Test

Vacsorázz, jobban alszol!

7291

Az ételek, amiket vacsorára fogyasztasz, hozzájárulhatnak ahhoz, hogy nyugtalanul hánykolódsz éjjel az ágyban és felszínesen alszol, vagy a gyakorlatban is megtapasztalod, hogy milyen az igazak álmát aludni. Persze nem arra gondolok, hogy három töltött káposzta vagy egy jó adag disznótoros betermelése után nem túl szerencsés álomra hajtani a fejünket, hanem arra, hogy bizonyos ételek olyan anyagokat tartalmaznak, amik hozzájárulnak a nyugodt, pihentető alváshoz.

Spenót

Popeye alvási szokásairól nincs információnk, de kiindulva az elfogyasztott spenót mennyiségéből, feltételezhető, hogy nincsenek problémái ilyen téren. A sötétzöld színű leveles zöldségek ugyanis rendkívül gazdagok vasban, ami hozzájárul a nyugodt alváshoz többek között azzal, hogy csökkenti a nyugtalan láb szindróma tüneteit.

Lazac

Kulináris értelemben sem elhanyagolható élmény ez a halfajta, de ha hozzávesszük, hogy a benne található egészséges zsírok megemelik az alvást szabályozó melatonin szintjét, még kívánatosabbá válik.

Bab

A bab és más hüvelyesek rendes dózis B-vitamint és folsavat tartalmaznak. Ezek az anyagok pedig hozzájárulnak az alvási ciklus szabályozásához, valamint serkentik a szerotonintermelést. Ez utóbbi nyugtató hatással van a szervezetre, így jelentősen hozzájárul a minőségi alváshoz. A B-vitamint pedig egyenesen álmatlanság kezelésére alkalmazzák.

Alacsony zsírtartalmú joghurt

A joghurt nagyszerű kalcium- és magnéziumforrás. Ez a két ásványi anyag külön-külön is hozzájárul a nyugodt éjszakához, együtt viszont első osztályú kombót alkotnak a rossz alvás elleni harcban. Segítenek ugyanis gyorsabban elaludni, növelik a mély álomban töltött időt és csökkentik a stresszt.

Forrás: Times of India

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások