hízás

Moccanni sem bírok

4524

"Utálom azokat a nőket, akik meghagynak a tányérjukon pár falatot. Idegesítő kisasszonykodás." - puffogott nemrégiben egy kedves ismerősőm, s mivel én is az ilyen nők közé tartozom, kénytelen voltam megvédeni az ételotthagyás szokását, s közben elgondolkozni azon, vajon miért keverik össze az emberek a jóllakottság érzésát a kajakómával.

Addig föl nem állsz

Valahogy az évek során kialakult bennem, hogy tényleg csak addig eszem, ameddig jól esik, így szót fogadva a kedves idős rokonnak, és ellentmondva a nem kedves rokonnak, aki csak akkor engedett felállni az asztaltól, mikor üres volt a tányérom. Ezzel persze elérte, hogy sokszor maradékokat tömködtem a zsebembe, miket később a kertben elpotyogtattam, mint Tim Burton a szabadsága útjában álló földet a Remény rabjaiban. Jellemző ez egész gyerekkorunkra, hányszor hallottuk, hogy ha nem eszed meg a főételt, nincs desszert. Ha nem eszed meg az egész vacsorát, nincs esti mese. Mindig mindent meg kellett enni, mintha az életünk múlna rajta, s mintha egy kisgyerek képes lenne kiéheztetni magát csak úgy. Ezeket az élményeket csak tetézték egyes - főleg vidéki - rokonok, akik sértésnek vették, ha nem ettük végig a középkori királyi udvarba illő menüsort. "Egyél még aranyom, jaj, csak ezt a keveset, hadd ne tegyem már vissza a hűtőbe" - és hopp, már landolt is egy bőrös csülök a tányérodon.



olvass tovább

Kilenc hízlaló helyzet

4946

Csak akkor lehetsz hatékony a kilókkal folytatott küzdelemben, ha tisztában vagy azokkal a veszélyzónákkal, amelyek a legnagyobb kísértést jelenthetik számodra. Ismerkedj meg velük, és kivédésük trükkjeivel!

1. csapda: Unalom
Ha éppen nem tudsz magaddal mit kezdeni, határidő sem szorít, izgalmas program sem vár rád, könnyen a hűtőszekrény vagy a kamra felé vezethet az utad. Ilyenkor jellemzően nem teljes értékű étkezések csúsznak le a torkunkon, “csak” egy kis keksz, ropi, csoki, vagyis olyan alattomos kalóriák, melyek miatt könnyen úszógumi csavarodhat derekunk köré.

Mit tehetsz?
Keress valamilyen hasznos tevékenységet vagy hobbit magadnak, ami nemcsak szellemileg, de fizikailag is leköt. Ha nincs kedved a háztömb körüli kocogáshoz, szerezz be egy alakformáló dvd-t, vagy sétálj egy nagyot a friss levegőn. Ha tartasz az unalom rémétől, szervezz programokat! Üljetek ki egy hangulatos teraszra teázni a barátnőiddel, vagy járjatok össze tornázni. Egyedül a tévébámulást ne válaszd, mert az egyenes út a további lustuláshoz.



olvass tovább