baleset

Auu, ez fáj!

560

A legnagyobb fájdalom, ami mindenkit utolér a papír élével elnyesett bőr. Picurka esemény, felnyitsz egy borítékot, keresel egy jegyzetet és nyissz, már vérzel is, de előtte még a legjobban nevelt kisasszonyokból is kiömlik egy nagy adag káromkodás. De miért fáj ennyire? Ez egy megoldatlan orvosi rejtély. Élesen belénk mar a fájdalom, szó szerint, mert csíp is. De miért is? Mivel a papírlapok vegyszerek által vannak kezelve, ezért, amikor elvágjuk vele a bőrünket, ott feloldódnak ezek a vegyi anyagok, amik csípő érzést generálnak - legalábbis ez az egyik teória. A rejtély megoldásának keresői hozzáteszik azt is, mivel a papírnak porózus a szerkezete, így jobban fáj, mintha egy pengével vágnád meg magad. Az az érdekes, hogy ha combodon vágod el a bőrödet egy papírlappal – oké, ez majdnem lehetetlen -, akkor az közel sem fáj annyira, mivel a kezünk telis-tele van érzőidegekkel és az agy felé ezek az idegek közvetítik leggyorsabban és legerősebben a fájdalmat, ezért ez sokkal jobban fáj. A magyarázat végül is mindegy, a lényeg, hogy ha csak beszélgetni kezdesz róla, kiráz a hideg. Pedig csak egy papírlapról beszélünk...

Robbanás a fesztiválon

1701

A Hegyalja Fesztivál házirendjének több pontját megsértette az a fiatal pár, akik balesetet szenvedtek csütörtökről péntekre virradó éjjel. A balesetet egy mini, gázzal működő kempingfőző okozta, melynek bevitelét szigorúan tiltja a fesztivál házirendje, nagy valószínűséggel becsempészték azt a kempingbe. A sajnálatos eset úgy történt, hogy a zárt sátoron belül a minifőző szivárogni kezdett, a tulajdonosok ennek ellenére nyílt lángot használtak. A fesztivál közelben tartózkodó egészségügyi szolgálatot maguk keresték meg, melynek munkatársai rögtön ellátták őket. A fiatal lányt és a fiút a Nyíregyházi Kórházba szállították, ahol szakszerű ellátásban részesültek. Állapotuk kielégítő. 

A Hegyalja Fesztivál gyógyulást kíván a fiatal párnak, egyben a szervezők kijelentik: nem felelősek a balesetért, hiszen a fiatalok több ponton megsértették a tábor házirendjét, mely elérhető a rendezvény honlapján, illetve a fesztivállátogatókhoz eljuttatott műsorfüzetben is. A rendezvényen egyébként rendkívül szigorú előírások szerint dolgoznak a biztonsági szolgálat munkatársai, például a tűzveszély elhárítása miatt az aerosolos flakonokat is elkobozzák a bejáratnál. Azt, hogy miként kerülhetett be a kemping gázfőző, még vizsgálják. 

A Hegyalja Fesztivál zavartalanul, az eredeti programoknak megfelően folyik tovább. 

Élet mozgássérülten

2601

Ex-nem mozgássérült vagyok, aki egy műtéti baleset következtében lebénult még 2 éve. Akkor a pesti orvosok semmi reményt nem adtak, hogy valaha járni fogok, de végül is sikerült. Rehabilitációra járok még ma is, habár már inkább welness-fitness-nek érzem. Öt hónap tolószék, egy hónap járókeret, négy hónap két botos, illetve két hónap egy botos járás után azt hiszem megérdemelten dobtam el az utolsó botomat is...:-) ez idő alatt sokat voltam mozgássérült és nem mozgássérült társaságban is. Igaz, járókerettel nem mentem sehova, csak amikor már 2 bottal tudtam közlekedni, de így is sokat tapasztaltam emberiességből. Ezeket gondoltam megosztani veletek. Már csak azért is, mert voltam mindkét oldalon.



olvass tovább

Menjünk tunkolni?

5667

A címben szereplő felkiáltás amolyan családi mondás nálunk, évek óta ezt vesszük elő, ha valamilyen baleset mellett haladunk el. Ugyanis ilyenkor valóban mindenki odamegy, bámészkodik, szörnyülködik, borzong, keresi a vért és képezi a tömeget. Egyszóval tunkol. Érdekes kérdés, hogy miért él az emberben ez a perverz vonzódás az emberi test roncsolódásai iránt, hogy miért érzünk ellenállhatatlan vágyat a balesetek, tűzesetek, embereket érintő katasztrófák minél közelebbről való személésére. Biztos ezer és egy esetet tud mindenki felidézni, amikor ment a bámészkodás, amiben sokszor mi magunk is részt veszünk, nem akarok álszenteskedni. Ám van, hogy nem értem, ami történik. Alig pár órával ezelőtt nem is olyan messze a munkahelyünktől kigyulladt egy lakás, amiben sajnálatos módon bent is égett valaki. Pont akkor értem oda, amikor a tűzoltók még el sem kezdtek dolgozni, s látszott, ahogy méteres lángnyelvek nyaldossák az épületet, s nyilvánvaló volt az is, hogy a lakásból az égvilágon semmi sem maradt.

Az ember odanéz, végigfut az agyán millió és egy gondolat - mi lenne ha..., milyen szörnyű lehet..., remélem nem volt bent senki... Aztán konstatálja, hogy érkeznek a szirénázó egységek, és igyekeznek tenni a dolgukat - már amennyire sikerül nekik az összeverődött tömeg és a szafarizós tempóra lassító autók között egyáltalán megközelíteni a helyszínt. Ilyenkor szerintem a legjobb továbbállni, valahogy olyan visszatetsző kikerekedett szemekkel szörnyülködni, és akadályozni a mentést. Most is már egy egész tömeg nyújtogatta a nyakát a járdán, a bankból ömlöttek ki az alkalmazottak, fülükön telefonnal: "Csak azért hívlak, hogy lángméterekkel ég a szemközti lakás. Lángméterekkel.(!)" "Most jönnek a tűzoltók, ég a szemközti lakás, képzeld!" Érdekes és látványos dolog egy égő ház, kétségtelen, és érdekes az is, ahogy a tűzoltók dolgoznak, de bennem valahogy mindig visszatetszést kelt a más ember nyomorából kreált hírverés és kéjesen bizarr borzongás.



olvass tovább

Utcai gyilkosok

5885

Tudjuk, hogy egy egy tonnás vasdarab életveszélyes fegyver, és nem mindegy, hogy kinek a kezébe adunk jogosítványt, de most a WHO számszerűsítette a megdöbbentő adatokat. A képen grafikusan is megjelenítették az elrettentő számokat, de nem látható túl jól, úgyhogy összefoglaljuk.

Évente 1.3 millió ember hal meg közlekedési balesetben, és további 50 millió sérül meg. Ha az eddig megfigyelhető tendencia változatlanul folytatódik, 2030-ra ez a szám 2.4 millióra emelkedik, s ezzel az ötödik vezető halálnemmé válik, maga mögé utasítva az AIDS-et, a tüdőrákot vagy a cukorbetegséget. A halálesetek nagyobb százaléka a szegényebb országokban történik, a tragikus kimenetelű balesetek 60 százaléka az alábbi országokban esik meg: India, Kína, Oroszország, Brazília, Irán, Mexikó, Indonézia, Dél-Afrika, Egyiptom. Az autóbalesetben meghaltak fele gyalogos, biciklis vagy motoros. A 15 és 29 év közöttiek között ez a legfőbb halálozási ok.

Forrás: nghealthcareeurope.com