Szépség

A MAC kulisszái mögött

8236

A MAC a sminkmárkák erőműveként működik. Az első blikkre sokkolónak és túlzásnak tűnő sminktrendjeik, termékeik szépen lassan csordogálnak bele a divat vérkeringésébe és általában óriási,  akár évekig lesöpörhetetlen őrületeket robbantanak ki merész elképzeléseikkel. Momentán 23 fashion weeken vannak jelen, és 830 show makeupjáért felelnek világszerte, ebből 200 a legjelentősebb divatfővárosokban történik. Bátran kollaborálnak, nagyköveteik mindig valamilyen értéket képviselnek, itt van például Gareth Pugh brit divattervező és Daphne Guinness exmodell beígért együttműködése, aminek produktumát tél elejére ígéri a MAC kampányfelelőse és sejtelmesen csak annyit tudat, hogy “el fognak kápráztatni titeket”.

Gordon Espinet, a MAC alelnöke és Jennifer Balbier, a termékfejlesztésért felelős sminkmester beavattak abba, hogy a MAC-nek dolgozni a művészet és a tudomány találkozása. Jason Wu, Alexander Wang és Altuzarra backstage-eiben is ott voltak sminkművészeik. Néhány kulisszatitok a háttérmunkáról és arról, hogy mennyire összetett csapatjáték egy-egy modell karakterének megteremtése. Espinet elmondása szerint, a sminkesek 10-12 tubus szempillaspirált használnak el egy show alatt, ha ezt megszorozzuk az átlagos 200 show számával, az azt jelenti, hogy egy 2000-2400 darab szempillaspirál fogy egy szezon alatt. Szóval nem árt, ha a használatban lévő eszköz egyszerre biztosít volument és színintenzitást.

A jó hír az, hogy a MAC tulajdonképpen a show-kat használja fel arra, hogy élesben is tesztelje a termékeit, mielőtt azok a fogyasztói piacra kerülnének. Sokszor sikeresen zárulnak ezek a bevetések, példa erre a legújabb, Matchmaster nevű alapozó, mely úgy született, hogy a sminkesek életszerű, nem stúdiófotózásra kitalált terméket szerettek volna, olyat, ami nem fedi el a bőr saját tónusát. A 2011-es őszi-téli bemutatókon tesztelték is a Matchmastert Prabal Gurung és Monique Lhuillier kifutóin, az alapozó pedig egyöntetű elismerést vívott ki magának, főleg a kelet-európai és orosz lányok világosabb tónusaival harmonizált. Szintén ekkor dobták mélyvízbe a Pro Longwear szemhéjfesték, ez is kiállta a próbát, a Styledriven-kollekció részeként szeptembertől kapható.

Persze van úgy, hogy valami, amitől sokat várnak, mégsem válik be. Készült egy extra tartós, erősen pigmentált szempillaspirál a szezonra, ami azonban olyan masszívnak bizonyult, hogy a modellek a bemutatók után nem tudták azonnal eltávolítani és továbbrohanni a következő show-ra, hosszú percekig nyomkodták a sminklemosós flakonokat. A cég le is állította a ragaszkodó szempillaspirál forgalmazását.

Pár infomorzsa alapján csupa szépségre számítunk a következő, 2012-es tavaszi-nyári szezonban is. Jason Wu Scarlet Ibis- szájfestése - megfejelve némi narancsszínű pigmenttel -, a show topsminkjének bizonyult vagy ott van Peter Som-féle Young Venus in Extra Dimension és az Innocence, Beware! titokzatos és minimalista színei.

A Fashionista tudósítása nyomán

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások