Divat

Anyu pulcsija ma

6559

Nem mondunk senkinek újat azzal, hogy a divattervezők mindig merítenek a régi, nagy klasszikus dizájnerek kollekcióiból. Egyes korszakok, évtizedek és azok meghatározó fazonjai újból és újból előkerülnek és hatással vannak a jelen divatjára is.  Most az 50-es és 60-as évek ruhái ihlették meg a tervezőket, de ha anyu szekrényének a mélyén kutakodunk, még akadhat a kezünkbe egy régi fazonú darab, és nem kell máris a pénztárcánkat kinyitni, hogy trendik lehessünk.

Feltéve persze, hogy ezek a retró darabok nem viseltesek és kopottak, hanem megóvták őket az idő viszontagságaitól. A Dreft mosószermárka is erre épít legújabb kampányában: a ruhák újrafelhasználhatóságára és a divat körforgására hivatkozva hívja fel a figyelmet ruhásszekrényünk tartalmának megóvására. Nyilván a Dreft a saját malmára kívánja ezzel hajtani a vizet, de az ötlet nem rossz - főleg, ha belegondolunk abba, milyen mosószerreklámok futnak nálunk. A kampányban olyan ruhadarabokat használnak fel, amelyeket egyszerre szemlélhetünk egy régi és egy új divatfotón egymás mellé illesztve.

A fotók között akad olyan, melyen egy barna, trapézszárú nadrágot visel inggel egy férfi, ahogy azt korábban volt szokás, a jelen verzión pedig deszkás cipővel és sállal teszik maivá. Egy másik reklámfotón egy galléros, mintás pólóé a főszerep. A régi képen a szürke nadrággal és lapos cipővel kicsit slamposnak tűnhet, ugyanez a póló divatos magassarkúval, háremnadrággal már inkább szexi. És végül a fotósorozat harmadikjaként egy szürke, répafazonú nadrág került reflektorfénybe. A régi és új képen egyformán jól működik a nadrág, de a különböző cipőknek és felsőknek köszönhetően az összhatás teljesen más mindkét esetben.

A szellemes reklám fotóit egyébként Gustavo Zylbersztajnak köszönhetjük, a kampány ötlete és kivitelezése pedig Leo Burnett érdeme Ruy Lindenberg kreatív igazgató és Breno Balbino művészeti igazgató irányítása alatt, a szöveges részek pedig Fabio Nagano tollából származnak.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások