Szépség

Maradj barna!

6634

Ha kinézek az ablakon olyan érzés kerít hatalmába, mintha tartósan beköszöntött volna az ősz és magával rántva a melankóliába rabul ejt a szürkeség és a hideg. Reggel ugyan megcsodáltam a ködös táj szépségét és egy pillanatra élveztem is a hűs szellőt, de ez az érzés gyorsan elillant, amikor hideg végtagokkal, jégcsappá fagyva értem be dolgozni. A hangulatomon az sem lendített túl nagyot, mikor a mosdó tükréből egy sápadt és fehér arc nézett vissza rám… Hová lett máris a szép nyári barnaság? Eltűnt a meleggel együtt…

Nem dicsekedhetem sajnos csokibarna bőrrel. Szeretni szeret a napsugár, de jobbára csak pirítani. Idén talán némi javulás állt be a dologba, hiszen a napi egy óra munkába biciklizéssel némi barnaságra is szert tettem. Ez az erőteljesnek cseppet sem nevezhető szín főleg a kezemre és az arcomra korlátozódott, de örültem neki. Végre rajtam is látszik, hogy nyár van és a barátokkal elkattingatott nyaralási fotókon sem rikít fehér foltként a fejem! De vajon hogy lehetne ezt a színt megőrizni minél tovább? Oké, hogy a boltok polcai roskadásig vannak barnító krémekkel, testápolókkal egészen a nevetségesen olcsótól a luxus kategóriáig, de én valami sokkal természetesebbet szeretnék.

Ami talán a legtöbb helyen elhangzik az az, hogy legjobban a táplálkozással lehet megvédeni a fakulástól a szép barna bőrt. Fontos például a béta-karotin bevitele sütőtök, paradicsom, sárgarépa, barack fogyasztásával. Ezek tartalmazzák a legnagyobb arányban. A béta-karotin egyébiránt elősegíti a melanin termelődését, ez pedig nemcsak tartós barnaságot idéz elő, de valamelyest megvédi a szervezetünket az UV-sugarak káros hatásaitól is.

Aztán ott vannak a vitaminok! Ha kifejezetten a tartós barnaságra és a szép bőrre élezzük ki a dolgot, akkor főleg  a C- és E-vitaminra és az antioxidánsokra koncentráljunk! Az UV-sugarak ugyanis serkentik a szabadgyökök képződését a bőrben, a fent említettek pedig lekötik azokat, így segítve elő a bőr rugalmasságát,  regenerációját. Lehetőleg  ne a „csodabogyókat” dobáljuk magunkba! C-vitamint legnagyobb mennyiségben a citrusfélék, a paprika és a csipkebogyó tartalmaz, míg E-vitaminhoz olajos magvak, illetve teljes kiőrlésű gabona fogyasztásával juthatunk.

A telítetlen zsírok (hidegen sajtolt olajok, olíva) a bőr optimális zsírtartalmáért felelnek, ezzel megakadályozzák a hámlást, táplálják, széppé teszik a bőrt. Az egészséges, megfelelő tápanyagokkal ellátott, ápolt bőr ugyanis sokkal nagyobb eséllyel tartja meg barnaságát.

Akik a csokiszínhez ragaszkodnak, a meleg fürdőkért pedig rajonganak, azoknak a tejes-mézes fürdőt ajánlják az okosok, a tej ugyanis zsírpótló hatású (természetesen itt nem az „olcsó és gazdaságos” változatra gondolunk), a méz pedig nedvességmegőrző. A fürdővízbe egy liter tejet és öt evőkanál mézet kell elkeverned ahhoz, hogy a nyár istennője legyél télen is. Bár arról nem vagyok meggyőződve, hogy ha Kleopátra  látná a bőrömet, őrjöngeni kezdene  irigységében annak szépségétől, és az se tuti, hogy ez a módszer valóban a legjobb, hogy a nehézkesen összeszedett sötétebb árnyalatot télen is megőrizzük. Abban viszont biztos vagyok, hogy úgy megnyugtat és ellazít, hogy utána nem is fogod magad ezen stresszelni!

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások