Közösség

Zsidó rock, arab hiphop

7588

Erik Truffaz

A világ egyik legnagyobb trombitása, Miles európai trónörököse, a könnyed, játékos, kísérletező, elhajló, telibetaláló, hihetetlen játékos, Truffaz visszatér, mert szereti a Hajót, s bemutatja értő közönségének kiváló új lemezét. Ha kell, break, ha kell, drum and bass, ha kell, dzsessz. Vigyázzunk az éhgyomorra fogyasztással, vegyünk vacsoramenüs jegyet!
Március 29., kedd, A38

On The Spot Global Music Party

One world, one love, one planet, piece, nációkon átívelő egymás nyakába borulás, legalábbis ezt vizionálják a nagyszerű On The Spot dokumentumsorozat készítői, akik – figyelem! – arab-izraeli bulit szerveznek a Gödörbe. A helyszín magáért beszél, az időzítés tökéletes (lessetek bele a CNN adásába tetszőleges pillanatban), ráadásul megtudhatjuk, milyen a zsidó klezmer-dub-ska-rock, illetve a palesztin beatbox. Ez utóbbi SAZ, a nagyon durva arab környéken felnőtt emszí száját hagyja majd el. Az Asian Dub Foundation ehhez képest szalonzenekar.
Március 29., kedd, Gödör Klub

Cinemafoton

Nem csak azért imádjuk a Toldit, mert a Budapest Filmhez tartozik, ergo ügyelnek a minőségre, hanem azért is, mert baromi hangulatos klubhelyiség is egyben, amit még a beborult motívumokkal sem sikerült elrontani a felújítás során – sőt. Pult, puffok, tánctér, élhető környezet, kifogástalan elektronikus zene, szerdánként például Clairvo és Szabola keze alól, hajnalig, ingyen, nem is ragozzuk.
Március 30., szerda, Toldi Mozi

Egyszerű többség

Nagyot vállalt a Műcsarnok, amikor nem egy-egy művész, vagy egy-egy csoportosulás, neadjisten valamely kurátori koncepció mentén összeválogatott tárlatot kezdett tervezni, hanem úgy döntött, szó szerint egy fedél alá hozza a fontosabb művészcsoportokat. Konkrétan tizenhatot. Az Egyszerű többség fesztivál nem csak hosszúra nyúlt kiállítás, hanem „alkotófolyamatok tárulnak fel, konfliktusok válnak láthatóvá, sokszerű egységben”. Lesz mozi, koncertek, előadások, és így tovább.
Április 26-ig, Műcsarnok

Pokol

Dante Színjátékának első tételét dolgozta fel a Maladype Színház. „Sok-sok nagyszerű alkotó közös munkája lesz a művészet különböző területeiről, akik a Pokolba majd együtt ,,szállnak alá”. Babits Mihály klasszikus szövege mellett Nádasdy Ádám új fordítása is hallható lesz, melyet kifejezetten erre az alkalomra készített a fordító a társulat számára. Utazásuk nem egyszerű földi utazás lesz, hanem eksztatikus, túlvilági út középkori víziókkal és modern látomásokkal az emberről, a művészről…”.
Március 31., csütörtök, Trafó

Design és Innováció

Nagyon erős programmal ellátott konferencia Kecskeméten arról, hogyan lehet érvényesülni üzletileg, művészileg, merre halad a világ, mire érdemes figyelni, hogyan kell 2011-ben a trendek elébe menni, vagy akár megváltoztatni azokat. A hazai kreatívok és menedzserek krémje ott lesz, többen előadóként is, a legérdekesebb vendég pedig talán Hardin Tibbs, akinek már a neve is olyan, mintha egy Asimov-regényből lépett volna elő és tényleg: egy brit jövőkutatóról van szó, akit mi is megkörnyékeztünk egy interjú erejéig. Az egész napos programon ingyenes a részvétel, de regisztrációhoz kötött.
Március 31., csütörtök, Kecskemét, Tudomány és Technika Háza

Féléves vizsgamunkák kiállítása

Stylist, divattervező, fotó, lakberendező, enteriőrtervező, tervezőgrafika és tervezőoperátor, valamint webdesigner hallgatók ezen tanév első félévének munkáit állítják ki, szóval a KREA kortárs művészeti iskola teljes profilját lefedik. A folyosókon, tantermekben mindenki megnézheti, mit alkottak, a stylistok témája például az őselem, a természeti kép és a népviselet volt, a lakberendezőknek a zöld értékeket kellett domborítaniuk, a webdesignerek megmutatták, mi fán terem a microsite és így tovább.
Április 1-től, KREA

Mozi

Két bemutatót ejtenek meg a forgalmazók a héten, akik azonban nem feltétlenül rajonganak a nézőtéri mazochizmusért, azok jobb, ha inkább csak eggyel számolnak. Szerencsére viszont az az egy éppen elég érdekes: a Sorsügynökségről van szó, Matt Damon és Emily Blunt romantikát és antiutópiát sem nélkülöző thrilleréről, egy elsőfilmes rendező keze alól. Hollywoodban régi hagyomány Philip K. Dick zseniálisan skizoid novelláinak, regényeinek elrontása, de hát hogy is lenne másképp, amikor a bizarr történetek szabályosan küzdenek az ellen, hogy megfilmesítsék őket. Jó esetben korrekt akciófilmet (Emlékmás), izgalmas, üldözős sci-fit (Az imposztor), vagy szürreális film noirt (Szárnyas fejvadász) kapunk, a jelen dolgozat pedig inkább a romantika felé hajlik, állítólag nagyszerű alakításokkal, ne hagyjuk ki tehát.

És hogy miért emlegettük a mazochizmust? Természetesen A torinói ló miatt. Tarr Béla Ezüst Medve-díjas, két és fél órás (jó-jó, a hét órás Sátántangóhoz képest videoklip) hosszúságú filmjét egy szaftos, beszólogatós, majd mentegetőzős botrány miatt késve mutatták be, most azonban bárki végigfészkelődheti a parasztember és lánya küzdelmes hétköznapjait bemutató, kínzóan lassú filmet. Szó se róla, Tarr Béla iskolateremtő, korszakos jelentőségű zseni, és ezen alkotása is összetett, leheletfinom módszereken alapul, a zene, a képek, minden a helyén, de jobb, ha tudjuk, hogy a mester semmit sem tesz azért, hogy becsalogassa a nézőt a moziba, ne adj isten, hogy még szórakoztasson is. Hogy ez jól van-e így, döntse el mindenki maga, mi azonban amellett, hogy kiemeljük erényeit, inkább mégsem merjük ajánlani A torinói ló című filmet.

Kép a falon 4.

A magyar internet történetének egyik legizgalmasabb vállalkozása a Kép a falon portál. Nem csak azért, mert közösségi oldalt hoztak létre képzőművészeti témában, hanem mert sikerült elérniük, hogy ezzel alulról szerveződjön a kollektíva, amatőrök és profik keveredésével. Bejött: tárlataik hatalmasat durrannak, rengetegen kíváncsiak, mit hoznak ki az alkotók ebből az egészből. Ez a mostani a negyedik megmozdulás, szokás szerint tíz művész kapott lehetőséget a bemutatkozásra. A Kertész29 Galéria pedig a belváros legmenőbb pontján található.
Április 8-ig, Kertész29 Galéria

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások