gyalogos

Utópia

3545

1. Minden autón kötelező a kapaszkodó biciklistáknak. Természetesen a gépjárművek mindkét oldalán. Ha hegyre fel megy, és kettőt ráüt a kerékpáros, akkor kötelező 25-30-ra lassítani(vagy kérésre még jobban), és így felhúzni. Természetesen ez ugyanígy érvényes a sík terepre is, bár itt a csúcsforgalom miatt erre nincs szükség...:)

2. A csúcsforgalomban minden autónak kötelessége a legjobban jobbrahúzodni, hogy a mellettük suhanó kerékpároknak minimum 1 méter szabad helye legyen. Ha kétsávos az út akkor természetesen csak egy forgalmi sáv használható minden benzinüzemű járműnek.

3. Minden autó oldalán kötelező dudagomb(természetesen mindkét oldalon), amit a gyalogosok és kerékpárosok is megnyomhatnak. Ilyenkor egy, a külsővel azonos hangerejű duda szólal meg a műszerfal alól 3 másodpercre, majd 5 másodpercenként még 5-ször ismétlődik. Kerékpárosra, gyalogosra dudálás esetén ez a rendszer automatikusan és leállíthatatlanul 5 percig üzemel.

4. Egyedül közlekedő autósnak kötelező felvenni bárkit, aki bekéredzkedik hozzájuk. Öregeket, terheseket, kismamákat, sokgyermekeseket kötelesek előre megszólítani. Éppen ezért, az autók szélvédőjének felső részén egy fehér táblára táblafilccel kötelező kiírni az aktuális úticélt még az elindulás előtt.

5. Belvárosi utcák járdáin 2 babakocsi szélességű flexelőkocsik járőröznek folyamatos korongpörgetéssel, az illedelmes parkolás elérése érdekében. Ugyanez bicikliutakon is.



olvass tovább

Utcai gyilkosok

5885

Tudjuk, hogy egy egy tonnás vasdarab életveszélyes fegyver, és nem mindegy, hogy kinek a kezébe adunk jogosítványt, de most a WHO számszerűsítette a megdöbbentő adatokat. A képen grafikusan is megjelenítették az elrettentő számokat, de nem látható túl jól, úgyhogy összefoglaljuk.

Évente 1.3 millió ember hal meg közlekedési balesetben, és további 50 millió sérül meg. Ha az eddig megfigyelhető tendencia változatlanul folytatódik, 2030-ra ez a szám 2.4 millióra emelkedik, s ezzel az ötödik vezető halálnemmé válik, maga mögé utasítva az AIDS-et, a tüdőrákot vagy a cukorbetegséget. A halálesetek nagyobb százaléka a szegényebb országokban történik, a tragikus kimenetelű balesetek 60 százaléka az alábbi országokban esik meg: India, Kína, Oroszország, Brazília, Irán, Mexikó, Indonézia, Dél-Afrika, Egyiptom. Az autóbalesetben meghaltak fele gyalogos, biciklis vagy motoros. A 15 és 29 év közöttiek között ez a legfőbb halálozási ok.

Forrás: nghealthcareeurope.com