divat

Givenchy és a divatház

37

Givenchy virágmintás szöveteivel újított a divaton, a tökéletességre törekedve, mely a klasszikus vonalakat a modernnel ötvözte, megtartva azt a kifinomult női eleganciát, melyet az őzike szemű Audrey Hepburn ihletett és akit mindigis múzsájának tartott.  Az egyéniséget hangsúlyozta a mindennapok egyhangúságával szemben. Munkái elegánsak és kifinomultak, divatbemutatói színházi előadáshoz voltak hasonlítothatóak, a ruhákon túl hajstílust és sminket is meghatározott, természetesen illattal párosítva. Givenchy szerint egy nőnek az illata az, amivel jelen van.



olvass tovább
Hirdetés

Igazold magad! 50 éves a Givenchy parfüm

38

„Az illat az elegancia személyi igazolványa.” Hubert de Givenchy nem csak jókat tudott mondani, de az orrával sem volt sok probléma. A Parfums Givenchy cég 50 évvel ezelőtt jelent meg első, legendássá lett parfümjeivel.  

Hubert de Givenchy 1927. február 20-án, arisztokrata családban született. Első divatszalonját 1952-ben nyitotta meg Párizsban. A klasszikust a fantáziadússal tökéletes egyensúlyban keverő stílusa új szabadságot kínált a nők számára. Egy évvel később találkozott Audrey Hepburn-nel, akiben felfedezte a nőiesség és az elegancia tökéletes megtestesülését. Ebből a legendássá lett barátságból született az a kifinomult stílus, mely örökre jellemzi a divatház szellemiségét. Givenchy szerint „egy nő illat nélkül nem felismerhető”, így 1957-ben megnyitotta a divatház illatrészlegét. Az első két parfümöt, amit egyébként egy garázsban alkotott, a Le De és a L’Interdit névre keresztelte. Utóbbit múzsájának, Audrey Hepburn-nek ajánlotta, különleges barátságuk szimbólumaként. A színésznő volt 1958-ban a reklámkampány arca, ezzel az első híresség, aki részt vett egy illat bemutatásában. 1970 fordulópont volt a cég életében: a Parfums Givenchy megnyitotta első gyárát Párizstól északra, Beauvais városában. Az új női illat, a Givenchy III készült itt először, ami azt ígérte viselőjének, hogy „a férfi emlékezni fog rá”. Ez volt az első olyan termék, amin megjelent a négy G betűt ábrázoló logó, mely a mai napig a Givenchy szimbóluma.

Forrás: Givenchy

Az utolsó illat az alapító közreműködésével 1980-ban készült, mert a mester aztán eladta az illatrészleget és a gyárat. Ami aztán 1983-ban csatlakozott a Champagnes Veuve Clicquot céghez, melyet három évvel később megvásárolt az LVMH, a világ legnagyobb luxusmárkákban utazó konglomerátuma. Többek között övék a Louis Vuitton, a Moët et Chandon, és a Hennessy is… Ez az egyesülés lehetővé tette a márka világméretű fejlődését, amely a luxus, a francia elegancia és kifinomultság, merészség sikeres ötvözetének jelképe. 

A Givenchy – hagyományaihoz híven – roppant stílusosan ünnepli meg első parfümjének 50. születésnapját: egy erre az alkalomra tervezett üvegben újra kiadja a cég azokat az illatokat, melyek a Givenchy történelmét formálták.

Füstös szem

84

Ha megkérdezem a modellt, hogy milyen sminket szeretne, az esetek nagy százalékában ezt a választ kapom: valami füstöset.

Így csinálom: a szemhéjat vékonyan lealapozom, majd lepúderezem. Fekete puha ceruzával kontúrozom a szemhéj alsó és felső peremét belül. Ez pici gyakorlást igényel, sok esetben ez a terület nagyon érzékeny, ezért 1 gyors határozott mozdulattal húzom meg az ívet. Magunknak úgy a legkönnyebb, hogy egyik kezünkkel a lecsukott szemen megemeljük a szemhéjat (de láttam már olyat is, aki tágra nyílt szemmel húzta meg a felső kontúrt). Amelyik verzió kényelmesebb és a legkevesebb könnyezéssel jár, azt kell csinálni.  Ha megvagyunk a kontúrozással, de itt-ott elcsúszott a vonal, azt tiszta vattapálcikával lehet felitatni. Mivel eleve füstöset festünk, a végeredménynek nem is fog ártani az apró baki.



olvass tovább
Hirdetés

Fashion Street

89

A Deák téri aluljáróból a Le Meridien Budapest Hotel felé már a lépcsőfokokon olvashatjuk, immár Budapestnek is van olyan utcája, mint Milánónak a Via Montenapoleone, azaz saját  divatutcánk lett. Az Immobilia Zrt. 2001-ben tűzte ki a célt, hogy Budapest is a divatvilág szerves részévé váljék a központi helyen lévő utcában megjelenő divatmárkák, üzletek által. A cég szem előtt tartja a minőségi szolgáltatást, melynek folyamatos betartásáról is gondoskodik, így ők választják ki, milyen cégek legyenek az utcában, az ingatlanok ugyanis egy tulajdonos kezében vannak. Mindehhez szükség volt a kerületi pogármesteri hivatallal való szoros együttműködésre.

A Deák Palotában -mely a divatutca legszebb része- először az Hugo Boss és a Max Mara magyarországi képviselete költözött be, közel ezer négyzetmétert uralva. A patinás Deák Ferenc utcában a felújított homlokzatok, épületek aljában olyan divatmárkák laknak, mint a Lacoste, Benetton, Tommy Hilfiger, Sisley, s.Oliver, Puma, Mexx, a Cream butikban pedig beszerezhetünk Cavalli bőrdzsekit vagy épp Lagerfeld valamelyik ruhakölteményét csodálhatjuk meg a Ferré márka alatt.  A kollekciók ugyanolyan árfekvésűek, mint bármelyik más üzletben a városban, azonban a Fashion Streeten megtalálható boltok különlegessége, hogy ugyanúgy vannak berendezve, mint bármelyik más világvárosban, tehát ugyanazt a képet kapjuk, mint mondjuk Tokióban.

Másik különlegesség, hogy nyílt az utcában egy PUMA Concept Store, ami az egyetlen az országban. Az előremutató design nevében felsőkategóriás darabok kerültek elérhető közelségbe, sátortól kezdve biciklin át a farmerig mindenféle egyedi cucc. A trenddiktálás jellemző a divatutcára egy olyan közegben, mintha külföldön járnánk. Az újdonságokról és az utca híreiről negyedévente olvashatunk a magazinukban, melyet újságárusoknál és az utca üzleteiben is megvásárolható.

White Label: Menő cipők egy helyen

107

A White Label az üzletvilágban az, amikor egy cég megvásárol egy terméket vagy egy szolgáltatást (White Label lemezek bootlegjei), és felhasználja, átkreálja, egyedivé teszi, majd újból piacra dobja, limitálva. Gyakorlatba áthelyezve: átrajzolnak, átalakítanak egy Nike cipőt, ettől egyedivé válik, s ezt egy White Label üzletben megvásárolhatjuk. Hogy ez miért jó? Formálja az ízlést, színesíti az egyéniséget, mert ilyen nincs máson, máshol, ráadásul egy igazi sneakernek kötelező darab. A hip-hop sztárok egytől egyig ilyen cipőket hordanak, láthattunk már Missy Elliotton Adidas Originals modellt, Jay-Z-n egyedi Nike cipőket klipjeiben, és ne felejsük Pharrell BBC/Ice Cream saját márkájának cipőit.

Az exkluzív cipőboltot az Irányi utcában nyílt a sneakereknek, azaz tornacipő őrülteknek. Látványvilágban is exkluzív képet kapunk, az üzletben minden hófehér, csak a cípők színesek. Itthon még nem ismert márkát is forgalmaznak, a New Balance lábbeliket, emellett két designer - Alife, Maharishi -  saját darabjait is megvehetjük. Az üzletben vannak olyan cipők, melyek valódi unikumok, csak itt kaphatóak a világon. A lábbelik mellett vásárolhatunk Bearbrick macikat, azaz limitált szériájú, egyedi designú kis mackókat, így akár egy Rolling Stones által tervezett medvét is kifoghatunk.

Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés