Mi ez?

Az asszonynak a konyhában a helye!

8154

Nem értjük ezt a fenenagy szabályozást a reklámok körül. Nem szabad cigarettázó embert mutatni, illetve azt sugallni, hogy a dohányzás örömet okoz? De hiszen a cigi nem ártalmas, viszont ellazít, ráadásul megmutatja az utat a férfi szívéhez – főleg, ha fenékig kivágott estélyiben kínáljuk meg. Bántja az emancipált nőket, hogy a mosópor- és mosószerreklámok szerint elég a boldogsághoz a könnyedén abszolvált házimunka? De hiszen elég! Különben is, miért akarna a nő kimozdulni a konyhából, nem származik abból semmi jó. Leszámítva persze az ágyban teljesítendő házastársi kötelességet.

Erről persze csak akkor lehet szó, ha előbb megszerzi a férfit, és aztán az élete végéig hálás lesz, hogy valakinek ő is kellett. Erre persze esélyünk sem lehet friss lehelet nélkül – ha erre nem figyelünk, imádatunk tárgya úgy hagy ott minket, hogy életünk végéig depressziósak leszünk. Ha pedig túl sok a házimunka, semmi gond, kérjük meg az urunkat, hogy vegyen nekünk egy pár négert, lehetőleg kellően beidomított példányokat, megbízható forrásból. Ha más nem, egy megtermett fekete asszonyság mindenképpen elkél, főleg, hogy nem csak isteni a kávéja és a palacsintája, de még viccesen is beszél.

Ezt mind onnan tudjuk, hogy régi reklámokat nézegettünk. Mai szemmel nézve minimum elgondolkodtató, hogy szó nélkül elment, sőt természetes volt a rasszizmus és a szexizmus. Mutatunk párat.

Vegyen négert!

Friss hús a piacon! Negyven egészséges példányt kínál eladásra a méltán elismert üzletember, J. F. Moses, akiről mindenki tudja, hogy nem veri át a vásárlóit. Még garanciát is vállal a legkülönbözőbb korú és árnyalatú, de mindenképpen nagy munkabírású haszonemberekre. Vehetünk varrónőt, mezei munkást, szobaasszonyt és így tovább.

Megjelenés éve: 1859.

 

 

 




Ebbe’ a konyhába’ nincs élősködő!

Én asztat nem hagyom, hogy itten rohangáljanak! Gyüjjenek csak elő, meg lesznek ölve Flittel! Miss Lucy mútkó’ aszongya: öljed meg őket Flittel! Mondom, mi a jóisten az? Aszongya, az ilyen folyékony valami egy fecskendőben, az elintézi őket, de emberbe’ kárt nem tesz. Azóta csak ilyet használok.

Megjelenés: 20-as évek

 

 

 



Búzacsíra, hogy csöndben maradjon!

Szavazati jogot akar? Dolgozni akar? Térítsük jobb belátásra az asszonyt, de sürgősen. Általában megteszi egy-két nyakleves is, de jobb, ha biztosra megyünk: vegyünk neki aprított búzacsírát! Ez lesz a mi kis házi függetlenségi nyilatkozatunk. Búzacsíra – és az emancipációs problémáknak egy csapásra vége.

Megjelenés éve: 1909.







Cigit a férfinak!

Ha nem vagy elég vonzó, gondolkodj egy dohányos fejével – mert álmaid férfija nyilvánvalóan az, ahogy minden igazi férfi. A Chesterfields cigaretta pedig valami olyasmit nyújt neki, amire semmi más nem képes – még te sem.

Megjelenés: 30-as évek










Porszívót a nőnek!

Nincs ötleted karácsonyra az asszonynak? Dehogyis nincs! Ugyan mi lehetne jobb egy porszívónál? Ez a legjobb ajándék, amit egy nő csak kaphat. Ezzel a forradalmi eszközzel nagyjából az egész élete megoldódik – a legnagyobb kihívást úgyis a takarítás jelenti. Vége a szőnyegrázásnak, a végeláthatatlan söprögetésnek! Ebből persze te, a férfi egyébként sem látsz semmit, de azért észre fogod venni, hogy több energiával fogad este, azaz mindig megkapod, ami neked jár.

Megjelenés: 30-as évek






Vigyázz a szájszagra!

Észre sem veszed, és el is vesztetted a férfit. Lányok ezreivel történt már meg, és te lehetsz a következő – hogy aztán évekig azon gondolkodj, mi történhetett. Az esetek nagy részében a rossz szájszag a felelős. Ne hagyd, hogy a kellemetlen szag lenullázza bájaid! Sose hagyd otthon az antiszeptikus Listerine tablettát, vegyél be minden nap kettőt és még egyet, mielőtt emberek közé mész!

Megjelenés éve: ismeretlen

 

 

 

A képek forrása: vintageadbrowser.com

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások