HotCot

A Tesco megcsinálta!

8025

Zseniális ötletet agyalt ki a Tesco a forgalom növekedése, és ami a legfontosabb, a kényelmes vásárlás érdekében. Az új módszer egyelőre csak Dél-Koreában működik, de reméljük, hamarosan világszerte elterjed. Az ottani piac egyébként speciális: két nagy lánc verseng az elsőségért, a Tesco (amelyet arrafelé Home plusnak hívnak) csak a második az E-Mart mögött. Az ország populációja a világ második legtöbbet dolgozó lakossága, egy átlagos felnőttnek még a heti nagybevásárlást is külön meg kell szervezni és beszorítani a napirendbe. A népsűrűség ráadásul a nagyobb városokban akkora, hogy kész rémálom végigállni egy-egy sort a kosárral. Emellett pedig mindenkinek van okostelefonja - naná, a legnagyobb gyártók ott székelnek. Ez pedig épp elég volt a vállalatnak.

A virtuális üzlet, az internetes rendelés és házhozszállítás kifejezések évekkel ezelőtt beépültek a köztudatba, de ilyet még akkor sem láttunk. A virtuális üzlet fizikailag is létezik, a Tesco teljes választékát kiplakátolták ugyanis a forgalmasabb metróaluljárókban, szortírozva, logikus sorrendben, kézzel is elérhető magasságban.  A képek lehetőség szerint méretarányosak. A termékinformációkat és az árat természetesen szintén kiírták, de ezeket tartalmazzák a képekhez csatolt kétdimenziós vonalkódok (QR-kódok) is. Elég, ha a vásárló regisztrál az oldalon, a megfelelő kódokat leolvassa telefonjával és megy a dolgára, a Tesco pedig kiszállítja neki az egész pakkot, miután hazaér. Fizetni szintén mobilról lehet, a rendeléskor, természetesen egy kattintással. Az egyetlen hátrány, hogy nem lehet megszagolni-megtapogatni a termékeket, de ez a jelek szerint nem sokakat zavar: már tízezren regisztráltak, az online eladások pedig 130 százalékkal nőttek. Elképzelhető, hogy ez a nagybevásárlás jövője.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások