barbie

Amikor a srác babázik

4331

jason wu doll colette runway Jason Wu baba a Colette nek

Jason Wu 16 évesen még babaruhákat tervezett, 17 évesen pedig már az Integrity Toys kreatív igazgatója lett, persze csak névlegesen. A divattervezés mellett a gimi utolsó évében döntött, ekkor ugyanis Párizsban tanulta a mesterséget. Most ismét visszatért a babákhoz egy kis időre. A fenti képen látható barbie ruhát a Colette-nek tervezte. Ezen kívül még két hasonló projektbe fogott, az egyik baba a Jeffrey New York 10 szülinapjára készül, a másik pedig egy japán márkának.

jason wu colette doll Jason Wu baba a Colette nek

jason wu doll Jason Wu baba a Colette nek

Köszi mashKULTURE Juicy!

Ha barbie élne...

4375

Nem túl friss, de most megint rábukkantam  egy érdekes táblázatra, ami azt fejtegeti, hogy milyen lenne - tehát mekkora - Barbie baba, ha élne.
Magassága: 220 centi - az átlag nő 158,4 centis -, a melle 101,6 centiméter bő lenne - az átlagé 88,9 -, a dereka karcsú, közel 56 centiméteres - az átlag nő 71-gyel rendelkezik-, a nyak meg kétszer olyan hosszú. És Ken? Ő is érdeksen drabális lenne... 

Arányosan olyan magas, mint egy mikróbusz...

Barbie helyett couture baba

6458

Bár a gyártók ma már mindenféle kiegészítővel felszerelt babacsodákat tesznek a boltok polcaira és Barbie-t is láttuk már Spice Girlként vagy Marilyn Monroe szexi fehér ruhájában, az igazán fanatikus gyűjtőket ez nem hatja meg. Az egyedi darabok után vágyakozók Madame Alexander nevét még a szőke babáétól is jobban ismerik. Madame Beatrice Alexander Behrman alapította a gyönyörű, kézzel készített babák üzletét még a múlt század 20-as éveiben és nyújtott otthont a világ minden tájáról érkező és ezen tájak kultúráját képviselő babácskáinak.

A Bon Bon kollekció



olvass tovább

Barbie újratöltve

6867

Meglepő reklámkampányt indított a Mattel játékgyár ötven éves sikerterméke, a kifejezéstelen arcú Barbie kedvéért. A When I Grow Up című szpotban nem tündibündi, habos ruhákba öltözött kislányok játszanak miniatürizált nőideáljukkal idült vigyorral az arcokon, ahogy azt az eddigi spotokban megszokhattuk, sőt még maga a játék is csak fél másodperc erejéig tűnik fel. Helyette inkább felnőtt nők mondják el, miről álmodtak mindig is - természetesen minden álom beteljesült. A nyál ugyan jelen van, de hogy belefullad-e a kisfilm vagy hatásos marad, azt mindenki döntse el maga; mindenesetre nagyon tisztességesen összehozták. Érdekességképpen érdemes összevetni az első Barbie-reklámmal, még '59-ből, illetve a Dream Glow Barbie tévés hirdetésével '85-ből; ez utóbbihoz még hozzá is tesz a VHS-sercegés.

Nem szeretünk, Barbie!

7507

Szeretünk, Barbie! – visították a pinkbe öltözött kislányok minden héten, a Disney-matiné összes reklámblokkjában. Miközben a popkulturális ikonná nemesült baba lefedte az ideálisnak kikiáltott női élet összes mozzanatát a görkorizástól kezdve a diszkón és a shoppingoláson át egészen az állattartásig (kivéve természetesen a szexet), ötvenkét éven át ugyanaz a kifejezéstelen arcú, kortalan, homokóra-alkatú, hetyke mellű figura maradt. Napra pontosan ötvenkét éve. És a jelek szerint eszében sincs a változó korba lépni. Barbie nem csak emblematikus játék, hanem társadalmi tényező lett, ha úgy tetszik, a kapitalizmus által átformált testkép szimbóluma.

Először is: a fent idézett reklámszlogen a Mattel gyár legnagyobb bánatára nem feltétlenül igaz, azaz széles körű tiltakozás alakult ki Barbie ellen. A rekordsebességgel fogyó baba ugyanis ugyanúgy kezdte ki a lányok női testről és szerepekről alkotott képét, ahogy a szülők pénztárcáját. Barbie egyfelelől igyekezett bebetonozni a nők – jogi kifejezéssel élve – tevékenységi körét és azt üzente, hogy minden a külsőségeken múlik – gondolják a feministák. A mérleg másik oldalán sem elhanyagolható azonban a súly: a babázás alapvető fontosságú rítus a kislányok életében, afféle identitásteremtő tényező, amely úgy készít fel a felnőttkorra, hogy eljátszatja azt. A kérdésen évtizedek óta megy a boksz folyóiratokban, magazinokban, vitaesteken; a legtanulságosabb most talán az, ha megnézzük, honnan ered az egész sztori.



olvass tovább