Test

Fogyj villámgyorsan!

7441

Nem, nem akarunk semmiféle fogyókúrás csodamódszerről beszámolni. Nem akarjuk elhitetni, hogy pusztán a táplálékmegvonással több tíz kilótól lehet megszabadulni anélkül, hogy az visszakúszna. Hiszünk abban, hogy az öt kiló feletti, tartós fogyás a teljes életmódváltással érhető el, ami elsőre talán ijesztőnek hangzik, de nem az. Mint minden esetben, itt is a mérték számít és a türelem. Azonnal senki nem dobja le magáról a tízkilós úszógumit, és nem lesz feszes a popsija akkor, ha egész nap a széken mereszti. Akinek mégis, azok köszönetet mondhatnak a szülők génjeinek. Szóval a recept: kevesebb kaja, ezen belül több zöldség, gyümölcs, sok víz és mozgás. Hogy pontosan melyek a leghatékonyabb klasszikus zsírégetők? Eláruljuk.

A futás hasznos

Nyúlcipőt húzni egyáltalán nem szégyen, sőt! Egy németországi teszt során nemrég kiderült, hogy a  vizsgált emberek negyede számára ez volt a leghatékonyabb sport a kalóriagyilkolásban, egy óra alatt körülbelül 540 kalóriát adtak le. A hatékonyság persze több faktortól is függ: eleve milyen intenzitással szedi valaki a lábait, hány kiló, mennyire kitartó és hogy alapjáraton mennyi kalóriát éget. Azt viszont aranyba lehet foglalni, hogy a futásnál nincs jobb fogyókúrás sport. A futás a legjobban a láb és a csípő izmait terheli meg, ezért ajánlatos ezeknek a területeknek a külön bemelegítése, mert azt ugye senki nem gondolja, hogy bemelegítés nélkül esik neki a sportolásnak? Ami pedig nagyon fontos, hogy ne akarjuk egyből háromszor körbefutni a Margitszigetet, mert örökre elmegy a kedvünk a futástól, ráadásul a tüdőnket is kiköpjük az első ötszáz méter után. A jelige: fokozatosság. És nemcsak azért, mert hamar elfáradunk, hanem azért is, mert a futás háromszoros terhelést ró a láb- és térdízületekre.

Nem csapás a karcsapás

A sorrendben a második helyen az úszás áll, amellyel ugyan kevesebb kalóriát gyilkolhatunk egy óra alatt, mint a futással, de meggyőző lehet azoknak, akiknek vigyázniuk kell az ízületeikre. A hosszok intenzív leúszásával egy óra alatt körülbelül 430 kalóriának mondhatunk búcsút, és emellett a víz kicsit rá is vesz bennünket a harmonikus mozgásra. Ebben a közegben ugyanis az halad gyorsabban és könnyebben, aki nem egy fuldokló kutya mozgását utánozva szeretne eljutni a medence egyik oldalától a másikig. Az úszás mellett szól az is, hogy szinte az összes izmot átmozgatja. Aki nem hiszi, az majd az első alkalom után igazat ad nekünk, amikor olyan izomcsoportokról is tudomást szerez, amelyekről soha addig nem is tudott.

Tekerd keményen!

A sorrendben a harmadik helyen a biciklizés szerepel, és ezen nem feltétlenül a városi bringázást értjük. Kalóriaégetés szempontjából sokkal jobb, ha nem két piros lámpa között szeretnénk letudni az edzést. (Bár ez előbbi is sokkal jobb, mint a semmi.) Intenzív tekeréssel óránként körülbelül 400-410 kalóriát is elégethetünk. A láb mellett pedig a has- és hátizmokat is erősítjük az efféle mozgással. Csak arra kell figyelni, hogy jól be legyen állítva az ülésmagasság, különben könnyen hát- és térdfájáshoz vezet a hatékonynak gondolt sport.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások