Mi ez?

Erről álmodik a férfi?

8579

És most beszéljük meg Amerika legnagyobb sporteseményét, a Super Bowlt. Ne? Oké, de akkor legalább beszéljünk arról, ami - egy kicsit - minket is érint: a Super Bowl alatti reklámokról. Bár nyilvánvaló, hogy ugyanannyira szól a férfiaknak a világ legdrágábban eladott reklámideje, mint maga a mérkőzés, azért mindenki számára tanulságos lehet, hogy hogyan látják és láttatják az óriáscégek az erősebbik (?) nemet 2012-ben. Ezért összeválogattuk az idei SB legjobb szpotjait - mi is meglepődtünk, de mindegyik autóreklám. A tematikában egyébként előfordult még sör, okostelefon és más tévéadók, illetve -műsorok, természetesen főleg férfiaknak. Plusz egy H&M-reklám az új Beckham-fehérneműkről, amelyet nem értünk: a focistát látjuk, amint tetkóit domborítja, illetve megpróbál erotikusan kisugározni. Úgy tűnik, a ruhaboltláncnak fogalma sincs, kik ülnek ilyenkor a tévé előtt.

Elszabott ballagás

Kissé ostobán ordenáré geg egy félresiklott érettségi utáni ajándékozásról, ám még így is bőven szórakoztató. Egyrészt a gondtalan fehér ember tökéletes paródiáját látjuk harminc másodpercben, másrészt érdemes tudni, hogy az egész nulla dollárból készült.

Világvége után

Szuperlátványos szpot a maják által megjövendölt világvége utánról, ahol már semmi sem működik, csak egy bizonyos típusú autó, illetve semmi sem él, kivéve az előbb autók tulajdnosait. Inkább a látvány miatt éri meg megnézni, mint a poénfaktor miatt, de azért gratulálunk a készítőknek a Zombieland-utaláshoz! (Segítünk: Twinkies)

Ez meg mi volt?

A Toyota Richard Strauss monumentális Also Sprach Zarathustra-nyitányára komponált valami teljesen abszurdat. Nőkből összeállított kanapé, időutazó, kakimentes baba, fogyasztó eső - fogalmunk sincs, mit láttunk pontosan, de nekünk nagyon tetszett.

Clint Eastwood nagymonológja

A detroiti Chrysler már egy ideje a válság köré komponálja kampányát, most azonban emelték a tétet: a város, és ezen keresztül Amerika nehéz helyzetét nem más ecseteli, mint az ijesztően öreg, de még mindig rendkívül meggyőző Clint Eastwood. Nyálas, nagyon amcsi, szentimentális és nyíltan az érzelmekre játszik, de sebaj, adjuk meg magunkat: szép munka. Ráadásul mintha valami olyasmit pedzegetne az öreg, hogy innen már csak felfele van.

Citromdíj: a Mennyországban csöcsök várnak

Bár sokan szeretik idealizálni a Super Bowl reklámjait, mint a kreatív szakma évente piedesztára állított zsinórmértékét (ők általában vevők még az ilyen súlyos képzavarokra is, mint ez az előbbi), azért ne menjünk el amellett, hogy ilyenkor láthatjuk az legrosszabbakat is. A SB rossz reklámjai nem csak azért kiemelkedően irritálóak, mert egyszerűen bénák, hanem azért, mert mindegyiken látszik, mennyi pénzt és energiát öltek bele - ettől pedig még inkább feltűnő, hogy mennyire rosszak. Bár első ránézésre e mezőny legerősebbje a Pepsi Elton Johnnal elkészített LSD-s tripje (gyanús, hogy Tim Burton rendezte, miközben pisztolyt szorítottak a halántékához), végül mégis a domainnevek regisztrációjával foglalkozó, a tuskó reklámok világában egyébként is iskolateremtő GoDaddy.com lett a nyertes. A kisfilm magáért beszél, van itt minden, szexéhes kamaszok, csöcsös angyalok és így tovább, mindenki a saját felelősségére fogyassza.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások