült mozifilmet.

Coco Chanel a parfüm nyolcvannyolc évvel ezelőtti megalkotásakor a világ legdrágább permetét akarta létre hozni, éppen ezért az akkor legdrágább parfümolaj, a jázmin lett az illat fő alapanyaga. A ma már világhírű No. 5 elnevezés története is nagyon egyszerű. Coco Ernest Beaux-t kérte fel az illat megálmodására - az orosz parfümkészítő hatot alkotott, amelyeket számokkal különböztetett meg, és a tervezőnő az ötös számmal jelöltet választotta.

A reklám, (inkább kisfilm) csodás lett, a végére azt érezzük, hogy kell. Kell, de nem csak a parfüm, a pasi, hanem az egész hangulat, mert Jean-Pierre Jeunet rendező képi világa szenvedélyt és romantikát közvetít. A történet a Párizsból Isztambulba tartó Orient expresszen játszódik, ahol természetesen az út alatt egy lány és egy fiú talál egymásra. A filmen egyébként három hétig dolgozott egy kétszázötven fős stáb, így a reklám költségvetése elég borsos volt.


szólj hozzá: Chanel No.5

Barátok vagy ellenségek?

4163

A dezodorok életünk részeivé váltak. Nyár van, meleg van. És amúgy is sokszor kerülünk izzasztó helyzetekbe. A suliban, a munkában, a buszon... Kinek hiányzik még egy jókora izzadságfolt is a ruhájára az idegeskedés mellé?

Miért baj, hogy izzadunk?

Az állatoknak természetes, hogy testszaguk van. Az emlősöknél különösen fontos, hisz komoly szexuális jelzéssel bírnak a különböző testszagok, ezek alapján választanak ugyanis párt maguknak. Mi emberek kivételek vagyunk, minket a testgőzök kipárolgása nemhogy vonz, hanem inkább taszít. A reklámok is azt sugallják, hogy izzadni a főben járó bűnök egyike., s ahhoz, hogy magabiztosságot sugározzunk, inkább ne legyen egy láthatalan büdös malac a hónunk alján, legyünk igazi nők, nem szabad izzadnunk, ezért ezt és ezt kell használnunk. Természetesen már parfüm is kerül a legújabb dezodorokba, így a hónaljra is, ám sajnos ott nagyobb kárt okoz, mint hasznot. Az izzadás testünk egyik legalapvetőbb szükséglete, a hőmérséklet szabályozás szempontjából fontos, segít fenntartani víz-, és sóháztartásáunkat. A kipréselt víz pedig akkor és attól lesz büdös, ha a bőr felszínén természetesen meglévő baktériumok elszaporodnak.



olvass tovább