Közösség

Tudatosabb vásárlók lettünk

8599

Ahogy az már lenni szokott az év első hónapjaiban, idén is rendre az arcunkba tolják az előző évi szokásainkra vonatkozó statisztikákat a globális önismeret jegyében. Ezúttal a 2011-es internetezési szokásainkkal szembesített minket az allegroup és a Medián közös felmérése, és bizony szerepelt néhány nem várt tétel az eredmények között.

Az nyilván senkit sem rendít meg különösebben, hogy a Facebook, az Origo és a Vatera bizonyult az elmúlt év online szentháromságának, legalábbis, ami a látogatottságot illeti, hiszen várható volt valami efféle eredmény. Az sem számít nagy szenzációnak, hogy a közösségi oldalak frontján 2011-ben a Facebook jelenleg behozhatatlannak tűnő fölényre tett szert. Az azonban már újdonságnak számít, hogy növekedett az online vásárlási kedv. Még mindig a fiatalabb korosztály vásárol leggyakrabban a netről, ám tavaly az ötvenen felüliek kaptak rá legjobban erre a vásárlási formára. Körükben növekedett ugyanis legnagyobb mértékben az ilyen tranzakciók száma. Nemcsak a kényelem miatt választjuk azonban ezt a megoldást, hanem azért is, mert egyre jobban bízunk benne: megkétszereződött ugyanis az online banki rendszereket igénybevevők száma; egyre nagyobb rutinnal és bizalommal használják ezeket a vásárlók. A sárga csekk és a postai utalás szinte teljesen elfelejtődött már ebben a műfajban, ám a vásárlók többsége 2011-ben is szerette a kézzelfogható eredményeket, és az utánvétet választotta.

Vásárlói magatartásunk más fronton is változott: sokkal tudatosabbak és árérzékenyebbek lettünk, amit látványosan szemléltet, hogy az elmúlt év egyértelműen az árukereső és az ár összehasonlító oldalak siker sztorija volt. Tavaly ugyanis majdnem 20 százalékkal nőtt azok száma, akik ilyen típusú oldalakon kutatták fel a legolcsóbb árukat, mielőtt vásárlásra adták volna a fejüket. Így neteztünk hát tavaly, kíváncsian várjuk az újabb kimutatásokat.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés