givenchy

Givenchy és a divatház

37

Givenchy virágmintás szöveteivel újított a divaton, a tökéletességre törekedve, mely a klasszikus vonalakat a modernnel ötvözte, megtartva azt a kifinomult női eleganciát, melyet az őzike szemű Audrey Hepburn ihletett és akit mindigis múzsájának tartott.  Az egyéniséget hangsúlyozta a mindennapok egyhangúságával szemben. Munkái elegánsak és kifinomultak, divatbemutatói színházi előadáshoz voltak hasonlítothatóak, a ruhákon túl hajstílust és sminket is meghatározott, természetesen illattal párosítva. Givenchy szerint egy nőnek az illata az, amivel jelen van.



olvass tovább

Igazold magad! 50 éves a Givenchy parfüm

38

„Az illat az elegancia személyi igazolványa.” Hubert de Givenchy nem csak jókat tudott mondani, de az orrával sem volt sok probléma. A Parfums Givenchy cég 50 évvel ezelőtt jelent meg első, legendássá lett parfümjeivel.  

Hubert de Givenchy 1927. február 20-án, arisztokrata családban született. Első divatszalonját 1952-ben nyitotta meg Párizsban. A klasszikust a fantáziadússal tökéletes egyensúlyban keverő stílusa új szabadságot kínált a nők számára. Egy évvel később találkozott Audrey Hepburn-nel, akiben felfedezte a nőiesség és az elegancia tökéletes megtestesülését. Ebből a legendássá lett barátságból született az a kifinomult stílus, mely örökre jellemzi a divatház szellemiségét. Givenchy szerint „egy nő illat nélkül nem felismerhető”, így 1957-ben megnyitotta a divatház illatrészlegét. Az első két parfümöt, amit egyébként egy garázsban alkotott, a Le De és a L’Interdit névre keresztelte. Utóbbit múzsájának, Audrey Hepburn-nek ajánlotta, különleges barátságuk szimbólumaként. A színésznő volt 1958-ban a reklámkampány arca, ezzel az első híresség, aki részt vett egy illat bemutatásában. 1970 fordulópont volt a cég életében: a Parfums Givenchy megnyitotta első gyárát Párizstól északra, Beauvais városában. Az új női illat, a Givenchy III készült itt először, ami azt ígérte viselőjének, hogy „a férfi emlékezni fog rá”. Ez volt az első olyan termék, amin megjelent a négy G betűt ábrázoló logó, mely a mai napig a Givenchy szimbóluma.

Forrás: Givenchy

Az utolsó illat az alapító közreműködésével 1980-ban készült, mert a mester aztán eladta az illatrészleget és a gyárat. Ami aztán 1983-ban csatlakozott a Champagnes Veuve Clicquot céghez, melyet három évvel később megvásárolt az LVMH, a világ legnagyobb luxusmárkákban utazó konglomerátuma. Többek között övék a Louis Vuitton, a Moët et Chandon, és a Hennessy is… Ez az egyesülés lehetővé tette a márka világméretű fejlődését, amely a luxus, a francia elegancia és kifinomultság, merészség sikeres ötvözetének jelképe. 

A Givenchy – hagyományaihoz híven – roppant stílusosan ünnepli meg első parfümjének 50. születésnapját: egy erre az alkalomra tervezett üvegben újra kiadja a cég azokat az illatokat, melyek a Givenchy történelmét formálták.

Engedd közel a buzogányt!

4809

Szinte már unalomig ragoztuk, hogy a szempillaspirál az egyetlen olyan smink kellék, ami nélkül bár lehet létezni, csak épp nem érdemes. Chanel azt mondta, hogy "Az a nő, aki nem visel parfümöt, annak nincs jövője", én szívem szerint a parfüm mellett, a szempillaspirált is a siker egyik zálogaként könyvelném el.

Mivel ez az a termék, amit a leggyakrabban használunk, épp ezért gyorsan fogy. Semmi meglepő nincs azon, ha akad nő, aki a szempillaspirált is a tusfürdőhöz hasonlóan a gyorsan forgó fogyasztási cikkek között jegyzi. Igen ám, de olyan nehéz megtalálni az igazit, mert vagy a festék rossz minőségű, vagy a kefe silány. Részemről én az utóbbi tökéletességére esküszöm, épp ezért konfrontálódtam már oly sokszor a drogériák biztonsági őreivel: "Neee próbálgassa a terméket!" Ilyenkor magyarázd ez az uniformisba bújtatott tipikus pasinak, hogy miért is fontos, hogy a spirál keféje megfelelő formájú legyen. Az utóbbi évek stagnáló trendje, a könnyen mozgatható gumis kefével ellátott spirál volt. Ebből is van kismillió forma és kivitelezés, az óriásitól, az egészen a lapított, apró szálú fésűig. Sosem rajongtam ezért az innovációért, mert akárhányszor húztam ki a tubusból az efféle kefét, az esetek kilencven kilenc százalékában csomókban állt rajta a festék. Most viszont belefutottam egy olyan megoldásba, ami sokkal jobbnak tűnik mint az eddigiek. Mint tudjuk, a Givenchy márka ruhákon túl kozmetikumokat is forgalmaz, sőt ennek az írásnak apropóját is az egyik kozmetikumuk adja. Legújabb szempillaspiráljuk a Phenomen'eyes Effet Extension nevet viseli és hát nomen est omen alapon valóban rendkívüli, hiszen a keféje gömb alakú, sőt a sörtéknek hála úgy néz ki mint egy mini buzogány.

Elsőre elég bizarr látványt nyújt a cucc, hiszen nem könnyű elképzelni, hogy akár még rendeltetésszerű használatra is alkalmas. A szkeptikusok külön videóban  tájékozódhatnak. Akik már most izgulnak, azok jól figyeljenek, mert a spéci spirál fő előnye, hogy akárhogy forgathatod, mindenképp tudsz vele dolgozni. Biztosan ti is tapasztaltátok már, hogy a belső szemzug pilláihoz nagyon nehéz hozzáférni, hiszen rövidek is, rossz helyen is vannak, így próbálkozásaink gyakran csúfos bőgésbe torkollanak, hiszen szemgolyónk csak ritkán tolerálja a spirálkefe közelségét. Az újszerű spirállal ez is könnyen megoldható, sőt ha igazán turbó hatást szeretnénk, akkor a festék felvitele után (!!!) szempillagöndörítővel növeljük igazán óriásira a szemeinket. Na, tetszik?

Drasztikus kontúrok

4845

Ki ne emlékezne a kilencvenes évek óriási sminktrendjére, amikor mindenki szájkontúrceruzát használt, abból is legsötétebb árnyalatút?

Személy szerint hálát adtam az égnek, mikor lecsengett a kontúr-mánia, hiszen az efféle sminkelés számomra a befejezetlenség érzetét kelti. A sötét és drasztikus vonalak korántsem teszik szebbé a szájat, pláne akkor ha nagymama barna árnyalattal dolgozunk. Ezzel szemben a Givenchy mestersminkesei úgy gondolták, hogy az álomszép ruhákhoz igenis illik a barna szájkontúr, így Givenchy lányai a már letűnt trendet idéző sminkkel léptek a kifutóra. Persze a tökéletes ajakfestéshez elengedhetetlen a kontúrceruza használata, de a profi sminkesek mindig kihangsúlyozzák, hogy a rúzshoz legközelebb álló árnyalatú kontúrral dolgozzunk, végül pedig satírozzuk el a vonalat. A modelleken se híre, se hamva a tompított vonalaknak, sőt nagyon úgy tűnik, hogy a sminkek kifejezetten az éles kontúrra épültek, hiszen a lányok szemeit natúrra festették, így még inkább ütnek a barna vonalak. Szerintetek visszatér a régi trend, és ha igen merjük újból elővenni a kontúrceruzákat?

Givenchy lányai 2009-ben

Eminem felesége, Kim Marshal a kontúrceruza elkötelezett híve

Őszi színpaletta

6436

Bár még csak nyár közepén járunk és javában tombol a kánikula – aminek folyományaként még az a minimális smink is lekívánkozik az ember arcáról, amit reggel nagy gonddal feltett –, a nagy divatházak legtöbbjétől már kiszivárogtak az őszi paletták. Cikkünkben többek között a most ősszel debütáló Burberry, a kifutókhoz képest visszafogott Chanel és a Dior, a lélegzetelállító Givenchy és a fantáziadús Mac legújabb sminkkollekcióját mutatjuk be. Lavórokat a billentyűzet fölé! Indul a nyálcsorgatás.

Burberry

A kollekció a galériában!

A Burberry első önálló sminkkollekciója idén ősszel debütál 96 termékkel. A kampányfotókhoz három gyönyörű arcú modellre esett a választás, ők Rosie Huntington-Whiteley, Lily Donaldson és Nina Porter. A kampányt Mario Testino fotózta. Az ikonikus brit márka dekorkozmetikumait a klasszikus trencskót ihlette, a termékek természetesen megkapták a Burberry-kockás csomagolást. A színek visszafogottak, legalább annyira, mint a modellek voltak a 2010/2011-es őszi-téli kollekció bemutatóján. Nekem személy szerint tetszik a természetes hatás, a köd és a csípős brit levegő ihlette színek még akkor is, ha többet vártam volna egy debütáló kollekciótól.



olvass tovább
Felhasználónév:
Jelszó: