Hirdetés

gabona

A legmenőbb reggeli

5616

Idővel mindnyájan eljutunk arra a pontra, hogy a kamaszos rohanás és az egyetemi nélkülözés után felfedezzük a reggelizés varázsát. Hétvégén egy komótosan elfogyasztott hagymás-sajtos omlett, egy pár virsli mustárral, zsömlével - alap. Főleg nyáron élvezetes korán reggel elbattyogni a piacra, friss zöldséget és kenceficéket szerezni, ropogós pékárut zsákmányolni, és otthon élvezettel majszolgatni. Ám a hétköznapok nem ilyen szerencsések, főleg nem télen, amikor kizárt, hogy reggel a piacon indítsunk, s kizárt az is, hogy egyszerűen friss gyümölcsökkel töltsük meg a bendőt. Márpedig enni valamit kéne azért, és a pirítós vagy leginkább az útközben vásárolt pékséges vacak nem feltétlenül a legtáplálóbb és legegészségesebb megoldás, még akkor sem, ha felnőttesen és tudatosan kefírrel kombináljuk ezeket. Olcsó, gyors, laktató és egészséges reggelit mutatunk.

Mi ez? Kása

Furcsa, de legtöbben a müzliből ismerjük a különféle gabonapelyheket, pedig ezek hagyományos és igen régóta használt alapanyagai a magyar - és európai - konyhának. Alapanyagunk tehát a gabonapehely, amit ízlés és évszak szerint választunk, s ezzel a nehezén túl is vagyunk, a kása ugyanis nem más, mint a gabona felfőzött, s ily módon pépessé vált formája, melynek variációi a végtelennel egyenlők. Tehetünk bele magokat, friss vagy szárított gyümölcsöt, főzhetjük vízzel, tejjel, ezek keverékével, de rizs- vagy zabtejjel is. Sőt, jól ismertek a különféle húsos kásák is. A kása tehát nem más, mint egy gabonából készült igen tápláló és laktató étel, amit őseink oly jól ismertek, s amit lassan újra felfedezünk mi is.



olvass tovább
Hirdetés

Gabonát az asztalra!

6195

A héten írtunk már a candidáról, és hogy milyen ételeket lehet ilyenkor fogyasztani. Hogy a diéta kicsit egyszerűbb legyen, összegyűjtöttünk néhány gyorsan elkészíthető gabonaalapú ételt. Jó főzőcskézést!

Tárkonyos hajdinakása

Hozzávalók: 25 dkg hajdina, ételízesítő, 1 púpozott kanál tárkony

Elkészítés: A hajdinát megmossuk, egy csapott evőkanál ételízesítővel és egy púpozott kanál szárított tárkonnyal fűszerezve puhára főzzük. Ha kb. 1 ujjnyi vízben állni hagyjuk, jól megszívja magát és szétomlóan puha lesz. Azonnal fogyasztható.



olvass tovább

Unod a rizsát?

8643

Azt mondjuk gabonaféle. A legtöbbünknek egyből a búza és a rizs, esetleg a rozs jut eszébe. Holott ennél jóval nagyobb a gabonák tárháza. Az idők és a modernizálódás folyamán azonban elfeledkeztünk róluk, de szerencsére kezdenek újra beépülni a köztudatba. Íme egy kisebb csokor belőlük és áldásos hatásaikról.

Rizs helyett

Dél-Európa, az arab országok és India konyhaművészetében elterjedt, köretként vagy salátákhoz használják előszeretettel, gyakran helyettesítik vele a rizst. Ez nem más, mint a bulgur, más néven töretbúza. Tulajdonképpen durumbúza, melyet a beérés előtt takarítanak be, hántolnak, előfőznek, majd megszárítanak (hagyományosan a napon, de a nagyüzemi feldolgozás keretein belül ez már elenyésző mértékben valósul meg). Többféle méretben kerül forgalomba, lehet rizsszem nagyságú vagy egészen apróra őrölt is.

Mivel félig már meg van főzve, elkészítése csupán csak néhány percet vesz igénybe. Könnyen átveszi a zöldségek, fűszerek ízét, ennek köszönheti, hogy népszerű salátadúsító. Amellett, hogy sokkal hamarabb megfő, nagy előnye a rizzsel szemben, hogy több rost és ásványi anyag található benne, a glikémiás indexe viszont alacsonyabb. Továbbá B-vitamin és vastartalma se elhanyagolható, és E-vitaminban is gazdag.



olvass tovább

Hirdetés
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés
Hirdetés