fashion week

Bemutat a magyar divat

2698

A hétvégén megint Fashion Weekezni voltunk, idén másodjára, ezúttal a három nap alatt huszonegy tervező kollekcióját láthatta a közönség. A legnagyobb érdeklődés talán vasárnap volt, de a szakma képviselőin kívül nem nagyon tolongtak a nézők, s mi is ambivalens érzésekkel zártuk a hétvégét. A három nap alatt láthattunk kiemelkedően jó kollekciókat, amelyeknél tényleg látszott, hogy van elképzelés, fantázia, kreativitás, és mindez igényes kivitelezéssel párosul. De végignéztünk jó néhány olyan show-t is, amelyeket egyszerűen nem tudtunk hova tenni, hiányzott belőlük az ötletesség és az az elképzelés, jelmondat, motívum, ami összefogta volna a különálló kreációkat, és magukban a szettekben sem volt semmi különleges.

Coterie Studio

A pénteki első napon a Fashion Week a Coterie Studio bemutatójával vette kezdetét. Erős kezdés volt. A Coterie márkanév mögött az akkor még Könnyűipari Műszaki Főiskola néven működő intézményben tanult tervezőpáros, név szerint Martin Krisztina - öltözéktervező - és Schöff Mónika - cipőtervező - áll. A tervezőpáros pret-a-porter kollekciója került bemutatásra. Nekünk tetszett, minimalista stílus, merev szabásvonal, harmonikus színek és a hangsúlyos vállszabások tették különlegessé a ruhákat. A fazonokat a merev tartású kézelők és gallérok, valamint jellegzetes vállmegoldások jellemezték, de a nőies vonalakat is kitűnően hangsúlyozták.


Klikk ide a Coterie Studio kollekciójáért!



olvass tovább

Élet a backstage-ben

3161

A divatvilág talán legérdekesebb helye a backstage, hiszen ott, a kulisszák mögött olyan munkálatok, események zajlanak, amelybe keveseknek nyílik lehetősége betekinteni. Összeválogattunk a 2008-as fashion weekek backstage fotóiból egy galériányit, amely betekintést nyújt ebbe a különös világba, ahol mindenfelé ruhák lógnak, polaroidképek vannak szétszórva, állandóan zúg a hajszárító és száll az alapozó…

A backstage-ben születnek a modellek frizurái, a sminkjei és ott végzik az utolsó simításokat a ruhákon. A bemutató a tervező életében szezonról szezonra a legfontosabb esemény, hiszen a féléves munka itt nyerheti el megérdemelt jutalámát. Nem csoda tehát, ha hatalmas csapat dolgozik azon, hogy egy-egy bemutatón minden tökéletesen menjen. Külső szemlélőnek talán úgy tűnhet, hogy a bemutató előtt mindenki csak fejvesztve rohangál, pedig általában egy jól szervezett csapatmunkáról van szó.

A tervező a kollekció létrejötte, de még a bemutató előtt egyeztet a profi fodrász és sminkes stábbal, együtt megalkotják a ruhák hangulatához leginkább passzoló make upot és frizurát. Általában egy-egy vezető sminkes és fodrász van, a többiek aztán az ő elképzeléseik alapján dolgoznak.

Persze nemcsak a tervezővel és a kollekcióval kapcsolatos kulisszatitkok miatt érdekes a backstage, a több órát igénylő próbák, sminkelés és frizura készítés miatt a Fahion Week-ek alatt ez a hely lesz a modellek otthona, hiszen rengeteg időt töltenek a színfalak mögött. A backstage-ben esznek, telefonálnak, és ha kész a smink és a haj, van egy kis idejük, akkor olvasgatnak - jobb híján a földön ülve -, és itt élnek társadalmi életet barátaikkal is.

Backstage itt!

Kutya egy divat

4102

Azon már meg sem lepődtünk, hogy az állatminták királya, Cavalli állati ruhákra is kiterjesztette divatháza profilját, de az azért már elgondolkoztató, hogy fashion weeket rendeznek az ölebeknek, csakhogy tisztában legyenek a legújabb trendekkel - ők vagy inkább a gazdáik.

Persze Füles kutyánknak séta előtt mi is szoktuk mondani, hogy "öltözz fel, meztelenül nem sétálunk", de ilyenkor csak a nyakörvre célzunk. Még az is rendben van, hogy Béz a szerkesztőség agara esőben kabátkát húz, hiszen se hája, ami melegítse, se dús és hosszú szőre. De ezek a "ruhák" szimplán funkcionálisak, mellőznek mindenféle csicsát és trendet. Mégis vannak olyan gazdik (főleg akik kutyahordozó táskában viszik ide-oda kedvencüket), akik naponta összeöltöznek kutyájukkal, és a kedvenceknek is egy egész gardróbnyi ruhácskájuk van. 

Valószínű ezeknek a kutyatulajdonosoknak szánták a Pet Fashion Weekre keresztelt eb-divatbemutatót. A júniusban Moszkvában megrendezett show keretén belül minden érdeklődő gazdi tisztába jöhetett a kutyadivat éppen aktuális trendjével. Vajon van pret-a-porter és haute couture vonal is? Akik lemaradtak volna a moszkvai showról, azok bepótolhatják augusztus elején a New York-i Pet Fashion Weeken, bővebb infó itt. Egy korábbi, 2007-es New York-i bemutatóról még videót is találtunk! A felvételt elnézve nem nagyon élvezik, szerintetek hol kezdődik az állatkínzás, ez nem az?


szólj hozzá: Pet Fashion Week New York 2007

Milánón, Párizson és New Yorkon túl

4412

A párizsi, milánói, New York-i és a londoni fashion weekek mellett számos más országban rendeznek évente kétszer bemutatókat. Persze ezeken az eseményeken nem világhíres, de azért elismert kreátorok mutatják be terveiket. Tény, hogy ezek a kissé félreeső divatrendezvények nem kapnak akkora publicitást, mint a neves divathetek, de azért érdekes bepillantani ezek közé is.

Egy-egy olyan tervező munkáit, akik a hazai piacra terveznek, és nem egy Chanel méretű nemzetközi divatház élén állnak, sokszor a nagyoknál sokkal jobban áthatja a helyi kultúra és tradíció. Míg egy Dior háznak a világ legkülönbözőbb pontjain élő gazdagokat kell kiszolgálnia, addig ezek a márkák csak egy-egy a szűk rétegnek szólnak, tehát megtehetik, hogy lokálisan inspirálódjanak.

Indonézia

Az indonéz tervezőkről sajnos nem sok információval árasztották el a világot, mindenesetre annyit sikerült megtudnunk, hogy Itang Yunasz kollekcióját Swarovski kristályok díszítik.

Indonéz Fashion Week!



olvass tovább

A MAC kulisszái mögött

8236

A MAC a sminkmárkák erőműveként működik. Az első blikkre sokkolónak és túlzásnak tűnő sminktrendjeik, termékeik szépen lassan csordogálnak bele a divat vérkeringésébe és általában óriási,  akár évekig lesöpörhetetlen őrületeket robbantanak ki merész elképzeléseikkel. Momentán 23 fashion weeken vannak jelen, és 830 show makeupjáért felelnek világszerte, ebből 200 a legjelentősebb divatfővárosokban történik. Bátran kollaborálnak, nagyköveteik mindig valamilyen értéket képviselnek, itt van például Gareth Pugh brit divattervező és Daphne Guinness exmodell beígért együttműködése, aminek produktumát tél elejére ígéri a MAC kampányfelelőse és sejtelmesen csak annyit tudat, hogy “el fognak kápráztatni titeket”.

Gordon Espinet, a MAC alelnöke és Jennifer Balbier, a termékfejlesztésért felelős sminkmester beavattak abba, hogy a MAC-nek dolgozni a művészet és a tudomány találkozása. Jason Wu, Alexander Wang és Altuzarra backstage-eiben is ott voltak sminkművészeik. Néhány kulisszatitok a háttérmunkáról és arról, hogy mennyire összetett csapatjáték egy-egy modell karakterének megteremtése. Espinet elmondása szerint, a sminkesek 10-12 tubus szempillaspirált használnak el egy show alatt, ha ezt megszorozzuk az átlagos 200 show számával, az azt jelenti, hogy egy 2000-2400 darab szempillaspirál fogy egy szezon alatt. Szóval nem árt, ha a használatban lévő eszköz egyszerre biztosít volument és színintenzitást.



olvass tovább