Hirdetés
Mi ez?

Kábítószer a zenében

6587

Ebben az új világban, mellyel sokan még most sem barátkoztak meg, és amelyet sokan egyszerűen csak 21. századnak hívnak, már tényleg semmi sem lehetetlen. Többek között például az sem, hogy az újabb generációk a természetes és mesterséges drogok helyett idővel majd pusztán a zene hallgatásától kapják meg azt az élményt, melyért eddig kénytelenek voltak illegális szerekhez nyúlni. Újra téma a világsajtóban az úgynevezett mp3-drog, vagy másnéven: az Idozer.

Hirdetés

A történet nem új, rákeresve a neten bárki láthatja, hogy bizonyos időközönként leporolják, hogy egy kicsit riogassanak vele. Most amiatt téma megint, amiről már itt is sokat beszéltünk: felnövőben van az Y-generáció, akik már nem csak informálódásra használják az internetet, hanem ezer más dologra, például a társas életük bonyolítására vagy épp szórakozásra. Ez pedig azt is jelenti, hogy a digitális drog kitörhet eddigi korlátai közül, és hódító útjára indulhat, hogy megszerezze magának ezt az új célcsoportot, a Youtube-generációt.

Most persze lehet, hogy rázod a fejed, és még az a töméntelen mennyiségű, netre feltöltött videó sem győz meg, melyeken fiatalok fülhallgatóval a fejükön egyik pillanatról a másikra kerülnek euforikus állapotba itt, itt vagy épp itt. De mindez nem csak mítosz, a digitális drognak nevezett, binaurális hangok valóban léteznek. A jelenséget 1839-ben fedezték fel, hogy aztán rögtön el is feledkezzenek róla. A nyolcvanas évek derekán porolták le újra a porosz tudós, Heinrich Wilhelm Dove erről szóló tudományos aktáit.

Az elmélet azoknak, akik nem túl jártasak a hertzek, frekvenciák, hanghullámok világában, kissé kusza lehet. A lényeg, hogy ha a két fülünkben egyszerre hallunk két, frekvenciájában alig eltérő hangot, akkor az agyunk ebből létrehoz egy harmadikat, ami a két frekvencia különbségén szól. Ezt nevezik fantomhangnak, ami jellemzően 20 hertz, vagyis a hallhatósági küszöb alatt van. Tehát más esetben tudomást sem veszünk róla, az agyunk nem foglalkozik dekódolásával. Ami miatt mégis hatással van ránk ez a bizonyos harmadik hang, az az, hogy közel van az agy saját hullámaihoz, az alfa-, théta vagy deltahullámokhoz. Ezek a hullámok pedig az agy különböző állapotaiért felelősek, és itt el is érkeztünk a lényeghez: az Idozernek nevezett zene elvileg - miután az agy ráhangolódott - képes elérni, hogy agyunk úgy reagáljon rá, mint egyes stimuláló szerekre, drogokra. Egyesek odáig mennek, hogy azt állítják, akár orgazmust is előidézhet.

Valóban hat?

Az orvostudomány egyelőre még nem igazán kíván állást foglalni sem az igen, sem a nem mellett. Sokan esküsznek rá, hogy az ezotéria területén használják is, mégpedig meditációk során, az agykutatók hivatalos álláspontja azonban az, hogy a binaurális hangokkal kapcsolatos kutatások még annyira kezdeti fázisban vannak, hogy szinte beszélni sem érdemes az eredményekről. Minden adat csak esetleges, egyetlen eredmény sem nevezhető általános érvényűnek.

Függetlenül ettől, mint minden újdonság, az Idozer is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fiatalok körében. Külön erre szakosodott weboldalakat is találhatunk, ahol meglehetősen borsos összegekért juthatunk hozzá egy-egy adaghoz, de rengeteg ilyen zene elérhető torrent oldalakról, vagy beszerezhető kéz alól is, ha van egy jó összeköttetésünk. Persze, ezek az oldalak mind fontosnak tartják kijelenteni, hogy a hatás elmaradása miatt nem terheli őket felelősség, mivel nem mindenki alkalmas a különleges hullámok befogadására, külső tényezők is megzavarhatnak, valamint az is előfordulhat, hogy a hiba bennünk van, mert nem hiszünk eléggé benne. Aha...

Káros hatások

Mivel biztos eredményeket még maguk a szakértők sem tudnak felmutatni, sokan óva intenek az Idozertől, mondván, az agyhullámokkal kísérletezgetni nem éppen okos dolog. Mindenesetre az biztos, hogy a felhasználók eddig enyhe fejfájáson kívül nem sokat panaszkodtak a "szerre", leszámítva persze azokat, akik azt nehezményezték, hogy náluk nem hatott. Egy pillanatra talán még nekem is megfordult a fejemben, hogy a Youtube-on található mp3-drogok közül valamelyiket magam is kipróbálom, de az egész napos fronthatásnak köszönhetően gyorsan letettem róla. Kell a fenének még több fejfájás. Másrészről nem is hiszek benne, akkor meg úgysem hat, nem igaz?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Aug
26
Booo írta:
nálam a zene (pláne ha táncolok rá) már elég régóta tud eufóriát és katarzist előidézni...
11:01
2
Aug
26
prisme írta:
Szerintem az Idozer gonosz drog. ( furcsa és olyan ááááá. nem jó)
11:28
3
Aug
26
loliii írta:
pl linket a "zenéröl" valaki pls?
12:06
4
Aug
26
Lunabunny válaszaBooo írására:
Na ez az. A zenének önmagában is van egy ilyen hatása.
12:06
5
Aug
26
Wintersunset írta:
Tulajdonképpen a létezők nagy része drog, mivel képes a tudatállapot megváltoztatására.
12:22
6
Aug
26
chloe írta:
ja én próbálkoztam ezzel egy időben, nem a drogtémájú kreációkkal, mert az nem érdekelt, és érdekes volt, de sokkal körülményesebb, minthogy rá lehessen kattanni. eleve az az egyik pillanatról a másikra van minimum fél óra, szóval nem valami praktikus a partydrogokat erre cserélni... volt egyszer egy nagyon érdekes élményem közben, inkább 'ezoterikus' mint bármi más, de másnapra borzasztóan megfájdult a fejem.
12:28
7
Aug
26
ismeretlen írta:
A zene drog. Igen, tisztában vagyok vele. Én nem akarok leszokni róla... :) Leírhatatlan érzés, mikor elmész egy koncertre, beállsz az első sorba, kibontod a hajad, és másik ezer emberhez hasonlóan elkezdesz nagyokat bólogatni, vagy akár malmozni, a zene ritmusától függően. Szinte beleringatod magad egy másik tudatállapotba. Pláne, ha még a szöveget is érted, és képes vagy átérezni a hangulatát. Néha csak úgy itthon, youtube-ra is szoktam néha headbangelni, csak úgy, a saját szórakoztatásomra. Tényleg csodálatos érzés. :)
12:35
8
Aug
26
Wintersunset írta:
Csak aztán vigyázzunk, mert a végén még a zenét is betiltják. :)
12:36
9
Aug
26
Anouchka válaszaprisme írására:
jaja, kicsit olyan utopisztikus hatása van nekem is :)
13:36
10
Aug
26
bugyigumi írta:
A zene elég tág fogalom...
13:37
11
Aug
26
ismeretlen írta:
"az újabb generációk a természetes és mesterséges drogok helyett idővel majd pusztán a zene hallgatásától kapják meg azt az élményt, melyért eddig kénytelenek voltak illegális szerekhez nyúlni."

Eddig olvastam, egyelőre. Ez mi a franc, Renike? Miért írsz ekkora ostobaságokat? Mi az, hogy olyan élmény, amiért az ember KÉNYTELEN drogokhoz nyúlni? 1.) Senkit sem kényszerítenek rá. 2.) Úgy beszélsz, mintha a drogozás okozta tudatállapot-változást valamiféle magasabbrendű és felszabadító élménynek gondolnád. Ha pedig így van, akkor menj pszichiáterhez, ne ilyen hülye cikkeket írogass.
13:44
12
Aug
26
ismeretlen írta:
A cikk többi része lapos, összecsapott.

Többen is írták előttem, hogy a zene maga is mámorít (aztán már egyéni igényszinttől függ, hogy valaki Scootertől vagy Vivaldi Négy évszakától mámorodik-e meg). Persze lehet, hogy ez a nagy zenedömping, ami ma van, csak arra való, hogy immunissá tegye az embereket a muzsikára (sokan már azok!), és előkészítsék a terepet ennek az Idozer-hülyeségnek.
13:49
13
Aug
26
arsonist írta:
"Az orvostudomány egyelőre még nem igazán kíván állást foglalni sem az igen, sem a nem mellett."

Azért ez kicsit félrevezető. Az orvostudomány nem azért nem akar állást foglalni, mert annyira nehezen megközelíthető/megválaszolható dologról lenne szó, hanem azért, mert triviális baromság. Ugyanúgy, mint ahogy az orvostudomány "nem igazán kíván állást foglalni" minden olyan barom állításaival szemben, aki úgy gondolja, hogy érintésével gyógyít, vagy minden olyan állítással kapcsolatban, hogy XY alsómucsai faluban található sziklán állva a vak is újra látni fog.
Van, amit szimplán felesleges tüzetesebb vizsgálat alá vonni, és merem feltételezni, hogy ez pontosan ugyanolyan.
Az igazi slusszpoén pedig az, hogy azért sem érdemes megvizsgálni ezt a hülyeséget, mert mint fent említik, a zenének már vannak megfigyelt, dokumentált hatásai az agyra, de ami még inkább kiderül a fenti hozzászólásokból, az a dolog totálisan szubjektív természete. Egy közismerten szubjektív élményt pedig igen nehéz ÉS felesleges volna orvosi vizsgálat alá helyezni.
13:59
14
Aug
26
Aha, valaki hosszadalmas tudományos munka után felfedezte, hogy kék az ég. Nagyon érdekes...
Remélem lesz arról is cikk, hogy brit kutatók felfedezik, hogy a sportolás vagy a kötögetés is drogként működhet.
14:04
15
Aug
26
CyrilAyris írta:
Kicsit érintett vagyok a témában, ugyanis én egyszer letöltöttem a programot, plusz néhány hanganyagot. A cikkben a biológiai rész elég jól le van írva, viszont én annyit hozzátennék, hogy ezek az Idozer "zenék" nem igazán nevezhetőek muzsikának. Sokkal inkább hasonlít az ún. fehér zajra, gyakorlatilag ilyen sistergésekből meg zajokból áll össze az egész. Itt jön be a másik érdekesség a cuccal kapcsolatban, ugyanis a különböző hanganyagok különböző tudatmódosító szerekkel párosultak. Volt tehát ecstasy, speed, heroin, kokain, marihuána, sőt, még alkohol nevezetű hanganyag is :) A leírások szerint 30-40 percig kell sötét szobában, lehunyt szemekkel hallgatni ahhoz, hogy elérjük a kívánt hatást. A hatást úgy írták le, hogy a hanganyag címével azonos érzéseket fogunk átélni. Tehát ha én pl. meghallgatom a heroint, akkor egy idő után olyan érzésem lesz, mintha tényleg belőttem volna magam.
Mivel kíváncsi voltam, kipróbáltam néhányat a felsorolt feltételekhez igazodva, de azonkívül, hogy rettenetesen fájt a fejem és káprázott a szemem utána, igazából semmi nem történt. Szóval szerintem ez csak amolyan pénzlehúzás, és belemagyaráznak elég sok mindent...

Ja és a belinkelt videók azért érdekesek, mert van egy hang, aminek az a címe, hogy Hand of God és állítólag ez a létező legdurvább hang. Hallgatása közben izomgörcsök, légzési nehézségek, és halálközeli élmények lépnek fel. Állítólag. Szerintem kamu az egész, de egy időben eléggé utánaolvastam ennek a dolognak, és mindenhol azt írták, hogy olyan volt, mintha meghaltak volna... :D Hát nem tudom...
14:05
16
Aug
26
tein válaszaBoribonAnnipanni írására:
1839-ben még voltunk olyan okosak, hogy lesz*rjuk ezt a fergeteges felfedezést, de 2010-ben már annyira sem, hogy ha már le nem tudjuk sz*rni, legalább ne kerítsünk köréje mítoszokat. :)
14:08
17
Aug
26
chloe válaszaCyrilAyris írására:
a hand of god olyan volt mint egy félig sikerült testkilépés.
14:42
18
Aug
26
sugarwall írta:
akkor már nem is mondom, hogy pár héttel ezelőtt teljesen hasonló felépítésben olvastam cikket erről a témáról.... :S
14:49
19
Aug
26
BoribonAnnipanni válaszatein írására:
nagy pofon lenne ez Darwinnak! :-))
14:51
20
Aug
26
A.F.rétisas válaszaBoribonAnnipanni írására:
Háát sportolásnál elég sok endorfin szabadulhat fel :)
14:55
21
Aug
26
Booo válaszasugarwall írására:
sztem az indexen én is
14:58
22
Aug
26
BoribonAnnipanni válaszaA.F.rétisas írására:
összehasonlíthatatlan érzés :-)
15:00
23
Aug
26
ismeretlen írta:
Abban csak én érzem az ellentmondást,hogy a hang hallásküszöb alatt van,és zenének nevezik?:O
A zene hihetetlenül befolyásolja a hangulatot,sőt vannak számok,amik nekem személyeket vagy élményeket juttatnak eszembe,és újból átélem azokat.Ez nem meglepő.
Ez szerintem megint csak pszichológia...az alkohol se hatott még kétszer ugyanúgy a szervezetemre,egyéb drogok hidegen hagynak,de ha elég erősen elhitetném magammal,hogy most mekkora katarzist fogok átélni,akkor kvázi önmagát beteljesítő jóslatként biztos így is lenne...
15:02
24
Aug
26
Booo írta:
igen, Isten pajtás valószinű rámormolt egy csomó varázsmotyót egy videóra, tömörítették majd fellőtték jutyúbra...
vagy ha nem Ő volt, akkor valakik, akik nagyon tudják, hogy mesterségesen ezt mivel lehet előidézni, hangokra redukálták és most megosztják velünk.

nem zárkózom el a spirituális dolgoktól, de ez azért elég meredek...

15:05
25
Aug
26
A.F.rétisas válaszaBoribonAnnipanni írására:
hehh,lebuktál :)
15:11
26
Aug
26
sugarwall válaszaBooo írására:
bizony, legalább undergroundabb helyekről lopjunk már... :D
15:13
27
Aug
26
menta írta:
hát ez nagyon érdekes lenne, de ősztintén szólva nem hiszem el, hogy működik.
15:43
28
Aug
26
arsonist írta:
http://index.hu/tudomany/2010/07/25/mp3-drogra_porog_a_youtube-generacio/

Fasza.

Ez a cikk: "A jelenséget 1839-ben fedezték fel, hogy aztán rögtön el is feledkezzenek róla. A nyolcvanas évek derekán porolták le újra a porosz tudós, Heinrich Wilhelm Dove erről szóló tudományos aktáit."

Az a cikk: "A binaurális hangok [4] jelenségét 1839-ben fedezte fel egy porosz fizikus, Heinrich Wilhelm Dove [5], aztán a tudomány másfél évszázadra elfeledkezett róla, és az 1980-as években kezdtek újra érdemben foglalkozni vele [6]."

Ez a cikk: "Az elmélet azoknak, akik nem túl jártasak a hertzek, frekvenciák, hanghullámok világában, kissé kusza lehet. A lényeg, hogy ha a két fülünkben egyszerre hallunk két, frekvenciájában alig eltérő hangot, akkor az agyunk ebből létrehoz egy harmadikat, ami a két frekvencia különbségén szól. Ezt nevezik fantomhangnak, ami jellemzően 20 hertz, vagyis a hallhatósági küszöb alatt van. Tehát más esetben tudomást sem veszünk róla, az agyunk nem foglalkozik dekódolásával."

Az a cikk: "Az elmélet szerint ha a két fülönkben egyszerre hallunk két, frekvenciájukban nem nagyon eltérő hangot, akkor az agyunk hallásközpontja a két hanghullámból létrehoz egy harmadikat, ami a két frekvencia különbségén szól. Ez a fantomhang jellemzően a hallhatósági küszöb, vagyis 20 hertz alatti – ha ennél sokkal nagyobb a különbség, az két külön hangként érzékeljük, és nem lép fel a jelenség."

Ez a cikk: "Az orvostudomány egyelőre még nem igazán kíván állást foglalni sem az igen, sem a nem mellett. Sokan esküsznek rá, hogy az ezotéria területén használják is, mégpedig meditációk során, az agykutatók hivatalos álláspontja azonban az, hogy a binaurális hangokkal kapcsolatos kutatások még annyira kezdeti fázisban vannak, hogy szinte beszélni sem érdemes az eredményekről. Minden adat csak esetleges, egyetlen eredmény sem nevezhető általános érvényűnek."

Az a cikk: "Az agykutatók jellemzően húzódoznak attól, hogy megszólaljanak a témában, de az általános vélemény a tudomány oldaláról az, hogy a binaurális agyhullám-manipuláció még olyan kísérleti stádiumban van, hogy laboratóriumi körülmények között, az adott kísérleti alanyra szabott hanghullámokkal sem lehet olyan komplex hatásokat elérni, amelyek egyes drogok hatását utánozzák."

Nagyon, nagyon érdekes.

Nagyon érdekes.
15:55
29
Aug
26
Slasher írta:
Itt nem a zenéről beszélgetünk, hanem bizonyos hangokról, amik hatással van némelyekre. Azt meg régóta tudjuk, hogy a zene eufórikus hatást kelt az emberben, attól függően kinek mi jön be. Tehát mégegyszer: ez nem zene, ezek hangok.
15:59
30
Aug
26
ismeretlen válaszaSlasher írására:
Akkor viszont hülyeség az egész cikk, végig zenéről van benne szó, nem is beszélve a címéről.
16:01
31
Aug
26
ismeretlen válaszaarsonist írására:
A cikkek ilyen jellegű lopását nem bünteti valami sajtó- vagy médiatörvény?
16:04
32
Aug
26
arsonist válasza írására:
Az ilyen jellegűt szerintem nem igazán, eléggé "át van írva" ahhoz, hogy ne számítson szabálysértésnek.
Ami igazából sokkal nagyobb gáz az az, hogy teljes mértékben beleszarik mind ennek a cikknek az írója, mind az oldal főszerkesztője. Ez viszont baromi szomorú.
16:09
33
Aug
26
Slasher válasza írására:
Ahogy kivettem a cikkből és a kommentekből, ezek a pénzért letölthető cuccok hangok. Nem nevezném zenének azt a fehér zaj-szerű hangot zenének, amitől betépsz. A szerző kicsit keveri a dolgokat. Keveri a zene okozta örömöt ezekkel a hangokkal. Javaslom neki, legközelebb jobban gondolja át a cikkét.
16:14
34
Aug
26
arsonist válaszaSlasher írására:
"Javaslom neki, legközelebb jobban gondolja át a cikkét."

Főleg ha egy másikról másolta. :)
16:24
35
Aug
26
ismeretlen válaszaarsonist írására:
És amit hozzátett, az is hülyeség. Az eredeti cikk nem "zenéről", hanem "pm3-drogokról" ír. Az itteni írókisasszony úgy gondolta, hogy a "zene" szó sokkal figyelemfelkeltőbb lesz a címben.
16:32
36
Aug
26
Slasher írta:
Ja, igen. Az meg a másik, hogy nem kéne másolgatni.
16:39
37
Aug
26
nemmondommeg válaszaarsonist írására:
Hát ez übertré, gyerekek :))) Még van lejjebb, vagy már nagyon nem bírtok ásni? A pinaszagos cikknél már aszittem elsütöttetek mindent, de ezek szerint mindig kíváncsian várhatom a következő ínyencfalatot :)))
16:44
38
Aug
26
nemmondommeg válasza írására:
Mondjuk Vivaldi a maga műfajában kb. Scooter :P Ha valami, akkor az a zene igazán tökéletesen semmitmondó :)
16:50
39
Aug
26
ismeretlen válaszaarsonist írására:
hoppá.
17:03
40
Aug
26
CyrilAyris válaszaarsonist írására:
Na, ez gáz... és igenis vádolható plágiummal, ugyanis vannak része, ahol mindössze 1-2 szó az eltérés... Jellemző, hogy mindez ott, ahol fizikai törvényekről van szó:

Cotcot: Az elmélet azoknak, akik nem túl jártasak a hertzek, frekvenciák, hanghullámok világában, kissé kusza lehet. A lényeg, hogy ha a két fülünkben egyszerre hallunk két, frekvenciájában alig eltérő hangot, akkor az agyunk ebből létrehoz egy harmadikat, ami a két frekvencia különbségén szól. Ezt nevezik fantomhangnak, ami jellemzően 20 hertz, vagyis a hallhatósági küszöb alatt van.

Index: Az elmélet szerint ha a két fülönkben egyszerre hallunk két, frekvenciájukban nem nagyon eltérő hangot, akkor az agyunk hallásközpontja a két hanghullámból létrehoz egy harmadikat, ami a két frekvencia különbségén szól. Ez a fantomhang jellemzően a hallhatósági küszöb, vagyis 20 hertz alatti – ha ennél sokkal nagyobb a különbség, az két külön hangként érzékeljük, és nem lép fel a jelenség.

Ez gyakorlatilag egy az egyben ugyanaz.
17:10
41
Aug
26
Bumblebee írta:
Hm, ez tetszik, érdekes téma.
17:21
42
Aug
26
Bumblebee válaszaCyrilAyris írására:
Hát akkor nálam itt bukott meg az egész :D Marhára félős vagyok, elég hozzá az egyedüllét és a sötét szoba is, nem kellenek még a fehérzajos hangok is :S:D Ki is futnék a világból, iszonyatosan nyúl vagyok ilyen téren...
17:26
43
Aug
26
Bumblebee válaszaarsonist írására:
Az index biztos innen lopta a cikket.... :P:P:P Ejnye... :D
17:33
44
Aug
26
arsonist válaszaBumblebee írására:
iiiiigen igen :D
17:57
45
Aug
26
donci írta:
dead can dance...
19:03
46
Aug
26
SCUD1313 írta:
Ahogy látom páran nem értik ennek a cikknek a lényegét. Abban mindenkinek igaza van, hogy a zenétől jobban érezhetjük magunkat, más állapotba kerülhetünk, de semmiképp nem leszünk "bedrogozva" tőle. Azonban itt nem a a hétköznapi, általunk is hallgatott zenéről van szó, amit a rádióban, tv-ben, youtube-on hallgathatunk. Én már hallgattam ezt az Idosert és meg kell hogy mondjam, hogy ez minden csak nem zene. Különféle hangok vannak benne a sercegéstől a sípoláson át a kattogásig, amik ha elméletileg jól vannak egymásután rakva, akkor furcsa állapotba hozhat és olyan érzést válthat ki mintha valamilyen drog hatása alatt lennénk. Hogy őszinte legyek én nem éreztem semmi különöset, igaz kb 3 perc alatt eluntam a hallgatását, mert szörnyű és idegesítő.
19:04
47
Aug
26
polly2 válasza írására:
Számomra értelmezhető : a drogok által kiváltott élményért drogozni kell.
19:54
48
Aug
26
espancesa írta:
Ha egyedül vagyok,simán tud belőlem valami mozgást kiváltani,de valamikor még társaságban is elkezdek kornyikálni,dúdolni,vagy bármi,ha a rádióban meghallok egy nekem tetsző számot.
20:03
49
Aug
26
menta válaszaSCUD1313 írására:
én ezt kicsit olyannak képzelem, mint amikor az erősen villódzó fények epilepsziás rohamot váltanak ki az arra hajlamos emberekből, szerintem a hangoknél is működhet ez az idegesítő-intenzív impulzus, de egyáltalán nem mindenkinél és egyáltalán nem nevezném drognak vagy droghoz hasonlító dolognak ezt az egészet. a drogok lényege amúgyis a függés, nem? erről meg néhéz elhinni, hogy függőséget tudna okozni bárkinél is. el van ferdítve ez a dolog. (nem tudom, ezt most miért neked írom..)
21:22
50
Aug
26
SwingerMary írta:
OMG plágiumháború! :S
Akkor most még megyek és beszívok kicsit elalvás előtt...
21:41
51
Aug
26
Belle válaszadonci írására:
Cantara...áááh, na igen..eufória.
21:46
52
Aug
27
ismeretlen válaszapolly2 írására:
Számomra is értelmezhető. A megfogalmazás és a szemlélet zavar.
01:19
53
Aug
27
kjudy2 írta:
De honnan tudjuk,h melyik zene ártalmas,és melyik ami nem???A mai világban már mindent kitalálnak!!!De az biztos,h nem láttam még ebert aki a zenétől ilyen sokkos állapotba került volna(videók)!!!
06:30
54
Aug
27
Aevin írta:
Ezekről a hangokról én tanulást segítő eszközként hallottam, nem drogként. Ki is próbáltam, de olyan szinten idegesített, hogy 2-3 percnél tovább nem bírtam. Hát rajtam nem gazdagodik meg senki. Egyébként sem élek semmiféle droggal. Najó, néha ledobok egy kávét vagy energiaitalt, esetleg kólát. Lájtot.
09:46
55
Aug
27
Aevin válaszaarsonist írására:
ráadásul bő másfél hónappal ezelőtt :P Bár lehet, hogy betörtek a cotcotosok rendszerébe és a legjobb cikkeket lenyúlták, le is törölték. Ezért nincs annyi jó cikk, és Cs.Rita is azért csapong, mert most újra kell írnia a régi, egyébként remekül összerakott írásait.
09:50
56
Aug
27
Aevin válaszaAevin írására:
De gonosz vagyok :/
09:50
57
Aug
27
tein válaszaSCUD1313 írására:
hát, azért volna a cikk, hogy tájékoztasson. de ha a cikkíró végig zene szóval illet zajokat, akkor hogyan várható el a tudatlan olvasótól, hogy zajokra asszociáljon zene helyett?
11:54
58
Aug
27
curlie írta:
Régen is voltak törzsi varázslók, sámánok, stb, akik a zenétől estek transzba. Ennyi.
13:37
59
Aug
27
nemmondommeg válaszacurlie írására:
Meg attól, amit még toltak mellé :)
14:19
60
Aug
27
LittleBlueBird válaszadonci írására:
Én is szeretem:)
18:01
61
Aug
27
Catpaw írta:
A kommentekből tudtam meg mi a lényeg, nem a cikkből. Ennyi.
19:20
62
Aug
27
törölt írta:
A cikk zagyva. Ez az Idozer valóban nem zene, hanem hangeffektek összessége. Egyébként nem próbáltam, nem is érdekel.
21:42
63
Aug
27
Emu válaszadonci írására:
Spider's strategy
22:44
64
Aug
28
nofree írta:
"Mi az az mp3-dorg?!"

nos? mi az a DORG, kedves cikkíró?
11:20
65
Aug
28
ismeretlen válaszaCyrilAyris írására:
Én vártam,hogy elsütik az interferencia kifejezést...de nem...:D
Mert ahogy levettem,ugye itt gyakorlatilag erről van szó.
13:22
66
Aug
28
zoldtara válaszaprisme írására:
Bennem is hasonló érzés van...
13:28
67
Aug
28
zoldtara válaszaSCUD1313 írására:
Érdekes. És ezek szerint bosszantó.
Miért fejlesztették ki egyáltalán? Van valami pozitív oldala is?
13:31
68
Aug
28
Timi. írta:
egyébként, akkor ezekkel simán vissza lehet élni, buliban tömegmanipuláció, meg ilyenek. nem?
14:17
69
Aug
28
Nyruszi írta:
Pff...
15:05
70
Aug
28
nofree válaszaTimi. írására:
"silent disco"-ban max., vagy más olyan helyen, ahol fülessel a fejükön buliznak a delikvensek. mármint ahogy én kivettem a szövegből, a két füleden mást-mást hallasz, attól van a hatása is.
16:14
71
Aug
28
Bumblebee válaszacurlie írására:
Ott nem csak zene volt... :D
19:33
72
Aug
28
Bumblebee válaszanemmondommeg írására:
Na igen. :)
19:33
73
Aug
28
XsaraPicassa válaszaBooo írására:
Nálam pont az eufóriás és katarzisos állapotokat egészíti ki .)
22:38
74
Aug
29
cinicin válaszaCyrilAyris írására:
Akkor még nem is beszéltünk a barna hangról (South park) hehe bocs...
12:26
75
Aug
29
cinicin írta:
Komolyra fordítva a szót! Tényleg befolyásolhatja a tudatállapotot a zene, bár ezt szerintem mindenki tudja (sámánok, afrikai dobolós stbstbstb), valamilyen szinten mindenkire hat, csak más-más ritmust kell hozzá keresni egyéni ízlésnek megfelelően. Attól legalább nem fájdul meg a fejed. Tény, hogy érzékeinkkel nehezen felfogható dolgok (pici frekvencia eltérés, 1-1 kép becsempészve a mozifilmbe) módosíthatják a tudatunkat, vágyainkat, de KELL EZ NEKÜNK?? Legalább a moziba csempészett képek nem legálisak tudomásom szerint...
12:32
76
Aug
29
nofree válaszacinicin írására:
a moziba csempészett képeknek semmilyen tudatmódosító hatásuk nincs. az egész onnan jött, hogy amikor a kísérletet végezték, az addig a sötét sarokban álló kólaautomatát kitették középre az előtérbe, hogy egyszerűbben meg tudják figyelni a vásárlásokat. az emberek meg kijöttek a filmről, szomjasak voltak, meglátták az automatát, vettek innivalót, naná. azért, mert látták végre a gépet, semmi köze nem volt ennek a felvillanó képkockához.
14:09
77
Aug
29
LadyL írta:
Aki ezt pénzért letölti, megérdemli:))) Ha filmet vagy zenét töltesz, mondhatjuk, hogy ejnye, de ez pont olyan dolog, amit csak lopni érdemes! Az orosz internet már vagy három éve nyomja ezt a hülyeséget spamként, kíváncsiságból torrentről leszedtem, de biztos az én makacs fejemben van a hiba, hogy nem történt semmi. Lehet, ha fizettem volna érte, éreztem volna valami mást is az elpocsékolt fél óra feletti bosszúságon kívül?
15:00
78
Aug
29
Timi. válaszanofree írására:
Nem olvastam el a cikket, csak felmerült, mint kérdés :)
19:24
79
Aug
29
pipitanc írta:
en mar hallgattam jo nehanyat ezekbol az idozer zajokbol. hat ram semmi hatassal nem volt. sokkal inkabb allok be attol amikor edzes kozben hallgatom a kedvenc zeneimet teljes hangeron
22:28
80
Aug
29
Neela írta:
Köszönjük, Emese.
A videók sem győztek meg.
23:27
81
Aug
29
Neela válaszanofree írására:
De igen van, nem erről szólt a kísérlet. (Illetve én egy másikról tudok.) Film közben a 25. képkockára narancslé képét tették be, aztán a film után az embereknek kipakoltak egy csomóféle kaját meg piát és meglepően sokan választották a narancslevet. De nyilván nem csak egy kísérlet készült, meg nyilván nem csak viccből tették illegálissá ezt a fajta reklámozást.
23:29
82
Aug
30
cinicin válaszanofree írására:
Amiről Te írsz, annak semmi köze a képkockákhoz. A legtöbb ember tényleg szomjas lehet filmről kijövet, de ugyanígy főleg csajoknak pisilnie is kell. Az hogy az orra elé teszünk valamit nagyon alap, ősrégi reklámfogás. Mindenütt azt a terméket látja, a tvben min ezerszer megnézni, megjegyzi a dalocskáját stb. Ám ezek a hatások kizárhatóak, ha "nyakon csíped" őket. Nem nézel tvt, elkapcsolsz, vagy lehalkítod a reklámot, vagy csak egyszerűen megnézed mennyire természetes az a család mosolygás közben akik ettől a terméktől már marhára család, és boldogok stb. Ez a képkockás dolog kizárhatatlan, mivel nem tudatosodik. Ok, ha nem vagy hajlamos rá lehet nem hat, pl. utálhatod a narancslét, de tudod, hogy nem vagy hajlamos rá, és mire?
09:41
83
Aug
30
oleandros válaszaBoribonAnnipanni írására:
ezen már túl vagyunk: emelkedett adrenalin, meg "teljesítési tudat" /vagy minek híjam/ -> emelkedett endorfinok -> boldogság... rendszeres tréning, rendszeres dózis -> ha nincs meg a rendszeres dózis, sokan ténylegesen depisebbek lesznek :D és ezt ténylegesen alá is támasztották /bár inkább valami mérhetőbbel nézték a sport-megvonást :D /
09:51
84
Aug
30
Na, kíváncsi voltam, meghallgattam a Hand of God-ot, és természetesen semmi hatása nincs:) unalmas zaj, maximum elalszol tőle,de ha fekve hallgatsz bármilyen más monoton zajt,akkor is ugyanez fog történni:)
15:30
85
Aug
30
Na,tessék:
http://www.youtube.com/watch?v=iuRMu_Q6g1A
hallgassátok este, fülhallgatóval és bekakáltok,az orvostudomány nem akar állást foglalni,de azért csak higgyetek benne,és bekakáltok:D
15:34
86
Aug
30
http://www.youtube.com/watch?v=T1zkS8FsnP4
na tessék, ez is zaj, ez is idegesítő...úgyhogy nyugodtan bebeszélhetjük magunknak,hogy lefekszünk,hallgatjuk,majd mikor felkelünk,azon kapjuk magunkat,hogy serpenyőket dobunk egy vízibiciklire,miközben csárdást járunk, úgy lesz:D
15:47
87
Aug
30
(bocsássatok meg,szabadnapos vagyok,a párom viszont nem,kint meg hideg van és unatkozom:D:D)
15:48
88
Aug
30
ismeretlen válaszaLittleBlueBird írására:
Vannak jobb módok is unaloműzésre.
23:35
89
Aug
30
Katyerina írta:
Simán el tudom képzelni, hogy működik ez az egész. Bár ez a "drogos" zene abszolút nem érdekel, hülyeségnek tartom. Nekem egy a lényeg, ha bekapcsolok egy jó zenét, olyan szinten el tudok lazulni, ahogy kevés más dologtól. Ezt nálam leginkább a chillout éri el.
Vicces, hogy tudósok olyan dolgokat kutatnak, amelyet más népek évszázadok vagy akár évezredek óta ismernek és alkalmaznak, pl. tibeti hangtál... Nem beszélve a mantrákról, amelyeknek komoly hatásuk lehet az emberre, akár gyógyító is. Ezt alkalmazom és tapasztaltam is, tehát ezt sem véletlenül írom. Kivéve a hangtálat, sajnos azt még nem volt alkalmam kipróbálni, ennek a módszernek is gyógyító hatása van, nemcsak mentálisan, hanem fizikálisan is.
Bosszantó, hogy dollármilliók mennek el olyan kutatásokra, amelyek teljesen felesleges, hiszen különböző népeknek már nem újdonság. De nem, a modern embernek mindent igazolni és bizonyítani kell, statisztikailag alátámasztani, különben nem működik a dolog, szánalmas és elszomorító...
23:44
90
Aug
31
LittleBlueBird válasza írására:
Ó,úgy lenne ötösöm a lottón, mint ahogy tudtam,hogy ezt fogod írni:)
Tudok róla,hogy vannak jobb módok is rá, de nem ültem itt egész nap, könyvet is olvastam, szőnyeget tisztítottam, találkoztam a munkatársammal,játszottam a kutyámmal:)
05:22
91
Aug
31
curlie válaszanemmondommeg írására:
Igen. Viszont ha a zenének lehet pl. stresszoldó hatása, miért ne lehetne másmilyen is?
07:39
92
Aug
31
nemmondommeg válaszacurlie írására:
Azért a stressz oldódása picit más volumen (tudat- és egyéb állapot módosulása szempontjából), mint a kifordult szemmel transzban ugrálni a tűz körül :)
14:53
93
Aug
31
ismeretlen válaszaLittleBlueBird írására:
Még jobb módok is vannak. :-)
22:23
94
Aug
31
ismeretlen válaszaKatyerina írására:
http://www.youtube.com/watch?v=hNli_6si1pc

Ennek a dalunknak az elején hallható a tibeti hangtál. (A Youtube sajnos eléggé lebutította, de ha felhangosítod, hallatszik.)
22:26
95
Sep
01
LittleBlueBird válasza írására:
Biztos,de nekem ezekhez volt kedvem:D
13:05
96
Sep
02
ismeretlen válaszaLittleBlueBird írására:
Ezzel már nem lehet vitába szállni. :-)
01:51
97
Sep
02
Katyerina válasza írására:
Vvváou :) Ezen a gépemen sajna nincs hangszóró vagy füles, de ha hazamegyek, meghallgatom, köszi :)
17:27
98
Sep
02
Katyerina válaszacurlie írására:
Igen, ez ma sincs másképp. Pl. én igencsak transzba tudok esni egy Depeche koncerten, ez gáz? :D
17:29
99
Sep
03
ismeretlen válaszaKatyerina írására:
Nem gáz, azok a szintetikus hangok ezt váltják ki az emberekből.
08:13
100
Sep
03
Katyerina válasza írására:
Végre sikerült meghallgatnom. Gyönyörű hangja van :) Teljesen leszedál... :)
23:53
101
Sep
05
ismeretlen válaszaKatyerina írására:
Az alatt a kb. három másodperc alatt, amíg hallatszik?
21:28
102
Sep
06
Katyerina válasza írására:
Ez a három mp momentán nem, de amikor szoktam hallgatni ilyet, akkor sikerül :)
Már csak a masszázs részét kellene kipróbálni, az lehet az igazi...
13:13
103
Sep
07
ismeretlen válaszaKatyerina írására:
Mi tart vissza?
00:55
104
Sep
07
Katyerina írta:
Az ára... :/
13:31
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés