Divat

Új magyar márka: Snora

7817

A pezsgő egyetemi évek utáni hirtelen kialakuló hiányérzet, az alkotás utáni vágy, az alkotásba való menekülés egy frissen végzett textiltervező számára egyetlen dolgot eredményezhet: egy induló márkát és egy bemutatkozó kollekciót. Ismerkedjetek meg a Snora márkával!

A Snora szó a tervező, Snór Anikó nevéből ered. „Abból, ami már 23, illetve lassan 24 éve, hol intenzíven, hol visszafogottan, de én vagyok. A márka én vagyok, az, ami sosem változik, mégis minden percben más. Az a Snora: ingerek hatására hirtelen feltörő tárgyiasult érzelem” – írja Anikó a bemutatkozó levelében.

A tervező a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett 2010-ben textiltervezőként. Az egyetem utáni időszak hatalmas váltás volt. Az addigi ingergazdag környezet hirtelen megszűnt létezni. „Rendszeresen valamiféle hiányérzetem volt, az életem minden területén ott volt ez az érzés. Úgy éreztem, megvonják tőlem a tudást és a rendszeres agymunkát.” Anikó végül rájött, hogy önmaga áll a saját maga útjába, és az egy helyben toporgás helyett alkotást választotta. Azt az alkotást, amelybe nemcsak elmenekülhet, hanem amibe bele kell adnia apait-anyait. Így született meg a 2011-es tavaszi-nyári kollekciója.

A teljes kollekció a galériában! Fotó: Balla Vivienne. Smink: Sasvári Lilla. Haj: Kozma Norbert. Modell: Fejes Odett Felícia.

A kollekció inspirációja a Snora volt, „az, ami volt is meg nem is, a megszületni akarás, illetve a külön bejáratú sketchbookom, ami rendszeresen gazdagodik az éppen aktuális 'kincseimmel'. Mivel egy kollekcióról van szó, természetesen törekedtem egyfajta színharmóniára és persze a hordhatóság is fontos szempont volt.”

Hogy tetszik?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások