Közösség

Az új mentorok

8289

A hazai reklámzenei piacra jó ideje sanyarú idők járnak (ha jártak valaha kedvezőek). Az elkövetkező hetekben éppen ennek a megváltoztatását tűzték ki célul a hazai szakemberek, a ReZene-pályázat elindításával, a Telekom jóvoltából. Minden, önmagában zeneszerzői ambíciókat dédelgető fiatalt arra buzdítanak, hogy tegyen egy próbát a versenyen, melynek zsűritagjai között Herendi Gábor filmrendező (itt egy kicsit értetlenül pislogunk) és Zságer Balázs zeneszerző is megtalálhatóak.

Herendi arra buzdítja a nevezőket, hogy “simuljanak bele a szakmába”, valamint arra, hogy könnyed, fél percnél nem hosszabb, fülbemászó dallamokban gondolkodjanak és ne feledkezzenek meg az alkalmazott művészetek- ilyen a reklámzene is- iránti feltétlen alázat tanúsításáról.

Zságer Balázs más irányból közelíti meg a zeneszerzői attitűdöt. Ő éppen a merészséget, az újítást, az innovatív szemléletmódot várja el egy versenyzőtől: “Az lesz igazán sikeres, aki ki tud emelkedni a zajból, aki merész és autentikus alkotással áll elő, hiszen a reklám egy médium, amely közvetítheti a zeneszerző egyéniségét is”.

Elméletének igazolására José Gonzales Heartbeats című dalát említette, mely egy televíziós reklámban vált világhírűvé, de ott van a Dandy Warhols elnevezésű formáció is, akiket a kiadójuk éppen lapátra akart tenni, mikor sebtiben letarolták a fél világot egyik dalukkal.  Abban azonban mindkét mentor egyetért, hogy a reklám csak a zenével érheti el a kívánt hatást.

A mentorok tanácsait követve további tájékozódási pontot jelent a rezene.hu weboldal, itt az is kiderül, hogy tényleg nem lacafacáznak a szervezők, a verseny 1 millió forint összdíjazású. Zságer és Herendi mellett Zorán, a Compact Disco és a Vad Fruttik is bírálják a beérkező pályaművekeket.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások