Mi ez?

Le a hétfővel!

8197

Te is azok közé tartozol, akik félnek a hétfőtől pusztán azért, mert ismét dolgozni kell menni? Ha igen, akkor itt az ideje, hogy tegyél valamit a hétfői rosszkedv ellen. Léteznek ugyan olyan emberek, akik boldogok hétfő reggel és örömmel célozzák meg a munkahelyüket, de ők vagy szednek valamit, vagy abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy maradéktalanul élvezik a munkájukat. A többiek vagy megadóan viselik sorsukat, vagy eluralkodik rajtuk a hétfői rosszkedv néven ismert tünetegyüttes.

Ha ez utóbbi csoportba tartozol, érdemes elgondolkodnod azon, hogy miért hangol le ennyire a munkakezdés, mi az, amit nem szeretsz a munkádban. Nagyon lényeges kérdések ezek, ugyanis úgy tartják, hogy addig nem lehetsz maradéktalanul boldog, amíg nem lelsz örömet a munkádban. Persze, hiába tudjuk, hogy mi a probléma és merre kellene elmozdulni, a mai munkaerő-piaci helyzetben ez egyáltalán nem egyszerű. Érdemes hát néhány olyan intézkedést tenni, melyek átmenetileg csökkenthetik a hétfői lehangoltságot.

Tarts szünetet!

Egy vakáció, amikor elengeded a munkahelyi problémákat és csak a feltöltődésre koncentrálsz, csodát tehet. Új energiákkal tölt fel és új lendületet ad. Ha nincs lehetőséged ilyesmire, ajándékozz magadnak egy szabadnapot és élvezd a kötetlen, nyugodt órákat.

Figyelj befelé!

Áldozz néhány nyugodt, csendes pillanatot önmagadnak, amikor csak befelé figyelsz. Engedd el magad, és hagyd, hogy a gondolataid szabadon áramoljanak. Akár a munkahelyeden is megteheted ezt, ha úgy érzed, hogy torkig vagy vele. Ez a nyugodt, befelé figyelő állapot ugyanis lehetővé teszi, hogy átmenetileg kizárd a külvilágot és kiszakadj az aktuális helyzetből, és sokkal derűsebben térj vissza.

Legyél aktív!

Legtöbben nagyon röghöz kötött életet élünk. Többnyire egy munkahelyi térre és az otthonunkra korlátozzuk az életünket, ami azt jelenti, hogy keveset mozgunk. Épp ezért célszerű némi aktivitást beépíteni az életedbe, hogy egyensúlyba hozd. Nem kell komoly edzésekre gondolni. Elég, ha teszel egy kis sétát ebédszünetben, ugyanis a friss levegő és a szabadtér csodás hatással van a szellemre és a kedélyre. Ha munka után még futsz, biciklizel vagy tornázol egy keveset, jelentősen javítottad a jóllétedet, nem beszélve arról, hogy a mozgás segít felszámolni a stresszt is.

Legyen hobbid!

Ha úgy érzed, hogy a munkád nem elégít ki, nem szívesen tartózkodsz a munkahelyeden, érdemes elgondolkodni a váltáson. Persze, ismerve a munkaerő-piaci viszonyokat, ez eltarthat egy darabig, ezért érdemes keresned egy olyan szabadidős tevékenységet, amit örömmel végzel és sikerélményt nyújt, ezzel ugyanis kompenzálhatod a munkahelyen töltött sivár órákat.

Tűzz ki új célokat!

Azt szokták mondani, hogy ha élvezed a munkád, egyetlen napot sem kell dolgoznod. De mi van, ha nem élvezed? Első körben érdemes azt tisztázni, hogy miért nem élvezed, és mi kellene ahhoz, hogy örömödet leld benne. Ha sikerült megválaszolni ezeket a kérdéseket, máris megvannak az új céljaid, melyek megvalósítása új erővel és lendülettel tölt el.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások