Étel+Ital

Szezámmagos, oregánós csók

7494

Ha az ember olyan egészségügyi diétára kényszerül, amely során se fehér lisztet, se élesztőt, se cukrot nem ehet, akkor nem kevés kreativitás szükséges ahhoz, hogy valamiféle ropogtatnivalót varázsoljon magának. Persze a bioboltokban találhatunk kekszeket, de azok ára elég borsos, így a legjobb megoldás az otthoni sütés. Tizedannyiból. A probléma csak az, hogy nehéz egy olyan receptet találni, amelyben a fent említett három alapvető alapanyag mindegyike hiányzik – az egyik vagy a másik biztosan jelen van. A legjobb megoldás, ha kísérletezünk, és néhány bevált receptet átalakítunk. Így született meg az általam csak szezámmagos, oregánós csóknak nevezett keksz is. Most jöjjön egy recept a sós, egészséges kekszek rajongóinak.

Hozzávalók: 25 dkg margarin, 2 tojás, 20 dkg zabpehely, 32 dkg szezámmag, 32 dkg teljes kiőrlésű (rozs)liszt, valamint ízlés szerint trappista sajt, kolbász, só, tej és oregánó

Elkészítés: Az elkészítése roppant egyszerű, nincs más dolgunk, mint megolvasztani a margarint, majd a tojással habosra verni. Lereszeljük a sajtot és felvágjuk a kolbászt (a legjobb, ha házikolbászt használunk jellegzetes ízük miatt). Ezt követően a margarinos, tojásos keverékhez hozzáadjuk a lisztet, a zabpelyhet, a reszelt sajtot, az apróra vágott kolbászt és ízlés szerint sót, oregánót és szezámmagot.


Keverem-kavarom (A szerző fotója)

Megjegyzésként még annyit, hogy a legtöbb szupermarketben kapható nagyon olcsón kilós, a lisztekhez, cukrokhoz hasonló kiszerelésben zabpehely. Kétféle közül választhatunk, van apróbb szemű és van nagyobb. A recept szempontjából teljesen mindegy, melyiket választjuk. A megmaradt zabpelyhet később több mindenre is felhasználhatjuk. A natúr zabpelyhet manapság nem sokan vásárolják, inkább az előre csomagolt, ízesített keverékeket részesítik előnyben azok, akik tejjel vagy joghurttal szeretnék fogyasztani. A natúr zabpehely viszont sokkal egészségesebb, nem tartalmaz adalékokat, ráadásul olcsó. Ehetjük natúr joghurttal és gyümölccsel, de egy átlagos tojásrántottát is különlegesebbé tehetünk a sütés előtt belekevert kevés zabpehellyel.

Csók a sütőnek (A szerző felvétele)

Na, de ennyi kitérő után kanyarodjunk vissza a recepthez! Annyi tejet keverjünk a masszához, hogy jó legyen a tészta állaga. Ne ijedjünk meg, ha a tészta ragadós, olyannak kell lennie. A legjobb, ha nem a kezünkkel, hanem egy kanál segítségével halmozzuk a sütőpapírral kibélelt tepsibe. A kis halmokat a sütőben 180 fokon körülbelül 15 percig sütjük.

Ezután már nincs más dolgunk, mint élvezni az otthon sütött, egészséges, sós sütemény ízét.

 

Olvasói cikkeket várunk az info@cotcot.hu e-mail címre. Az olvasói cikkek tartalmának valódiságáért a Cotcot.hu szerkesztősége nem vállal felelősséget. A szerkesztés jogát fenntartjuk!

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások