HotCot

Betiltották Julia Robertset

8127

Rendületlenül a magazinok pórustalanra mímelt modelljei folynak a csapból, divatmagazinok, napilapok telve vannak fiatal lányok tökéletes fotóival. Azzal egy egészséges énképpel rendelkező felnőtt mindenesetre tisztában van, hogy a képek manipuláltak és semmi közük a valósághoz, azok a reklámipar velejárói.

Kérdés azonban, hogy a serdülő-, illetve felnőttkor küszöbén álló lányokra milyen hatással vannak ezek a reklámok, mivel identitásukra a tömegmédia óriási benyomással bír. Ezt elégelte meg a brit reklámfelügyeleti hatóság és kifogásának hangott is adott, kipécézve a Lancome márkát. A Magyarországon is futó alapozóreklámban Julia Roberts makulátlanra retusált arcbőre tényleg meglehetősen illuzórikus, a vállalat pedig nem is tagadja, hogy gondos utómunkálatok után jelentek meg a kampányképek. Szerintük azonban a hangsúly a korrigálás mértékén van és a színésznő bőrének igazi állapota nem nagyon tér el a fotókon látottakhoz képest. Mellesleg a Christy Turlingtonnal megspékelt Maybelline-reklám is parkolópályára került a briteknél.

Nem áll szándékunkban a hatóság jóindulatát kétségbe vonni, az viszont biztos, hogy az érdemi szemléletváltáshoz nem elegendő egy-egy kipécézett kozmetikai céget kampányszerűen megróni.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások