Divat

A divat Mozartja

7640

Cecilia Cassini. Ismerős a neve? Nem? Nem baj, mert hamarosan az lesz. Ő az újabb tinisztár, aki bekvártélyozza magát a divat- és celebvilágba. Igaz, már előre kipárnázott helye van, hiszen a már 14 éves – és 11 éves kora óta blogoló – Tavi „Style Rookie” Gevinson óta nem csodálkozik szinte senki azon, hogy egy épp csak tizenévesnek nemcsak, hogy van fogalma a divatról, hanem tényezője annak. A napokban írtunk arról, hogy újabb tinibloggert kaptak fel. Bebe Zeva ugyan „már” 17 éves, de még mindig elég fiatal ahhoz,  hogy véresen komolyan vegyék. A legújabb név pedig Cecilia Cassinié, akit kapásból a divat Mozartjának is neveznek. A kishölgy ugyanis nemcsak blogol és öltözködik, hanem olyan sztárokat öltöztet, mint Miley Cyrus, Kelly Osbourne és Heidi Klum. 11 évesen.

Cecilia négytől tizennégy éves lányoknak tervez ruhákat, amelyeket a Fred Segal nevű áruházban értékesítenek. A pólókat körülbelül 30, a partiszerkókat 140 dollárért vehetik meg a rajongók. A fiatal tervező egyébként igen határozott véleménnyel van azokról, akik gyerekruhákat terveznek. Szerinte a felnőttek úgy teszik ezt, hogy nem gondolnak arra, hogy az internettel kelő és fekvő, állandó vizuális ingereket kapó gyerekeknek határozott ízlésük van. „Amit én tervezek, az nagyon modern, dizájner ruhák gyerekeknek egy gyerektől. Én pontosan tudom, mit akarnak viselni a korombeliek.” Cecilia egyébként 2009 óta tervez, és már több mint 500 saját készítésű ruhát adott el, de készített már megrendelés után Heidi Klumnak és Miley Cyrusnak is, de nagyon szeretne Lady Gagának is tervezni, sőt öltöztetni. „Szeretnék neki valamit műanyagból, selyemből, tollból és műszőrméből… lenne rajta egy hatalmas masni is!”

Cecilia Cassini

Aki esetleg felháborodna azon, hogy mit akar egy 11 éves kislány a divatvilágban és miért nem varr ruhákat inkább a babáinak, nem pedig a hírességeknek, azoknak Cecilia csak azt válaszolja, hogy egyáltalán nem érzi magát fiatalnak a karrierépítéshez. „Mindig is divattervező akartam lenni, és úgy gondolom, nem kell várnunk valamivel, amíg idősebbek leszünk” – mondta egy interjúban. Azt is hozzátette, hogy ő csak követi az álmait és reméli, hogy majd más lányok is ugyanígy tesznek.

Ahogy írtuk is, Cecilia, akinek egyébként ügynöke is van, nem egyedi eset, de vajon miért van az, hogy egyre több gyerek bukkan fel zseniként, mint divatblogger, stylist, vagy divattervező? És miért hitetik el ezáltal emberek millióival, hogy ezek a szakmák mind értéktelenek, bárki képes összedobni egy kollekciót, vagy leszervezni egy magazinfotózást annak minden buktatójával együtt? Bár, ha belegondolunk, láttunk már hasonlót.

A kilencvenes években mindenki szupermodell akart lenni, hiszen ők „csak” kicsit pózolgatnak és csücsörítgetnek a kamera előtt. Na jó, néha éheznek is. (Csak egyszer álljon be valaki a kamera elé, és olyan izmairól szerez tudomást, amelyek létéről addig fogalma sem volt.) Utána jött a celebkorszak. Mindenki híresség akart lenni, vagy médiasztár, teljesen mindegy, hogy ehhez egy villába kellett bevonulni, vagy részegen és bugyi nélkül bulizni.

Most pedig egyszerre mindenki divattervező, divatblogger, vagy stylist akar lenni. Pedig akik ezeket a szakmákat komolyan gondolják, azok tudnak mesélni (és nálunk mesélnek is) arról, hogy mennyi tudásra, tapasztalatra, kreativitásra és szerencsére van szükség ahhoz, hogy valaki hitelesen művelje azt, amit választott. És ha valaki tényleg zseni, arról később is hallani fogunk. Úgyhogy most mindenki nézze meg a honlapját, és döntse el, hogy Ms. Cassini tehetséges, kész tervező, vagy van még mit tanulnia, esetleg egy üres médiafogás, aki kitölti a hírműsorok kisszínes-szekciójának három percét. Lehet, hogy pár év múlva már ciki lesz 13 évesen kollekcióval előrukkolni, hiszen minden épelméjű cég visszadobja majd őket azzal, hogy nem tudnak mit kezdeni egy túlkoros tervezővel.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások